روزشمار وعده وزیر نیرو به مردم اصفهان

۲۷ آبان امسال بود که وزیر نیرو بعد از افتتاح پروژه غیرقانونی بن‌-بروجن در استان چهارمحال و بختیاری به اصفهان آمد و در جمع مسئولان با بیان اینکه حقوق زاینده‌رود از کوهرنگ ۳ طبق هماهنگی‌های جدید از فصل بارشی امسال به طور کامل محقق می‌شود، قول داد از سه ماه دیگر پمپاژ پروژه کوهرنگ ۳ روشن می‌شود.

تاریخ انتشار: 09:49 - شنبه 1402/10/23
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
روزشمار وعده وزیر نیرو به مردم اصفهان

به گزارش اصفهان زیبا؛ ۲۷ آبان امسال بود که وزیر نیرو بعد از افتتاح پروژه غیرقانونی بن‌-بروجن در استان چهارمحال و بختیاری به اصفهان آمد و در جمع مسئولان با بیان اینکه حقوق زاینده‌رود از کوهرنگ ۳ طبق هماهنگی‌های جدید از فصل بارشی امسال به طور کامل محقق می‌شود، قول داد از سه ماه دیگر پمپاژ پروژه کوهرنگ ۳ روشن می‌شود.

حالا در روزهایی که به‌رغم پیش بینی‌ها شاهد کاهش شدید بارش‌های پاییزی و زمستانی هستیم، مردم اصفهان بیش از هر چیز منتظر تحقق وعده وزیر نیرو هستند.

وزیر نیرو در جلسه مذکور گفته بود: «من به ابعاد مختلف کوهرنگ 3 آشنایی دارم. از فصل بارشی امسال، حقوق حوضه زاینده‌رود از این ایستگاه به‌طور کامل انجام می‌شود، در تأمین اعتبارات اهالی آنجا نیز نکته‌هایی وجود داشت و قرار شد وزیر کشور آن را تأمین کند و بخشی از زمین‌ها و املاک حوضه از وجوه در اختیار وزارت کشور تأمین اعتبار شود و از بارش‌های امسال در این محل پمپاژ می‌شود. گزارش‌های زمین‌شناسی نشان می‌داد ساختگاه نقطه کوهرنگ 3 فرار شدیدی دارد و اگر سدی ایجاد شود، نمی‌توان آبی ذخیره کرد؛ ازاین‌رو بهترین مشاور کشور در منطقه مستقر شد و با نظارت دقیقی که انجام شد، متوجه شدیم ساختگاه سد کوهرنگ 3 هیچ اشکالی ندارد. امروز با اطمینان کامل مطمئنیم این ساختگاه هیچ مشکلی ندارد. پیمانکار این پروژه پای کار است و عملیات اجرایی این سد هرچه سریع‌تر شروع خواهد شد.»

هر چند صحبت‌های وزیر نیرو نتوانست توجیهی بر اقدام خلاف قانون این وزارتخانه در افتتاح پروژه غیرقانونی بن-بروجن باشد؛ اما یک معیار زمانی برای مطالبه مردم اصفهان از دولت مشخص کرد.

وعده‌های محرابیان تنها ناظر به پروژه کوهرنگ 3 نبود؛ او از کنارنگذاشتن پروژه بهشت‌آباد نیز سخن گفت؛ مسئله ای که به نظر می‌رسد نیاز به مطالبه‌گری مردم و رسانه‌های اصفهان دارد: «پروژه بهشت‌آباد ازنظر ما پروژه‌ای است که ردیف بودجه دارد و تلاش کردیم این بودجه در بودجه ۱۴۰۳ نیز حفظ شود. سازمان حفاظت محیط‌زیست باید مسئولیت بپذیرد. من مطمئنم مردم اصفهان راضی به تخریب محیط‌زیست نیستند. سازمان حفاظت محیط‌زیست باید پاسخ قانع‌کننده بدهد.»

حالا مردم اصفهان منتظر تحقق وعده دولت در زمینه تأمین آب زاینده‌رود هستند. آیا با تحقق وعده دولت شاهد بهبود شرایط زیست‌محیطی اصفهان خواهیم بود؟!

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاه‌ها
  1. Avatar photo مهران پوستی گفته :

    بن-بروجن «تخریب محیط زیست» نبود؟ زاینده‌رود و اصفهان کلا جزو محیط زیست نیستند؟!

دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

شش + 14 =