برگزاری نخستین همایش بین‌المللی «طوفان‌الاقصی و افول نظام سلطه» در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان

خستین همایش بین‌المللی «پیام طوفان‌الاقصی و اُفول نظام سلطه» به مناسبت بزرگداشت «دهه بصیرت و مقاومت» و سالروز شهادت حاج‌قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، ساعت ۹ صبح پنجشنبه، چهاردهم دی در سالن «امیرکبیر» دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار می‌شود.

تاریخ انتشار: 14:19 - چهارشنبه 1402/10/13
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
برگزاری نخستین همایش بین‌المللی «طوفان‌الاقصی و افول نظام سلطه» در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان

به گزارش اصفهان زیبا؛ نخستین همایش بین‌المللی «پیام طوفان‌الاقصی و اُفول نظام سلطه» به مناسبت بزرگداشت «دهه بصیرت و مقاومت» و سالروز شهادت حاج‌قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، ساعت ۹ صبح پنجشنبه، چهاردهم دی در سالن «امیرکبیر» دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار می‌شود.

به همین‌‌ مناسبت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در نشستی خبری چگونگی برگزاری این همایش را تشریح کرد. پیام نجفی گفت: پرداختن به مسئله غزه و فلسطین باید از جنس «جهاد تبیین» باشد. او با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید در کنار تبیین حمله پیروزمندانه طوفان‌الاقصی و مظلومیت مردم غزه برای نُخبگان و مردم، تعامل سازنده‌ای نیز برقرار کنند، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید زمینه تعامل با آحاد جامعه، جریان مقاومت و کشورهای اسلامی را برقرار کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان بیان کرد: این همایش هم‌زمان با چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی به دو زبان فارسی و عربی و به‌صورت حضوری و برخط (آنلاین) با حضور شخصیت‌های ملی، بین‌المللی و دانشجویان داخلی و خارجی دانشگاه برگزار می‌شود.

نجفی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی و غرب با سانسور و محدودیت فعالیت خبرنگاران و رسانه‌ها در غزه، روایت‌های جعلی منتشر می‌کنند، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان موظف است در قالب برگزاری یک همایش بین‌المللی، روایت‌ها و واقعیت‌های طوفان‌الاقصی و وضعیت غزه را بررسی کند. مسئله غزه ابعاد وسیعی دارد که باید از زوایای مختلف مدنظر قرار گیرد. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با تأکید بر اینکه باید روایت‌های نادرست منتشرشده از سوی رسانه‌های وابسته به غرب و رژیم صهیونیستی را نقد و روایت‌های درست را منتشر کنیم، افزود: رسانه‌ها باید با حمایت از غزه و انتشار روایت‌های صحیح انزجار خود را از رژیم کودک‌کش اسرائیل نشان دهند.

نجفی تصریح کرد: دو سخنران از جبهه مقاومت و ایران در این همایش حضور دارند و کلیپ‌های متنوعی اجرا خواهد شد؛ همچنین تجلیل از خانواده شهدای ایرانی و عراقی و شهدای مدافع حرم در دستورکار قرار دارد. او خاطرنشان کرد: باید فرهنگ مقاومت مردم ترویج پیدا کند و با تحلیل و رویکرد درست مبانی و گفتمان ایثار و مقاومت مردم مظلوم غزه، فرهنگ آن را به دانشجویان منتقل کنیم.

نجفی گفت: ابراز همفکری و همدردی جامعه مسلمین با خانواده‌های شهدای مقاومت کشورهای منطقه نشان از هم‌گرایی و وحدت بیشتر کشورهای منطقه خواهد داشت و باعث انسجام بیشتر این کشورها می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در ادامه با بیان اینکه دانشجویان زیادی از کشورهای منطقه ازجمله عراق، سوریه و یمن در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: باید این فرصت را مغتنم شمرد و از آن برای نزدیک‌کردن دل‌ها، فکرها و آشنایی با ارزش‌های یکدیگر بهره‌مند شد.نجفی خاطرنشان کرد: از مدیریت شهری به دلیل تمام همکاری‌هایی که در قبال اقدامات دانشگاه انجام می‌دهد، قدردانی می‌کنم.

برگزاری برنامه‌های متنوع دهه مقاومت در دانشگاه

در ادامه، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد خوراسگان گفت: در جلسه‌ای و بر اساس آیین‌نامه ابلاغی برای تکریم دهه مقاومت، مباحثی مطرح و مصوب شد. محسن شریعتی با بیان اینکه استقرار کرسی‌های ترویجی استادان به همت اعضای تشکل‌های اسلامی مصوب شد، تصریح کرد: این کرسی‌ها با محوریت نقش شهید سلیمانی در بیداری اسلامی برقرار می‌شود.

او افزود: جلسه‌های گفتمان و کارگاه‌های تبیینی ویژه استادان با محوریت دیپلماسی مقاومت و برگزاری همایش ملی مقاومت به مناسبت گرامیداشت شهادت حاج‌قاسم سلیمانی از دیگر برنامه‌هایی است که در معاونت فرهنگی دانشگاه در دستورکار قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد خوراسگان با اشاره به اینکه روایتگری و پرداختن به زندگی شهدا یکی از مصوبات جلسه معاونت فرهنگی بوده است، بیان کرد: مقرر شد کنگره شهدا از طریق کانون دانشجویی برگزار و از ظرفیت استادان و دانشجویان در این خصوص استفاده شود.

شریعتی با تشریح اقدامات فرهنگی در دانشگاه گفت: انتشار ویژه‌نامه شهادت و دهه مقاومت، تولید آثار هنری به همت دانشجویان رشته معماری و ارائه مستنداتی با موضوع مقاومت و ایثار از اقداماتی است که در دهه مقاومت انجام می‌شود.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

17 − 11 =