تب تند همستر کامبت

«همستر کامبت» که به‌تازگی در میان کاربران تلگرام محبوبیت زیادی پیدا کرده، نقدهای زیادی را به خود اختصاص داده است. اگرچه این بازی به ظاهر جذاب و سرگرم‌کننده به نظر می‌رسد، با نگاهی دقیق‌تر می‌توان به مشکلات و چالش‌های جدی آن پی برد.

تاریخ انتشار: 12:11 - سه شنبه 1403/03/22
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
تب تند همستر کامبت

به گزارش اصفهان زیبا؛ بازی «همستر کامبت» که به‌تازگی در میان کاربران تلگرام محبوبیت زیادی پیدا کرده، نقدهای زیادی را به خود اختصاص داده است. اگرچه این بازی به ظاهر جذاب و سرگرم‌کننده به نظر می‌رسد، با نگاهی دقیق‌تر می‌توان به مشکلات و چالش‌های جدی آن پی برد.

1. اولین نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد، شیوه درآمدزایی بازی است. همستر کامبت به‌طور عمده بر اساس تعداد کلیک‌ها و دعوت دوستان به بازی، درآمد کسب می‌کند. این روش باعث می‌شود کاربران برای ادامه بازی مجبور شوند دوستان خود را دعوت کنند که نه تنها می‌تواند به نوعی ایجاد مزاحمت برای دیگران کند، بلکه ممکن است کاربران را در یک چرخه بی‌پایان و بی‌فایده قرار دهد.

این نوع مدل کسب درآمد، بیشتر به بهره‌برداری از وقت و منابع کاربران شبیه است تا یک تجربه بازی واقعی و معنادار.

2.دومین نکته، تأثیرات منفی احتمالی این بازی بر نوجوانان و حتی جوانان است. بازی‌هایی که بدون نیاز به تلاش فیزیکی یا ذهنی و فقط با چند کلیک به کاربران پول می‌دهند، می‌توانند انگیزه کار و تلاش واقعی را در جوانان کاهش دهند. این موضوع می‌تواند در بلندمدت تأثیرات منفی بر روی نگرش و رفتارهای آنان داشته باشد. همچنین شرکت در چنین بازی‌هایی می‌تواند بر سلامت روان و روابط اجتماعی آن‌ها تأثیر بگذارد.

طبق مطالعات دانشگاه سائوپائولو، کاربران جوان در برابر فشار هم‌سالان آسیب‌پذیر هستند. جذابیت کسب درآمد آسان و پذیرش اجتماعی می‌تواند جوانان را به مشارکت سوق دهد و منجر به عادت‌های مضر و اعتیاد احتمالی به این‌گونه بازی‌ها شود.

همچنین می‌توان کاهش زمان کنار خانواده بودن، افزایش حواس‌پرتی، کاهش کیفیت خواب، ایجاد اختلالات ذهنی و مغزی و ایجاد انتظارات غیرواقعی را از دیگر عوارض این بازی دانست.

3. در شرایط تحریم‌های موجود علیه کشور عزیز ما، انتقال پول به‌راحتی امکان‌پذیر نیست و احتمالا کاربران با مشکلات متعددی مواجه خواهند شد. همچنین، مؤسسه امنیت سایبری آرژانتین تأکید می‌کند که کانال‌ها و ربات‌های تلگرام در برابر هک آسیب‌پذیر هستند و اطلاعات کاربران را در معرض خطر جدی قرار می‌دهند؛ بنابراین در چنین بازی‌هایی، داده‌های بازیکنان را می‌توان به راحتی به سرقت برد که منجر به سرقت هویت و کلاهبرداری مالی می‌شود.

بنابراین افرادی که از این بازی استفاده می‌کنند، باید دقت کنند اطلاعات حساس خود را روی گوشی نگهداری نکنند و اگر از کیف پول‌های ارز دیجیتال استفاده می‌کنند، از کیف پول‌های جدید و جداگانه برای این بازی استفاده کنند.

4. برخی از منابع، از بازی همستر به عنوان مصداقی از مبارزه با حیوانات نام برده‌اند. افراد بدون توجه و با تمام حرصی که برای به دست آوردن پول بادآورده دارند، روی همستر در صفحه گوشی ضربه می‌زنند. شاید این حرکت را بتوان نوعی خشونت و ظلم به حیوانات درنظر گرفت. به همین دلیل برخی می‌گویند مشارکت یا ترویج چنین فعالیت‌هایی اخلاقی نیست. در نهایت، با توجه به نکات مطرح‌شده، «همستر کامبت» به نظر نمی‌رسد که یک بازی با اهداف مثبت و بلندمدت باشد. اگرچه در ابتدا ممکن است جذاب و هیجان‌انگیز به نظر برسد، اما در بلندمدت می‌تواند کاربران را به سمت صرف زمان و منابع خود در راه‌های غیرمفید و حتی مضر سوق دهد. به همین دلیل، کاربران باید با دقت بیشتری به این گونه بازی‌ها نگاه کنند و پیش از شرکت در آن‌ها، به جوانب مختلف آن توجه کنند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

16 − چهار =