دانستنی روز:

مقابله با ریزش مو

اگر از ریزش مو رنج می‌برید، به جای تشویش و نگرانی که خود نوعی استرس و عاملی مهم در تشدید این اختلال است، بهتر است ضمن استفاده از تغذیه مناسب و سالم، از توصیه‌های طب سنتی پیروی کنید.

تاریخ انتشار: 13:28 - سه شنبه 1402/05/3
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
مقابله با ریزش مو

اگر از ریزش مو رنج می‌برید، به جای تشویش و نگرانی که خود نوعی استرس و عاملی مهم در تشدید این اختلال است، می‌توانید ضمن استفاده از تغذیه مناسب و سالم، از توصیه‌های طب سنتی پیروی کنید.

مرحوم محمد موسوی، محقق طب سنتی و عضو هیات جامع طب ایرانی اسلامی معتقد بود با کمک طب سنتی و استفاده از شیوه‌های مناسب و مطابق با مزاج خود می‌توانید از این اختلال رایج پیشگیری کنید و یا در صورت بروز آن، به درمان دست یابید.

این محقق با استناد به دیدگاه دانشمندان نظر خود را بیان کرده و پیشنهادهایی ارائه داده است:

راهکار

جالب است بدانید شست و شوی سر با مخلوطی از سدر، مورد و حنا و روغن زیتون یا روغن کنجد می‌توان بر این بیماری غلبه کرد.

برای جلوگیری از ریزش مو باید علاوه بر تقویت معده و کبد اقداماتی انجام داد تا به قول زکریای رازی، ضخامت پوست از بین رفته و با نازک شدن آن مواد غذایی و دارویی به پیاز مو برسد.

این مواد از دید دانشمندانی همچون بوعلی و جرجانی باید نرم‌کننده، مغذی و دارای گیرندگی لازم باشد تا بتوانند ریزش مو را از بین برده و آنها را پرپشت کند.

سدر، مورد و حنا با روغن زیتون یا روغن کنجد معروف به آبزن حمام است که برای تهیه آن باید 500 گرم سدر، 450 گرم مورد و 50 گرم حنا را با چند قاشق روغن زیتون یا روغن کنجد با هم مخلوط کنید.

 سپس حدود یک استکان آن را با سرکه و چند قاشق روی سر به مدت نیم ساعت ببندید و پس از آن سرتان را بشویید. ضمنا در تکرار و ماساژ نرم و برس کشیدن بر مو و پوست سر مبالغه کنید.

پیشنهاد می‌شود ‌20 روز بدون وقفه ااز این روش استفاده کنید و در عین حال از مصرف شامپو و صابون خودداری کنید.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاه‌ها
  1. Avatar photo دکتر سمیرا ثابت راسخ گفته :

    عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

19 − 5 =