شام آخر جشنواره تئاتر!

جشنواره سی‌وپنجم تئاتر اصفهان در آخرین ایستگاه خود، به معرفی و اهدای جوایز برترین نمایش‌ها در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی پرداخت.

تاریخ انتشار: 16:29 - شنبه 1402/08/20
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
شام آخر جشنواره تئاتر!

به گزارش اصفهان زیبا؛ جشنواره سی‌وپنجم تئاتر اصفهان در آخرین ایستگاه خود، به معرفی و اهدای جوایز برترین نمایش‌ها در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی پرداخت. هم‌زمان با غروب جمعه 19 آبان ماه، آیین اختتامیه جشنواره تئاتر اصفهان برگزار گردید که طی آن، رتبه‌های برتر در بخش‌های گوناگون هنری معرفی شدند.

بخش صحنه‌ای جشنواره

بر اساس این گزارش، برگزیدگان بخش تئاتر صحنه‌ای به شرح زیر است:

کارگردانی: محمدرضا بزرگ‌زاد ارباب موفق به کسب رتبه اول این بخش گردید. ‌هادی عسگری با اجرای «291» نیز رتبه دوم کارگردانی تئاتر صحنه‌ای را کسب کرد. سید جواد دارینی با نمایش «کسوف» و حسن‌علی عرب با اجرای «داستان آن کلات» نیز به‌طور مشترک به جایگاه سوم دست یافتند.

نمایشنامهنویسی: شگفتی این بخش، تخصیص نیافتن جایزه رتبه اول به هیچ‌یک از نمایش‌ها بود! نمایش‌های «گالیله» و «291» نیز به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم نمایشنامه‌نویسی را کسب کردند. جایزه هر رتبه به ترتیب به محمدرضا بزرگ‌زاد و هادی عسکری تعلق گرفت.

بهترین بازیگر مرد: مهدی تقی‌پور با نمایش «هنگامه‌ای که آسمان شکافت» از سوی داوران بهترین بازیگر بخش تئاتر صحنه‌ای انتخاب شد.

جواد مدنی و سعید خسروی به ترتیب با اجرا‌های «گالیله» و «کسوف» به رتبه دوم رسیدند و همچنین جایگاه سوم این بخش به هادی عسکری و احمدرضا سلیمانی به ترتیب برای بازی در نمایش‌های «291» و «گالیله» تعلق گرفت.

بهترین بازیگر زن: مژگان کوهی، بازیگر نمایش «291»، توانست در جایگاه نخست جایزه بهترین بازیگر زن بخش تئاتر صحنه‌ای قرار گیرد.

آزاده شایسته و شیدا عوض‌پور، بازیگران تئاتر‌های «کسوف» و «تبار خون»، به‌طور مشترک به رتبه دوم این بخش دست یافتند.

همچنین مهدیس قابضی و آذر قاسمی نیز برای بازی در نمایش‌های «داستان آن کلات» و «استاد نوروز پینه‌دوز» به‌صورت مشترک موفق به کسب جایگاه سوم بازیگری این بخش شدند.

در ادامه نیز محمد نادری با اجرای «داستان آن کلات» موفق به کسب رتبه برتر موسیقی تئاتر صحنه‌ای شد.

در بخش طراحی لباس نیز رتبه برتر به شفق کاظمی تعلق گرفت. همچنین صفورا عبدالهی و‌ هادی شبان به ترتیب موفق به کسب رتبه برتر طراحی گریم و طراحی نور شدند. جایزه بهترین طراحی پوستر و بروشور جشنواره نیز به علیرضا عسکری‌فر رسید.

برگزیدگان بخش خیابانی

در بخش تئاتر خیابانی نیز داوران بهترین‌های جشنواره سی‌وپنجم را معرفی کردند. ذکر این نکته لازم است که طی این جشنواره، تئاتر خیابانی با استقبال خوبی از سوی هنرمندان اصفهانی روبه‌رو شد. برندگان این بخش نیز به این ترتیب معرفی شدند:

بهترین کارگردانی: سامان هاشمی با نمایش «شیرینی‌های دروغ» به رتبه اول این بخش مهم دست یافت. علیرضا شمس و مجتبی خلیلی با کارگردانی نمایش‌های «اشرف مخلوقات» و «زمین شماره ایکس» به‌طور مشترک به جایگاه دوم رسیدند.

همچنین سید پویا امامی و امین پناهی با تئاتر‌های «زندگی با طعم محبت» و «تقاطع» موفق به دریافت جایزه رتبه سوم بخش کارگردانی تئاتر خیابانی شدند.

طرح و ایده: سامان هاشمی و مهدی ایروانی به ترتیب با نمایش‌های «شیرینی‌های دروغ» و «زمین ایکس»، موفق به کسب رتبه اول و دوم بخش طرح و ایده شدند.

رتبه سوم نیز به‌طور مشترک به امین پناهی و مجتبی خلیلی با آثار «تقاطع» و «اشرف مخلوقات» تعلق گرفت.

بهترین بازیگر مرد: سامان هاشمی با بازی در نمایش «شیرینی‌های دروغ» موفق به کسب رتبه اول گردید. همچنین محمد رادمهر و سید پویا امامی با ایفای نقش در تئاتر‌های «زمین شماره ایکس» و «اشرف مخلوقات» به‌طور مشترک به رتبه دوم دست یافتند.

حسین اصفهانی و ابراهیم حاج‌حیدری نیز با بازی در نمایش «سیری از یک سرنوشت» و «زندگی با طعم محبت» موفق به کسب رتبه سوم این بخش شدند.

بهترین بازیگر زن: اتفاق جذاب این بخش اهدای جایزه بهترین بازیگر زن تئاتر خیابانی به نماینده گروه نمایش «شیرینی‌های دروغ» بود.

همچنین اکرم کریمی با بازی در نمایش «رستم ویلچرسوار» به رتبه دوم دست یافت. نجمه مهرابی و عاطفه تقوی نیز که در تئاتر‌های «اُ منفی» و «دویرج» به ایفای نقش پرداخته بودند، به‌طور مشترک به جایگاه سوم رسیدند.

رتبه برتر بخش طراحی فضا به محمد رادمهر با نمایش «زمین شماره ایکس» رسید. در بخش موسیقی تئاتر‌های خیابانی نیز محمدی نادری موفق به کسب بهترین عنوان گردید. در بخش طراحی لباس و طراحی بروشور تئاتر‌های خیابانی نیز به افراد برتر جشنواره، لوح تقدیری به یادگار اهدا شد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

یک × 5 =