اجرای برنامه «سلام شهید»، به بهانه 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا

کنگره 110 شهید غریب در اسارت در اصفهان برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان اصفهان روز گذشته و به بهانه 22 اسفند روز بزرگداشت مقام شهید و سالروز تأسیس بنیاد شهید به دستور امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران حاضر شد.

تاریخ انتشار: 11:54 - سه شنبه 1402/12/22
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
کنگره 110 شهید غریب در اسارت در اصفهان برگزار می‌شود

به گزارش اصفهان زیبا؛ مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان اصفهان روز گذشته و به بهانه 22 اسفند روز بزرگداشت مقام شهید و سالروز تأسیس بنیاد شهید به دستور امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران حاضر شد.

به گزارش «اصفهان‌زیبا»، مسعود احمدی‌نیا در این نشست خبری با تشریح برنامه‌هایی که به این مناسبت روز شهید برگزار می‌شود، گفت: ویژه‌برنامه ملی «سلام شهید» با رویکرد تکریم خانواده شهدا از فردا و به مدت یک هفته برگزار می‌شود. او افزود: همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها موظف به اجرای برنامه «سلام شهید» که مانور عظیم سراسری برای تکریم خانواده شهدا و ایثارگران است، شده‌اند.

احمدی‌نیا بیان کرد: ما در قالب این برنامه حتی موظف کرده‌ایم مسئولان به ملاقات جانبازان و خانواده ایثارگرانی که در بیمارستان‌ها بستری هستند، بروند. مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان در ادامه از تبدیل وضعیت شغلی هفت هزار و ۸۰۰ نفر از ایثارگران و فرزندان آن‌ها در دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد. احمدی‌نیا افزود: تنها در دو مجموعه فولاد‌مبارکه و ذوب‌آهن تاکنون تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر صورت نگرفته است که با پیگیری‌های در حال انجام، محقق خواهد شد.

اصفهان سرآمد در اجرای پویش «به نام شهید»

حمیدرضا ساکت، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان نیز در این نشست با بیان این که یکی از رسالت‌های اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران بنا به فرموده حضرت امام (ره)، توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و تعظیم و تکریم خانواده شهدا و ایثارگران است، اظهار کرد: بنیاد صرفا در مقوله داخلی خودش فعالیت نمی‌کند، بلکه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز وظیفه دارد همت ویژه‌ای داشته باشد و با همراهی و هم افزایی که با سایر دستگاه‌های متولی دارد بتواند در این زمینه قدم بردارد.

او با بیان اینکه رسالت و فعالیتی که ما در معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران داریم در چهار مقوله اصلی انجام و به جامعه ایثارگران و اقشار مختلف مردم ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌ها مباحث فرهنگی و تبلیغات شامل برگزاری یادواره‌ها، کنگره‌ها و فضاسازی شهری است که در اصفهان در این باره قدم‌های خوبی با کمک شهرداری و سازمان‌های متولی برداشته شده است تا در سیما و منظر شهری تأثیرگذار باشد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با اشاره به اجرای پویش «به نام شهید» با همکاری شهرداری اصفهان گفت: این پویش از شهر اصفهان شروع شده و الحمدلله نتایج بسیار خوبی دربر داشته است. ساکت افزود: براساس مصوبه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تصمیم برآن شده که این پویش در سایر شهرستان‌ها نیز عملیاتی شود.

او فاز بعدی این پویش را درج کدشناسایی شهید بر روی تابلوهای مزین به نام و عکس شهید در معابر شهری عنوان کرد و اذعان داشت: براین اساس هر فردی که از این کدها استفاده کند، اطلاعات جامعی از شهید شامل زندگینامه، وصیت نامه و تصاویر در اختیارش قرار خواهد گرفت. به گفته این مقام مسئول حدود ۹۰۰ هزار سند افتخار از شهدای اصفهان جمع‌آوری شده که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این اطلاعات دسته‌بندی و در اختیار افراد قرار داده می‌شود. ساکت در ادامه به برگزاری یادواره‌های شهدا اشاره کرد و بیان داشت: نگاه بنیاد این است که تصدی‌گری نداشته باشد و بر این اساس متولی بیشتر یادواره‌ها خود مردم هستند و بنیاد نقش حمایتی و ارائه آمار را دارد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان به برنامه‌های سال آینده پرداخت و از برگزاری کنگره شهدای غریب اسارت در سال 1403 خبر داد. ساکت با بیان این که این کنگره به صورت ملی در تیرماه برگزار می‌شود، یادآور شد: کنگره شهدای غریب اسارت در مراکز استان‌ها در اردیبهشت یا خرداد سال 1403 برگزار می‌شود. به گفته این مقام مسئول، شهدای غریب در سه گروه شهدای از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۷، شهدای اسیر دوران دفاع مقدس و شهدای در اسارت داعش تعریف می‌شوند که بر این اساس ۴۸ شهید غریب در اسارت کومله و ۶۲ شهید در زندان‌های رژیم بعثی در استان اصفهان شناسایی شده‌اند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: غبارروبی مزار شهدا، برگزاری میزهای خدمت، سخنرانی پیش از خطبه، برگزاری‌های اردوهای فرهنگی با حضور خانواده شهدا، رونمایی از نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای ویژه 12 شهید مدافع حرم و شهدای معلم، برگزاری همایش تشکل‌ها و نخبگان ایثارگران از برنامه‌های مدنظر به بهانه 22 اسفند سالروز بزرگداشت
شهداست.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

دوازده − شش =