ابرمشکلات اصفهان

کمتر اصفهانی را می‌توان پیدا کرد که با معضلات اصلی محل زندگی خودش از قبیل مهاجرت، آب، حاشیه‌نشینی، آلودگی هوا و غیره آشنایی نداشته باشد.

تاریخ انتشار: 10:50 - یکشنبه 1403/02/9
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
ابرمشکلات اصفهان

به گزارش اصفهان زیبا؛ کمتر اصفهانی را می‌توان پیدا کرد که با معضلات اصلی محل زندگی خودش از قبیل مهاجرت، آب، حاشیه‌نشینی، آلودگی هوا و غیره آشنایی نداشته باشد. این مشکلاتی است که ریشه‌های آن را باید در دهه‌های خیلی قبل‌تر جستجو کرد. اما در یک دهه اخیر این معضلات به شکل تجمعی و برجسته، خود را نشان داده است.

به نظر می‌رسد روند سیاست‌گذاری توسعه‌ای که در ایران از دهه 40 به این سو انجام شده و بعد از انقلاب نیز ادامه داشته است، مشکلاتی را به وجود آورده که در نقاط مختلف کشور به شکل معضلات زیست‌محیطی، فرهنگی، اقتصادی و حتی هویتی بروز پیدا کرده است و در این میان، اصفهان نیز به عنوان مرکزی‌ترین استان کشور یکی از همین نقاط محسوب می‌شود که بسیاری از این معضلات در آن سرریز کرده و حتی باید عواقب سیاست‌گذاری‌های غیرمعقول در استان‌های همجوار را نیز تحمل کند.

بر همین اساس در بخش پیش‌رو به 3 ابر مشکل استان اصفهان یعنی آب، مهاجرت و حاشیه‌نشینی پرداخته‌ایم و از نظر تاریخی، ساختاری و سیاست‌گذاری ریشه و پیشینه این مشکلات را واکاوی کرده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

چهار × 3 =