تمرینات ورزشی برای آمادگی بدن

علاوه بر فعالیت‌های بدنی، اختصاص دادن زمان‌هایی به انجام تمرین‌های ورزشی ضروری است و تاثیر زیادی در آمادگی قلبی، تنفسی و عضلانی دارد.

تاریخ انتشار: 13:44 - پنجشنبه 1403/01/30
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
تمرینات ورزشی برای آمادگی بدن

به گزارش اصفهان زیبا؛ علاوه بر فعالیت‌های بدنی، اختصاص دادن زمان‌هایی به انجام تمرین‌های ورزشی ضروری است و تاثیر زیادی در آمادگی قلبی، تنفسی و عضلانی دارد. پریچهر اعظمی، کارشناس آموزش سلامت به این تمرینات اشاره می‌کند:

تمرینات گرم‌کننده‌

 به‌خاطر آماده کردن نسبی بدن برای فعالیت ورزشی، باید ابتدای هر برنامه ورزشی انجام شود. این تمرینات شامل تمرینات ساده کششی و حرکاتی با مدت کوتاه و شدت کم هستند.

تمرینات استقامتی‌(هوازی)

 این تمرینات شامل حرکاتی با مدت زیاد و شدت کم هستند که موجب افزایش کارایی قلب، ریه‌ها و سیستم گردش خون می‌شود و توانایی فرد را در انجام کارهای روزانه بیشتر می‌کند. مثل پیاده‌روی‌

تمرینات انعطاف‌پذیری

این تمرینات با ایجاد کشش در عضلات و نسج نرم اطراف مفاصل، حرکت مفصل را راحت‌تر  و موجب آسان‌تر شدن حرکات اندام‌ها و حفظ تعادل می‌شوند. در افرادی که به تازگی دچار شکستگی‌استخوان، کشیدگی‌عضله یا پیچ‌خوردگی‌مفصل شده‌اند و یا هر مشکل دیگری در مفاصل و استخوان‌ها دارند، از انجام این تمرینات خودداری و با پزشک مشورت کنند.

تمرینات تعادلی

تمرینات تعادلی از طریق تقویت عضلات، به‌خصوص عضلات پاها باعث می‌شود بتوانیم هنگام لغزیدن، تعادل خود را حفظ کنیم. همچنین این ورزش روند پیری را به تاخیر می‌اندازد‌.

تمرینات قدرتی

‌این تمرینات که نیاز به وزنه دارد، موجب تقویت عضلات و کنترل وزن و ماندن قند‌خون طبیعی و پیشگیری از پوکی‌استخوان می‌شود.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

چهارده − یازده =