چگونه شکرگزاری سلامتی به ارمغان می‌آورد؟

شکرگزاری در تمام جنبه‌های زندگی تأثیرگذار است. یکی از جنبه‌های مهم آن، سلامت روح و جسم است. با شکرگزاری دریچه‌های نعمت و برکت و سلامتی به روی ما باز می‌شود و از طریق سیگنال‌های مثبتی که در ذهن خود جاری می‌سازیم و بر زبان می‌آوریم، انرژی‌های مثبت و کامروایی را به زندگی خود بازمی‌گردانیم.

تاریخ انتشار: 12:01 - چهارشنبه 1401/10/28
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
چگونه شکرگزاری سلامتی به ارمغان می‌آورد؟

اما آنچه مهم است، اینکه چطور و چگونه شکرگزاری و شاکربودن سلامتی به ارمغان می‌آورد. برای اطلاع از این مورد بهتر است پای صحبت‌های لاله امینی، مشاور تغذیه و محقق طب سنتی بشینید.

شکرگزاری تأثیر زیادی در حفظ سلامت روح و جسم دارد و این موضوعی است که علم آن را ثابت کرده است. در حقیقت زمانی که ما تصمیم می‌گیریم از خدا به‌خاطر سلامتی خود تشکر کنیم، ارتعاشی به جهان ساطع می‌کنیک که باعث می‌شود جسممان روزبه‌روز سالم‌تر شود؛ زیرا طبق قانون دنیا آنچه راشما به‌دست می‌آورید که بر روی آن تمرکز کرده باشید.

بنابراین از جمله مهم‌ترین اثرات سپاس‌گزاری از خداوند، بهبود شرایط روحی و جسمانی است؛ حتی بیمارانی هستند که با وجود وخامت حالشان (مبتلایان به سرطان)، شروع به استفاده از این تکنیک کردند و به‌طرز معجزه‌آسایی بیماری آن‌ها درمان شد؛ البته نکته مهمی که در این‌باره وجود دارد، این است که بدانیم شکرگزاری شرایطی دارد.

 

شرایط شکرگزاری

به یاد داشته باشیم که شکرگزاری تنها در زبان نیست، بلکه ذهن و قلب هم باید درگیر باشد و عملا شکرگزار معبود باشیم.وقتی با تمام وجود شکرگزاری کنیم، یعنی زبان، ذهن، قلب و عملکردمان هم‌سو باشد، سلامت خود را تضمین کرده‌ایم.

شکرگزاری زبان، یعنی با گفتن کلام خوب و درست به افراد خدمت کنیم. شکرگزاری دست، یعنی با دستانمان به خودمان و افراد خدمت کنیم. شکرگزاری پا، یعنی با پاهایمان قدم درست برداریم.

 

راهکارهای شکر گزاری

برای ادای شکرگزاری راهکارهای زیادی وجود دارد.اولین راه برای شکرگزاری، شادی و آرامش است. آدم شاکر همیشه لبخند می‌زند و قلبش آرام است. او همیشه قانع هست و اسراف نمی‌کند و از آنچه دارد، استفاده درست و بجا می‌کند.

در حقیقت استفاده درست و بجا از دارایی‌های خود شکرگزاری محسوب می‌شود.یکی دیگر از راه‌های شکرگزاری عبادت و بندگی خداوند است. نیکی به والدین نیز نوعی عبادت و شکرگزاری محسوب می‌شود. ما می‌توانیم هرچه در توان داریم برای پدر و مادرمان انجام دهیم.

استفاده از دارایی‌هایمان نیز شکر گزاری محسوب می‌شود. بهتر است بدین منظور تک‌تک دارایی‌هایمان را بنویسیم و برای داشتن آن‌ها شکرگزاری کنیم. حتی استعدادهای ذاتی و موفقیت‌هایی که تاکنون کسب کرده‌ایم را بنویسیم و بابت آن‌ها شاکر باشیم.

همچنین می‌توانیم هر شب قبل از خواب دفترچه یادداشتی برداشته و اتفاقات خوبی که در روز برایمان پیش آمده یادداشت کرده و بابت آن‌ها شکر گزاری کنیم.در نظر آوردن تک‌تک اعضای بدنمان و استفاده از آن نیز می‌تواند شکر گزاری محسوب شود.

بدین منظور هر روز زمانی را اختصاص دهیم و به سلامتی خود فکر کنیم. چشمان خود را ببیندیم و به اعضای بدن خود فکر کنیم و بابت داشتن آن‌ها از خداوند سپاس‌گزاری کنیم. به پاهای خود فکر کنیم که با آن‌ها قدم برمی‌داریدم.

با آن‌ها به هرجا که می‌خواهیم می‌رویم؛ بنابراین خدا را به‌خاطر داشتن پاهایمان شکر کنیم و بگوییم: خدایا از تو سپاس‌گزارم که پاهایی سالم دارم. سپس روی دستان و انگشتانمان متمرکز شویم و ببینیم چطور به کمک آن‌ها می‌توانیم اجسام را برداریم یا لباس بپوشیم و به‌طورکلی کارهایمان را با آن‌ها انجام دهیم.

به چشم‌هایمان فکر کنیم. چشمانی که با آن‌ها می‌توانیم جهان را ببینیم و به‌وسیله آن‌ها از خطرات احتمالی پیشگیری کنیم. در کل همه کارهایی که در طول روز انجام می‌دهیم بدون داشتن قدرت بینایی بسیار سخت انجام می‌شود.

از قلبمان سپاس‌گزار باشیم که می‌تپد و آن را مهد عشق و محبت و دوستی قرار دهیم و از بیزاری و نفرت دور شویم. بدین ترتیب به معده، کلیه‌ها، روده‌ها و عملکرد آن‌ها نیز بیندیشیم و شکر گزاری کنیم.

 

 

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

شش − چهار =