عوامل اصلی لک‌های صورت و بدن

پوست سالم منعکس‌کننده سلامت است و این امر نیازمند عواملی است که به آنها جواد کاردانپور، محقق و نویسنده طب سنتی و مشاور تغذیه سالم اشاره می کند:

تاریخ انتشار: 14:36 - دوشنبه 1402/12/14
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
عوامل اصلی لک‌های صورت و بدن

به گزارش اصفهان زیبا؛ پوست سالم منعکس‌کننده سلامت است و این امر نیازمند عواملی است که به آنها جواد کاردانپور، نویسنده و محقق طب سنتی و مشاور تغذیه سالم اشاره می کند:

پوست سالم نیازمند عواملی از جمله: ورزش منظم، خواب کافی، قطع مصرف سیگار و جلوگیری از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و نیز یک رژیم غذایی همراه با مواد مغذی با ارزش است.

علاوه بر این، رعایت آداب غذایی تاثیر زیادی در پوست شفاف و سالم دارد.

عوامل اصلی اختلالات پوست

امروزه یکی از عوامل اصلی اختلالات پوست‌، در رعایت نکردن آداب غذایی است، به طوری که گاه به وقت صرف غذا اهمیت نمی‌دهیم و یا پرخوری می‌کنیم.

از طرف دیگر هر نوع غذایی را هر چند هم ناسالم و مضر باشد، مصرف می‌کنیم. در ضمن آنکه درست غذا را نمی‌جویم و غافل از عوارض‌های آن هستیم.

رعایت نکردن آداب غذا و عوارض آن

باید بدانید رعایت نکردن آداب غذا خوردن باعث می‌شود شما معده سالمی نداشته باشید و غذاها هضم خوبی پیدا نخواهد کرد‌، به همین دلیل بخاراتی ایجاد کرده و باعث یبوست و در نهایت اختلال در پوست اعم از کک مک‌ها و خال‌های صورت و بدن و حتی جوش و بثورات خواهد شد.

جالب است بدانید که در روایت آمده است: روزی حضرت عیسی از کنار مرد و زنی گذر کرد و شاهد درگیری بین آن دو بود، زمانی که از علت مشاجره آنها سوال کرد، مرد توضیحی داد و ابراز کرد که همسر من با اینکه سن کمی دارد ولی چهره او زشت شده است‌، حضرت به او توصیه‌ای فرمودند که دیگر پوستش دچار مشکل نشود و زیبایی قبلی برگردد.

 آن توصیه این بود که تا گرسنه نشدی، دست به غذا نبر و تا سیر نشدی، دست از غذا بکش‌.

مطمئن باشید که با رعایت این دو نکته بسیار ساده، غذا در معده می‌ماند و فرصت خوبی برای هضم پیدا می‌کند. همچنین با هضم صحیح، دیگر بخاری ایجاد نمی‌کند که فرد یبوست گرفته و پوستش خراب و دچار اختلال شود.

نکته دیگر در سلامت معده و سالم‌سازی آن و خراب نشدن پوست همانطور که ذکر کردم؛ مربوط به جویدن غذا است که افراد زمانی که غذا را خوب نمی‌جوند، هضم را در معده سخت کرده و باز هم مشکل خرابی پوست به بار می‌آورد.

پیشنهاد موثر

 در کشورهایی مثل غرب آسیا و اروپا که بیشتر از نان‌های باگت یا ساندویچی استفاده می‌کنند و غذاهای آنها نیاز به جویدن خوبی ندارد، کک و مک زیاد است و پوست خوبی ندارند ولی در کشورهای شرق آسیا و آفریقا که همیشه غذاهای خشک مصرف می‌کنند و خوب غذاها را می‌جوند، پوست‌های شفاف و بسیار خوبی دارند.

 جالب است بدانید حکمت اینکه حضرت علی(علیه السلام) نان خود را در ظرفی مخفی کرده‌اند تا کسی به آن روغن نزند و آن را با زانو تکه می‌کرده‌اند چه بوده است؛ این قدر حضرت نانی را سفت و خشک می‌خورده‌اند تا خوب جویده شود و با بزاق دهان مخلوط شود و هضم خوبی داشته باشد تا معده و پوست را خراب نکند.

برچسب‌های خبر
دیدگاه‌ها
  1. Avatar photo ز.م گفته :

    دقیق و عالی و پرمحتوا بود ….

  2. Avatar photo مهرانه گفته :

    استاد عزیز
    مثل همیشه عالی

دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

20 − پانزده =