چهره‌ای بین‌المللی، اما ناشناخته!

شهید زاهدی پرورش‌یافته در یک خانواده روحانی است که تربیت والدین نقش مهمی در تکمیل شخصیت ایشان داشته است.

تاریخ انتشار: 13:38 - شنبه 1403/01/25
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
چهره‌ای بین‌المللی، اما ناشناخته!

به گزارش اصفهان زیبا؛ شهید زاهدی پرورش‌یافته در یک خانواده روحانی است که تربیت والدین نقش مهمی در تکمیل شخصیت ایشان داشته است. پدر ایشان به واسطه رزق حلال و تلاش در کارگاه آهنگری و در کنار روحانی‌بودن و مرجع مراجعه عموم‌بودن و برگزاری نماز جماعت، شرایطی را رقم زد که شهید زاهدی در خانواده‌ای رشد کند که معنویت اساس تشکیل آن خانواده باشد و این نکته مهمی است.

نقش پدر، زندگی و تربیت سالم و خوب در چشم‌انداز زندگی سردار شهید زاهدی موج می‌زند و تا زمان شهادت می‌بینیم انس و تلاوت با قرآن، دائم‌الذکربودن، توجه به دعا، عبادت، خواندن نماز شب، زیارت ائمه اطهار(ع) و تحمل سختی‌ها و مشکلات جزو ویژگی‌های لاینفک زندگی فردی پرورش‌یافته در یک خانواده پرتلاش و زحمت‌کش است.

سردار زاهدی در دوران دفاع مقدس در موقعیت‌های مختلفی نقش‌آفرینی کردند. در اوایل دفاع مقدس در کردستان و پس از آن، در منطقه جنوب همراه با شهید خرازی و ردانی‌پور در لشکر مقدس امام حسین(ع) و در تیپ امام حسین(ع) در منطقه بستان و چزابه و فتح‌المبین تا سال 1362 و از سال 63 تا 65 فرمانده تیپ 44 در لشکر قمر بنی هاشم بودند و در استان‌هایی که خدمت می‌کردند زبانزد خاص و عام بودند.

شهید زاهدی چهره‌ای بین‌المللی، اما ناشناخته است. عملکرد، تأثیر و نقش‌آفرینی او و حضور چهارده‌ساله‌اش در جبهه مقاومت و سه بار عزیمت به منطقه سوریه و لبنان چنان ظرفیتی برای او فراهم کرده بود که نیروهای حزب‌الله به دلیل سبک مدیریتی‌اش، «حضور در میدان» و توجه به مسائل نیروهای عمل‌کننده، تک‌تک عاشق او بودند.

سردار زاهدی انسانی مبتکر در مسائل نظامی بود و زمان‌های مختلفی که در منطقه لبنان و جبهه مقاومت خدمت می‌کرد، درگیری‌های سنگین و پرحجمی رخ داد که مدیریت و تعامل ایشان در جبهه مقاومت بخش بزرگی از این تهدیدها را خنثی و کم‌اثر کرد. ارتباط با خانواده شهدا و سرکشی از آن‌ها و توجه به رزمندگان قدیمی جنگ و تعامل با آن‌ها، ارتباط با دوستان زمان تحصیل و احترام به آموزگاران و معلمان سرلوحه منش و رفتار شهید زاهدی بود؛ همچنین شوخ‌طبعی، نشاط و شادابی ایشان باعث ایجاد انگیزه و روحیه در همه افراد و نیروهایش بود.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

نوزده + 14 =