خانواده‌ها مراقب باشید:

وعده توخالی سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا استان اصفهان، از شناسایی و دستگیری کلاهبردار سایبری که با سوء استفاده از شهروندان اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها می‌کرد؛ خبر داد.

تاریخ انتشار: 12:50 - سه شنبه 1403/04/12
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
وعده توخالی سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال

به گزارش اصفهان زیبا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا؛ سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا استان اصفهان، از شناسایی و دستگیری کلاهبردار سایبری که با سوء استفاده از شهروندان اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها می‌کرد؛ خبر داد و در توضیح آن چنین گفت:

در پی وصول یک فقره پرونده با موضوع کلاهبرداری اینترنتی از طریق سرمایه‌گذاری در رمز ارزهای دیجیتال، موضوع در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

شکایت شاکی

شاکی در اظهارات خود عنوان داشته است که در شبکه‌های اجتماعی تلگرام با شخص مدعی در زمینه ارزهای دیجیتال، آشنا شده است و پس از جلب اعتماد او مبلغ 66 میلیون ریال به بهانه سرمایه‌گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال برای او واریز کرده است، اما پس از آن دیگر پاسخی دریافت نکرده و بدین ترتیب متوجه کلاهبرداری شده است.

پیگیری پلیس فتا

کارشناسان پلیس فتا اصفهان پس از بررسی‌های همه جانبه و تلاش بی‌وقفه متوجه شدند یک شبکه هرمی دیجیتالی با سوءاستفاده از عدم آگاهی تعدادی جوان و دادن وعده‌های دروغین، اقدام به کلاهبرداری از کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.

با این اوصاف، پلیس فتا با عملیات مهندسی اجتماعی، نفر اصلی این فعالیت‌های دیجیتالی را شناسایی کردند و با به دست آمدن هویت متهم و پس از تشریفات قضایی، مجرم را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

توصیه

کاربران توجه داشته باشید که صدور مجوز برای فعالیت شرکت‌های بازاریابی شبکه بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است و این ادعا که برخی شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای یا هرمی دارند که مجوز فعالیت را مستقیم از پلیس فتا دریافت کرده‌اند، کذب است.

توصیه می‌شود شهروندان و کاربران فریب این شرکت‌ها را نخورند و این را بدانند که پلیس فتا تا‌کنون برای فعالیت هیچ شرکت بازاریابی شبکه‌ای مجوزی صادر نکرده است.

ساده‌ترین و مؤثرترین راه برای مقابله با اقدامات مجرمانه کلاهبرداران، افزایش سطح آگاهی کاربران است، کافی نبودن آشنایی خانواده‌ها با مخاطرات فضای مجازی و عدم بکارگیری راهکارهای ایمن، باعث بروز آسیب‌های جسمی و روحی برای کودکان و نوجوانان شده و والدین باید به منظور بهره‌مندی فرزندانشان از فرصت‌های فضای مجازی، دانش سایبری خود را ارتقا داده و همراه فرزندان خود باشند.

خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت رسمی پلیس فتا به آدرس fata.gov.ir  به راهکارها و اقدامات مؤثر به منظور حفاظت از کودکان و نوجوانان خود در فضای مجازی دست یابند.

ضمنا گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.

 

 

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

پنج × پنج =