به سری که درد نمی‌کند دستمال نمی‌بندند

پیش‌تر اعلام شده بود مجمع انتخاباتی هیئت وزنه برداری استان بیست‌و‌ششم بهمن برگزار می‌شود؛ اما این تاریخ در حد یک گمانه‌زنی بود و اقدام خاصی برای هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون وزنه‌برداری انجام نشده بود.

تاریخ انتشار: 10:43 - چهارشنبه 1401/12/10
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
به سری که درد نمی‌کند دستمال نمی‌بندند

پیش‌تر اعلام شده بود مجمع انتخاباتی هیئت وزنه برداری استان بیست‌و‌ششم بهمن برگزار می‌شود؛ اما این تاریخ در حد یک گمانه‌زنی بود و اقدام خاصی برای هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون وزنه‌برداری انجام نشده بود. با این حال تاریخ نهم اسفند برای برگزاری مجمع قطعی شده و اطلاع‌رسانی به اعضای مجمع و خبرنگاران نیز اطلاع رسانی شده بود، ولی دوشنبه شب لغو مجمع به اطلاع خبرنگاران رسید. / هیئت وزنه برداری

برای بررسی اتفاقات هیئت وزنه‌برداری و عواملی که زمینه ساز لغو مجمع شده است، باید به شرایط هیئت در چند سال گذشته اشاره کرد.

پس از دوران طولانی‌مدت ریاست نصرالله دلوی در هیئت وزنه‌برداری، سید مرتضی سیف‌زاده و سعید آذری در ادامه ریاست هیئت را عهده‌دار شدند که دوره مسئولیت هر دو به طور کامل پایان یافت.

در انتخابات دو دوره قبل هیئت وزنه‌برداری، حمیدرضا فدوی با کسب حداکثر آرا، به عنوان رئیس هیئت معرفی شد؛با این حال پس‌ازاینکه سید محمد طباطبایی، مسئولیت اداره ورزش و جوانان استان را عهده‌دار شد، جمعی از منتقدان حمید فدوی در هیئت وزنه‌برداری استان، خواستار تغییرات در هیئت شدند که مدیرکل سابق این خواسته را محقق کرد و حکم برکناری رئیس قانونی هیئت وزنه‌برداری ارائه شد.

پس از گذراندن دوره سرپرستی، مجمع انتخاباتی برپا و این بار حمید محمدی با کسب اکثریت آرا، ریاست هیئت را از آن خود کرد. محمدی در دوره مدیریت علی مرادی در فدراسیون، از افراد مورد وثوق او بود و علاوه بر مربیگری در تیم ملی، مسئولیت کمیته آموزش فدراسیون را نیز در اختیار داشت.

در پی اختلاف مرادی با بازیکنان تیم ملی و طرح مباحثی در خصوص بازنشسته‌بودن او، رئیس باسابقه فدراسیون از مسئولیتش کنار رفت و تیم جدید در رأس کار فدراسیون که منتقد عملکرد مرادی بودند، تمایلی برای همکاری با تیم مرادی نداشتند و رئیس هیئت اصفهان نیز یکی از آن‌ها بود.درنهایت پس از توافقی که بین سجاد انوشیروانی، سرپرست فدراسیون و جواد محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان انجام شد، محمدی از ریاست هیئت کنار گذاشته شد و طی این چند ماه آرش ظفریان و امید سالدروگر سرپرستی هیئت را عهده‌دار بوده‌اند.

ثبت نام از کاندیداهای ریاست هیئت وزنه‌برداری چندی قبل انجام شد که طبق شنیده‌ها، چندین نفر برای تصدی این سمت داوطلب شدند؛ با این وجود بر اساس آنچه در مجامع ورزشی مطرح شد، حمیدرضا فدوی، رئیس سابق هیئت تنها گزینه تأیید شده بود. از همان تاریخ اولیه گمانه‌زنی، برخی از اهالی وزنه‌برداری استان با تأکید بر این نکته که دوره قانونی سرپرستی در هیئت وزنه برداری روزهای پایانی بهمن به پایان رسیده، خواستار فراخوان دوباره برای ثبت‌نام از کاندیداها بودند؛ در طرف مقابل هم اداره ورزش و جوانان، عزمش را برای برگزاری مجمع جزم کرده بود.

با نزدیک‌شدن به تاریخ برگزاری مجمع، تلاش‌ها برای لغو مجمع بالا گرفت و چند شب مانده به مجمع، تعدادی از ورزشکاران و فعالان وزنه‌برداری استان بیانیه مشترکی را منتشر کردند. در بخشی از این بیانیه آمده: امروز وزنه برداری استان با چالشی روبه‌رو شده که ما اهالی این خانواده پر افتخار سعی داریم این موضوع را به‌دور از هر گونه حاشیه حل کنیم. چون دیدگاه ما ملی است.

امروز خانواده وزنه‌برداری نیازمند رئیس و مدیری هستند که از جنس این خانواده باشد.بر مبنای این بیانیه برداشت می‌شود تلاش‌ها برای لغو مجمع به تک کاندیدا‌بودن انتخابات مرتبط بوده و افرادی که برای لغو مجمع تلاش کرده‌اند تمایلی به انتخاب دوباره فدوی برای ریاست هیئت ندارند.

طبق دستورالعمل هیئت های ورزشی انتخابات هیئت وزنه‌برداری باید برگزار شود و اداره کل هم مطابق قانون مصر به برگزاری مجمع است، اما مخالفت‌هایی ایجاد شد و جومنفی که اطراف مجمع شکل گرفته، این ذهنیت را متبادر می‌کند که متولیان ورزش به این نکته توجهی ندارند.

سری که درد نمی‌کند را دستمال نمی‌بندند؛ به‌خصوص اینکه تجربه هیئت بدنسازی و پرورش اندام و برگزاری مجمع پیش از صدور حکم تعیین صلاحیت رئیس منتخب و دردسرهایی که بعد از آن ایجاد شد، پیش روی اداره ورزش و جوانان است.

در سیستم ورزش، ورزشکار یا مربی‌سالاری اتفاق خوشایندی نیست و اینکه تعدادی از اعضای جامعه وزنه برداری به واسطه خوشامد یا بدآمد از یک فرد برای اداره‌کل به عنوان متولی ورزش تعیین تکلیف کنند، به صلاح ورزش نیست و بدعت بدی را پایه‌گذاری خواهد کرد. اما از طرفی وقتی جمعی از افراد تأثیرگذار یک رشته ورزشی خواهان اتفاق‌نیفتادن مجمع باشند، دلیلی بر اصرار اداره‌کل وجود ندارد و به نظر می‌رسد ثبت نام دوباره از کاندیداها و رقابتی شدن ریاست هیئت تصمیم منطقی‌تری باشد؛ کما اینکه تک‌کاندیدای فعلی هیئت نیز می‌تواند در رقابت با کاندیداهای احتمالی دیگر برای تصاحب مسئولیت به ارائه برنامه‌هایش بپردازد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

5 × یک =