عزم مدیران اصفهان در مسیر دیپلماسی شهری

قراردادهای خواهرخواندگی از همان ابتدا برای شهرها سودآور است و منافع فرهنگی متقابلی را تأمین می‌کند؛ همچنین با رفت‌وآمد هیئت‌های سیاسی، فرهنگی، علمی‌تحقیقاتی و تجاری به شهرهای خواهرخوانده و تبادلات داده‌ها میان آن‌ها و همچنین برقراری هرگونه مکاتبه و ارتباط مجازی برای ردوبدل‌کردن تجربیات و پیام‌های فرهنگی در نهایت یادگیری صورت می‌گیرد.

تاریخ انتشار: 19:03 - جمعه 1403/01/24
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
عزم مدیران اصفهان در مسیر دیپلماسی شهری

به گزارش اصفهان زیبا؛ قراردادهای خواهرخواندگی از همان ابتدا برای شهرها سودآور است و منافع فرهنگی متقابلی را تأمین می‌کند؛ همچنین با رفت‌وآمد هیئت‌های سیاسی، فرهنگی، علمی‌تحقیقاتی و تجاری به شهرهای خواهرخوانده و تبادلات داده‌ها میان آن‌ها و همچنین برقراری هرگونه مکاتبه و ارتباط مجازی برای ردوبدل‌کردن تجربیات و پیام‌های فرهنگی در نهایت یادگیری صورت می‌گیرد.

ما دارای شهر و کشور متمدنی هستیم و در قبال عصاره تمدنی که امروز به ما ارث رسیده است مسئولیم. ما باید تجربیات و داشته‌های خود را منتشر و منتقل کنیم تا همگان از هویت ما از طریق این تبادل اطلاعات باخبر شوند؛ مسیری که ما را با تکنولوژی، محصولات و ظرفیت‌های متعدد طرف مقابل نیز آشنا می‌کند.

از طریق قراردادها و تفاهم‌نامه‌های بین شهری می‌توان از ظرفیت‌هـای بالقـوه یکدیگر در حوزه‌های دانشگاهی، ورزشی، فرهنگی، اقتصاد و بازرگانی استفاده کرد. بخشی از گردشگری مؤثر به رفت‌وآمد میان دو شهر وابسته است. تقویت تعاملات به حضور گردشگر در شهرهای خواهرخوانده منتهی می‌شود که درنهایت درآمد حاصل از گردشگری از این طریق افزایش می‌یابد؛ این در حالی است که هم‌زمان با سود اقتصادی ما شاهد رشد فهم اقتصادی مبتنی بر گردشگری و اشتغال مبتنی بر گردشگری هم خواهیم بود؛ همچنین به‌منظور استفاده از ظرفیت نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی در مسیر رشد حوزه گردشگری و اقتصاد شهری پیشنهادی از سمت مرکز پژوهشکده شورای اسلامی شهر اصفهان به شورای بین‌الملل شهرداری اصفهان داده شد که این طرح بر استفاده از نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی در حوزه گردشگری تأکید دارد. در این راستا چند نمایشگاه معتبر بین‌المللی انتخاب شدند که در حال بررسی دقیق آن‌ها هستیم تا ان‌شاءالله شهر اصفهان در تقویم دیپلماسی آینـده خود حضور مؤثری در این نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری داشته باشد.

تأکید مدیریت شهری بر توسعه روابط خواهرخواندگی

فعالیت در سازمان‌های بین‌المللی عضو و شرکت در رویدادهای سالانه این سازمان‌ها برای ارائه تجربیات اصفهان در همه حوزه‌ها، شرکت در نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی در حوزه گردشگری و در نهایت برگزاری رویدادهای فرهنگی در شهرهای خواهرخوانده و حضور در وبینارهای بین‌المللی طرفین، از جمله اقداماتی است که مرکز ما بر انجام آن‌ها تأکید دارد. عزم شورای اسلامی این دوره شهر اصفهان نیز بر توسعه روابط خواهرخواندگی است که خبر نهایی آن ان‌شاءالله از سمت شهردار محترم اصفهان اعلام خواهد شد.

تعاملات علمی و پژوهشی میان خواهرخوانده‌ها در قالب ردوبدل‌کردن ایده‌ها، مقالات، دستاوردهای علمی و شرکت در وبینارها از دیگر ظرفیت‌های این حوزه است که ما در حال رصد و بررسی بخش‌های مختلف آن هستیم تا در آینده‌ای نزدیک شاهد توسعه روابط خواهرخواندگی در این دوره از مدیریت شهری اصفهان باشیم. بازار ما مبتنی بر مزیت‌های ماست.

اصفهان دارای یک‌سری مزیت‌های بالقوه‌ای است که برای بهره‌برداری از آن‌ها زمان زیادی لازم است. در حوزه گردشگری فرهنگی‌تاریخی نیز ما عملا میراث‌دار تمدنی هستیم که بسیاری از کشورها عــلاقه‌ دارند به اصفهان سفر کنند تا این تمدن و فرهنگ را از نزدیک ببینند. تمرکز ما در برقراری ارتباطات بین‌المللی هم با کشورهای همسایه و اسلامی است و هم دیگر کشورها در دیگر نقاط زمین.

سیاست ما طبیعتا مبتنی بر سیاست‌های کلی وزارت میراث و گردشگری پیش می‌رود. بر اساس خبرهای موجود در حال حاضر به‌طورمیانگین هر دوسه روز یک‌بار ما پذیرای مهمانان بسیار از کشورهای اسلامی مختلف هستیم که احتمالا با توسعه روابط ایران و عربستان این فضا تقویت می‌شود و مطمئنا این ارتباطات بر حوزه اقتصاد و گردشگری ما در اصفهان مؤثر خواهد بود.

کرونا؛ از اصلی‌ترین عوامل اثرگذار بر حوزه گردشگری اصفهان

سایه سنگین کرونا طی این سال‌ها بر فعالیت‌های بین‌المللی اصفهان و همچنین حوزه گردشگری و اقتصادی اثرگذار بوده است؛ به عبارتی کرونا از اصلی‌ترین عوامل محیطی اثر گذار بر حوزه گردشگری اصفهان در این سال‌ها بود. از سوی دیگر سیاست‌های کلان ما در حوزه بین‌الملل و بازبینی رویکردها برای تغییر فضای منفعلانه به یک استراتژی فرافعال با هدف تعاملات هدفمند، باعث شد اقدامات شورا در حوزه بین‌الملل کمی با کندی پیش برود؛ در عین حال ما از همان ابتدای کار باپیشنهادهای بسیاری از سمت شهرهای خواهرخوانده و دیگر شهرها روبه‌رو بودیم که البته منافع چشمگیری برای اصفهان نـداشت وبیشتر هزینه‌بر بود تا سودآور. زمانی که قرار است در حوزه بین‌المللی فعالیتی صورت گیرد، باید ابعاد آن به‌طور کامل بررسی شود و هیچ زیانی متوجه مردم نشود.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

هجده − 7 =