نوجوان را دریابید:

چند ایده در طراحی اتاق نوجوان

آیا برای طراحی و نحوه چیدمان اتاق فرزندتان از او نظرخواهی می‌کنید؟ آناهیتا پاک نژاد، کارشناس ارشد مهندسی معماری، مدرس دانشگاه و طراح معماری و دکوراسیون داخلی به بیان ایده‌هایی در رابطه با طراحی اتاق نوجوانان می‌پردازد.

تاریخ انتشار: 11:19 - چهارشنبه 1402/02/20
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
چند ایده در طراحی اتاق نوجوان

به گزارش اصفهان زیبا؛ آیا برای طراحی و نحوه چیدمان اتاق فرزندتان از او نظرخواهی می‌کنید؟ نوجوانی، سنی است که افراد این گروه، تشخیص بهتری نسبت به سال‌های آغازین زندگی خود دارند و با مسائل پیرامونشان سختگیرانه‌تر برخورد می‌کنند.

بنابراین بهتر است هنگام تغییر دکوراسیون اتاق نوجوان جویای نظر او باشید و با نظارت مستقیم فرزندتان تغییرات را اعمال کنید. درواقع اتاق نوجوانان محل خواب، تحصیل و مکانی برای سپری‌کردن اوقات فراغت و انجام کارهای شخصی آن‌هاست.

بنابراین توجه به شیوه چیدمان آن‌ها مهم است. آناهیتا پاک نژاد، کارشناس ارشد مهندسی معماری، مدرس دانشگاه و طراح معماری و دکوراسیون داخلی، در ادامه صحبت‌های خود به بیان ایده‌هایی در رابطه با طراحی اتاق نوجوانان می‌پردازد.

رنگ مناسب

برای اتاق دختران از رنگ‌های درخشان و برای اتاق پسران از رنگ‌های سرد استفاده کنید. اما پیشنهاد می‌کنم فارغ از انتخاب دسته‌بندی بر اساس جنسیت فرزندتان، رنگ را بر اساس سلیقه شخصی او و تأثیری که رنگ بر روحیه می‌گذارد، انتخاب کنید.

روان‌شناسی رنگ‌ها را بخوانید و با دقت رنگی را انتخاب کنید که باعث افزایش احساس آرامش و بالابردن تمرکز فرزندتان می‌شود.

میز تحریر

داشتن یک میز تحریر زیبا و جذاب که متناسب با سلیقه فرزندتان است، می‌تواند نقش مهمی در پشت میز نشستن او به عهده داشته باشد. اما نباید از کنار استانداردهای یک میز تحریر مناسب به سادگی گذشت. ارتفاع کف صندلی باید به گونه‌ای باشد که زانو در حالت 90 درجه قرار گیرد.

صندلی و میز باید طوری تنظیم شود که مانیتور روی میز به موازات چشم باشد. میز تحریر باید متناسب با سایز بدن نوجوان باشد تا او هنگام انجام تکالیف خود احساس راحتی داشته باشد.

میزی انتخاب کنید که دارای کشاب و قفس باشد تا نوجوان بتواند کتاب‌ها و لوازم التحریر خود را درون آن‌ها قرار دهد و به مرتب بودن اتاق کمک شایانی کند.

فرش

کف‌پوش اتاق فرزندتان را به گونه‌ای انتخاب کنید که او بتواند برخی فعالیت‌های روزانه‌اش را روی زمین انجام دهد. فرش‌ها و موکت‌های پرزبلند به دلیل بافت نرم و لطیفی که دارند، برای این امر انتخاب مناسبی هستند. زیرا حس گرما و آرامش بیشتری را القا می‌کنند.

در اتاق خواب‌های بزرگ، پهن‌کردن فرش زیر تختخواب جلوه و زیبایی خاصی را به اتاق می‌بخشد. اما ابعاد فرش باید به اندازه‌ای باشد که فرش حاشیه تخت را در بر گیرد تا به‌ویژه در زمستان هنگام برخاستن از تخت یا نشستن بر آن، پاها روی فرش قرار گیرد.

ولی در اتاق‌های کوچک قالیچه‌ها را باید اطراف تختخواب پهن کرد. این کار علاوه بر زیبایی و گرمایی که ایجاد می‌کند، به بزرگ جلوه دادن اتاق هم کمک می‌کند.

موقعیت اتاق

اتاقی را برای فرزندتان در نظر بگیرید که ارتباط مستقیمی با فضای بیرون داشته باشد. پنجره‌هایی که بتوان برای تهویه هوا استفاده کرد و منعکس‌کننده نور خورشید به فضای اتاق باشد.

اتاق‌های تاریک و بدون پنجره انرژی فرزندتان را می‌گیرد و او را به سمت سستی و بی‌حالی می‌برد. این امر تأثیر بسیار مستقیمی روی تمرکز و فعالیت‌های روزانه او دارد.

نورپردازی

در خصوص اتاق خواب بهترین انتخاب، نور گرم است؛ زیرا آرامش‌بخش است و فرد احساس راحتی می‌کند. برای میز کار در اتاق می‌شود از نور نقطه‌ای و چراغ روی میز استفاده کرد.

همچنین استفاده از چراغ‌های پایه‌دار برای برجسته‌کردن یک عکس یا یک اثر هنری برای اتاق خواب بسیار زیباست. دیمر را برای اتاق خواب فراموش نکنید. چون این امکان را فراهم می‌کند که با تنظیم نور محیطی آرام را ایجاد کنید.

برای نورپردازی اتاق نوجوانان از ترکیب رنگ سفید و زرد استفاده کنید. نور محیطی را زرد و نور چراغ مطالعه را سفید در نظر بگیرید.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

هفده + 13 =