باغ بانوان طلوع برنامه‌ای در راستای سبک زندگی سالم برگزار کرده است:

دهکده سلامت همراه با بازارچه سلامت

باغ بانوان طلوع، دهکده سلامت را همراه با بازارچه سلامت راه‌اندازی کرده است. این طرح که سال گذشته اجرا شد، به دلیل بازخورد خوب و استقبال بسیار مردم، امسال نیز راه‌اندازی شد.

تاریخ انتشار: 11:24 - سه شنبه 1402/03/9
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
دهکده سلامت همراه با بازارچه سلامت

به گزارش اصفهان زیبا؛ باغ بانوان طلوع، دهکده سلامت را همراه با بازارچه سلامت راه‌اندازی کرده است. این طرح که سال گذشته اجرا شد، به دلیل بازخورد خوب و استقبال بسیار مردم، امسال نیز راه‌اندازی شد.

مریم لقمانی، مدیر باغ بانوان طلوع درباره این طرح ویژ، توضیحی داده است که به آن اشاره می‌کنیم: در طول این چند سال که مدیریت باغ بانوان طلوع را به عهده داشتم، هدفم ایجاد فضایی شاد و بانشاط بوده است و  این بار هم با تشکیل دهکده سلامت و بازارچه سلامت ضمن ایجاد فضایی شاد، به غربالگری و پایش سلامت اقدام کردیم.

البته ناگفته نماند که با توجه به موقعیت و نیاز منطقه از طرف جناب آقای بعیدی، معاون ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و جناب آقای رشیدی، ریاست تفریحی سازمان، طرح تشکیل دهکده سلامت برای باغ بانوان طلوع تصویب شد.

سال گذشته، این سلامتکده توسط باغ بانوان طلوع و همکاری مرکز شماره ۱و۲ برای غربالگری‌هایی مثل: فشارخون، اچ آی وی و آموزش پیشگیری از آن و نیز مشاوره تغذیه تاسیس شد و در حال حاضر پایش پرسنل خدماتی شاغل در حوزه جمع‌آوری پسماند خشک، کارگران راننده و متصدیان ایستگاه بازیافت و نیز متصدیان اطلاع‌رسانی پسماند خشک انجام می‌شود.

اما دلیل انتخاب این گروه بخاطر وجود خطرات ایمنی و بهداشت بوده که تک تک آنها تحت غربالگری قرار می‌گیرند و پس از انجام تست و آزمایش، در صورت وجود اختلالی به مشاوره تغذیه و یا مشاوره اصلاحی حرکتی ارجاع داده می‌شوند.

مثلا چنانچه مراجعین دارای فشارخون بالا باشند، توسط متخصص تعذیه مشاوره می‌شوند و سپس نام هر کدام در سایت اداره بهداشت ثبت می‌شود تا در صورت مشکل تحت پوشش و مراقبت قرار گیرد.

علاوه بر این کلاس‌های آموزشی جهت اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مراجعین برقرار است تا با ورزش مناسب و تغذیه‌ مفید و به طور کلی سبک زندگی سالم بیشتر آشنا شوند. در عین حال بروشورهایی بین آنها توزیع می‌شود.

برنامه‌های دیگر که مد‌نظر است، بازی‌های فکری و نیز بازی‌های ورزشی و تحرکی مثل طناب‌کشی است که فضایی شاد و مفرح را ایجاد کرده است.

بازارچه سلامت نیز در این باغ راه‌اندازی کرده‌ایم، بازارچه‌ای از انواع محصولات سالم و گیاهی که در معرض فروش است و خوشبختانه از استقبال بسیار خوبی برخوردار شده‌ایم. گفتنی است این طرح  از ششم ماه جاری از ساعت 8 تا 12 آغاز شده و تا نهم تداوم دارد.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

هفده − هفت =