چهل روزِ نبودنت!

و رسیدیم به چهل روزگی نداشتنت، ندیدنت، نبودنت و … کلمه‌ها را جا به جا می‌کنم، کلمه‌ها در هم می‌پیچند. لا به لای عکس‌ها می‌گردم. حرف‌های فاطمه‌ات را مرور می‌کنم. انگار که قند توی کلمه‌هایش آب می‌شود وقتی با همه حیایی که توی حرف‌هایش جوانه می‌زند، می‌گوید که چقدر خوب بلد بودی قربان صدقه یکی یک دانه دخترت بروی.

تاریخ انتشار: 11:36 - پنجشنبه 1403/02/27
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
چهل روزِ نبودنت!

به گزارش اصفهان زیبا؛ و رسیدیم به چهل روزگی نداشتنت، ندیدنت، نبودنت و … کلمه‌ها را جا به جا می‌کنم، کلمه‌ها در هم می‌پیچند. لا به لای عکس‌ها می‌گردم. حرف‌های فاطمه‌ات را مرور می‌کنم. انگار که قند توی کلمه‌هایش آب می‌شود وقتی با همه حیایی که توی حرف‌هایش جوانه می‌زند، می‌گوید که چقدر خوب بلد بودی قربان صدقه یکی یک دانه دخترت بروی.

و محمدمهدی که شبیه‌ترین است به تو. چه خوب بار آمده، چه خوب هم حرف می‌زند و چه خوب‌تر واژه‌ها را در برابر تو ردیف می‌کند. دمت گرم سردار که پارتی بازی نکردی برایش و گذاشتی خودش حرکت کند به سمت آنچه دوست دارد و ایستادی کنار و از دور کیف کردی از بزرگ شدنش همان‌طور که هم نگرانش بودی و هم هوایش را داشتی.

برق توی چشم‌های محمد حسینت موج سواری می‌کند وقتی می‌گوید که فراری بودی از هرچه دوربین و در معرض توجه قرار گرفتن بود. پسر کوچکت، قید اشک‌هایش را می‌زند آن هم درست وقتی از دست قطع شده تو صحبت می‌کند، دستی که او را تا کربلا می‌بَرد و پای تابوتت بوسه می‌زند بر کف پایت.

بله حاج علی این مدت هرچه از تو شنیدیم تکرار شد و اما تکراری نه. چه بلد بودی و چه خوب هم قید دنیا را زدی و حال و هوای روزهای جوانی‌ات را با همان لباس خاکی جبهه نگه داشتی. جنگی که نشان‌دارت کرد و رد ترکش‌هایی که ماند توی تنت و اما هیچ وقت گله نکردی. زیارت عاشورایی که ترک نشد و نماز شب‌هایی که گره خورد با طلوع صبح. بنده خوب خدا بودی و عزیز که برای خواستنت سید حسن نصرالله خوش اقدام کرد و تو هم گوش به امر ولی بودی و لبیک گفتی و رفتی به راهی که برایت، شهادت داشت.

خدا پشت و پناهت مَرد که کیلومترها آن طرف‌تر حواست به تولدها بچه‌ها و سالگرد ازدواجشان بود که مِهرت از خیلی دورتر می‌نشست توی کلمه‌ها و این طرف می‌نشست به جان نزدیکانت.

اینکه علی باشی و شهادتت گره بخورد با شهادت مولا علی (ع) می‌تواند یک نشانه باشد. می‌تواند اجابت دعای همسری باشد که شب قدر قرآن که بر سر گذاشت اول برای تو دعا کرد که الهی بشود آنچه که تو دوست داری.

می‌دانی سردار اینجا حال همه خوب است چون تو به خواسته‌ات رسیدی به همان که سال‌ها دنبالش بودی به شهادتی که جایی ناامید شدی از رسیدن به آن و اما خدای رزاق، رزق تو را در آن گذاشته بود. و بعد از رفتنت، تو که از هر دوربینی فراری بودی؛ ماجرای حمله موشکی و شهادت تو در دمشق شد حرف اول رسانه‌ها و بیشتر تیترها از تو گفتند.

وقتی در فاصله کمتر از دو هفته پرواز ابابیل‌های ما دنیا را متوجه خودش کرد، می‌شد، کنجی ایستاد و محو آرامش غزه شد و غرق خنده کودکان و زنان آن دیار. و باز خدا عزت تو را زیاد کرد، مَرد. تو بزرگ بودی و این بار بزرگ بودنت را یک دنیا به تماشا نشست. خدا پشت و پناهت سردار، سلام ما را به حاج قاسم عزیز ما هم برسان.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

11 + دو =