طعم نذری در باغ ناژوان

این روزها طعم نذری در جای جای شهر زیبایمان نمود خوبی پیدا کرده است و یکی از یکی بهتر و باشکوه‌تر برپا می‌شود، اما هفته پیش، طعم نذری برپایی سفره‌های آیینی، در باغ بانوان ناژوان حال و هوای دیگری داشت.

تاریخ انتشار: 11:34 - شنبه 1402/06/18
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
طعم نذری در باغ ناژوان

به گزارش اصفهان زیبا؛ این روزها طعم نذری در جای جای شهر زیبایمان نمود خوبی پیدا کرده است و یکی از یکی بهتر و باشکوه‌تر برپا می‌شود، اما هفته پیش، طعم نذری برپایی سفره‌های آیینی، در باغ بانوان ناژوان حال و هوای دیگری داشت.

 از طرفی صفای این باغ سرسبز و خوش‌آب و هوا، از طرف دیگر استقبال بی‌نظیر بانوان، شور و حال بی‌نظیری به آنجا داده بود.

از همان بدو ورود، دود اسفند و چای نذری همراه با صوت روضه عموم را به سمت خود جذب می‌کرد و عابرین، با دیدن تلاش بانیان نذری و خوشآمدگویی آنها برای ورود به باغ تشویق می‌شدند.

داخل باغ نیز سفره‌های نذری که شامل: سفره رقیه، سفره حضرت ابوالفضل(ع) و سفره اما حسن(ع) در دور تا دور حوضِ پر از آب بود، چیدمان قشنگی را برای حضار رقم زده بود.

آن سوی سفره نیز جمعیت زیادی از بانوان نشسته و محو روضه‌خوانی و دیگر برنامه‌های تدارک‌دیده شده بودند.

این برنامه که توسط مدیریت باغ ناژوان و همکاری باغ طلوع، باغ پردیس و خانه خلاقیت به طرز خلاقانه‌ای برگزار شده بود، شور و هیجان بانوان را دو‌چندان کرده بود.

اگر بخواهیم اشاره‌ای به غذاهای نذری سفره کنیم، می‌توانیم انواع آش و حلیم با دمپختی و انواع خورشت، بادمجان،کدو و کوکو و… را نام ببریم.

خوشمزه‌هایی که با دیدن تزئین زیبای آن بدت نمی‌آمد ناخنکی به آن بزنید! ترشی، زیتون شور و سبزی خوردن نیز چاشنی سفره بود.

شله‌زرد و آش‌رشته نذری هم که در حال توزیع بین حضار بود، اشک ذوق بانیان و بانوان را برای به حاجت رسیدنشان درآورده و حال و هوای معنویت را در فضا پر کرده بود.

اما،  برای اطلاعات بیشتر با خانم حبیبی، مدیر باغ بانوان ناژوان گفت‌و گویی داشتیم که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

طعم نذری؛ با هدف ترویج نذری

سال‌های گذشته، آیین غذاهای نذری در باغ‌ها و مراکز به صورت مجزا برگزار می‌شد، اما امسال تصمیم گرفتیم این طرح را با همکاری یکدیگر انجام دهیم و با این تصمیم و با کمک مدیریت باغ‌های طلوع، پردیس و خانه خلاقیت اقدام به برپایی آن کردیم.

اما هدف از برپایی این برنامه، ترویج نذری دادن در بین عموم بود که خوشبختانه استقبال خوبی هم داشت، از همین رو سعی می‌کنیم در برگزاری اینگونه برنامه‌ها بیش از پیش اقدام کنیم.

 

 

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

11 + پنج =