به گزارش اصفهان زیبا؛ در طرح یاریگران اجتماعی که در مدارس و فرهنگسراهایی از جمله فرهنگسرای باران و مجموعه فرهنگی باغ نوش برگزار میشود، کتر مائده ملکزاده، متخصص خانواده و بهبود روابط بین فردی درباره مدیریت زمان به بحث و بررسی پرداختند که به بخشی از آن اشاره میکنیم:
تعیین اهداف
اهدافی که برای خود تعیین میکنید خاص، قابل اندازهگیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان هستند.
برنامهریزی موثر
مطمئن شوید که برای داشتن یک برنامه واضح که شما را به اهدافتان میرساند، اهداف روشن و وظایف و منابع مشخصی دارید.
مدیریت استرس
مطمئن شوید که استرس خود را با استراتژیها و تاکتیکهای کاهش استرس مدیریت میکنید تا در حین انجام کار، احساس آرامش بیشتری داشته باشید.
محول کردن وظایف
واگذاری وظایف به شما کمک میکند تا حجم کار را کاهش دهید و آن را با همکاران و کارمندان شایسته به اشتراک بگذارید.
اجتناب از حواسپرتی
حواسپرتی زمانی که باید در حال کار (یا حتی استراحت) باشید را هدر میدهد، بنابراین باید یاد بگیرید که چگونه از آن دوری کنید.
تمرکز بر روی یک کار
تمرکز بر روی یک کار به شما کمک میکند تا نتایج با کیفیتی ارائه دهید.
نه گفتن
این کلمه کوچک دو حرفی به شما کمک میکند زمان بیشتری را برای اولویتهای خود ذخیره کنید.
تعیین اولویتها
سرمایهگذاری زمان برای انجام وظایف مناسب، تلاش کمتری نیاز دارد، اما نتایج بهتری به همراه خواهد داشت. این موضوع به عنوان قانون ۲۰/۸۰ یا اصل پارتو نیز شناخته میشود.
غلبه بر اهمالکاری
علل به تعویق انداختن کار خود را شناسایی کرده و با آنها مقابله کنید.