کلینیک تخصصی بازتوانی قلب ایران زمین اولین مرکز خصوصی و تخصصی جامع بازتوانی قلب در استان اصفهان

از هفتم تا چهاردهم فوریه‌(18 تا 25 بهمن ماه) هر سال، هفته جهانی بازتوانی قلب نامگذاری شده است و شعار امسال مبنی بر «Beating strong, living long …»‌(ضربان قلب قوی؛ زندگی طولانی‌…) تعیین شده است.

تاریخ انتشار: 10:13 - چهارشنبه 1402/11/25
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
کلینیک تخصصی بازتوانی قلب ایران زمین اولین مرکز خصوصی و تخصصی جامع بازتوانی قلب در استان اصفهان

به گزارش اصفهان زیبا؛ از هفتم تا چهاردهم فوریه‌(18 تا 25 بهمن ماه) هر سال، هفته جهانی بازتوانی قلب نامگذاری شده است و شعار امسال مبنی بر «Beating strong, living long …»‌(ضربان قلب قوی؛ زندگی طولانی‌…) تعیین شده است.

بر این اساس، روز گذشته، همزمان با ششمین روز از هفته جهانی بازتوانی قلب، کارگاهی با عنوان «سبک زندگی سالم» با تدریس دکتر راحله صادق، متخصص پیشگیری و پزشکی اجتماعی و حضور گروهی از مراجعین دوره بازتوانی در سالن اجتماعات کلینیک تخصصی بازتوانی قلب ایران زمین برگزار شد.

اما، در حاشیه این کارگاه توضیحی در رابطه با بازتوانی قلبی و خدمات کلینیک تخصصی بازتوانی قلب ایران زمین ارائه می‌دهیم:

آیا تاکنون اندیشیده‌اید که یک تیم درمانی اختصاصی که در آن پزشکان و متخصصان حوزه‌های گوناگون حضور دارند، چه نقش قابل توجهی می‌تواند در کمک به داشتن زندگی سالم و پویا داشته باشد؟ تیم بازتوانی قلبی و عروقی چنین بستری را برای شما فراهم کرده است.

تعریفی از بازتوانی قلبی و عروقی

بازتوانی یک برنامه درمانی نظارت شده، شامل پنج مولفه اساسی: تمرینات ورزشی منظم هوازی و مقاومتی، رژیم غذایی مناسب، کاهش اضطراب، درمان پزشکی و ترک دخانیات و الکل جهت ارتقای سطح سلامت بیماران، ایجاد سبک زندگی سالم و بازیابی توان قلبی و عروقی است.

در برنامه بازتوانی یک تیم درمانی متخصص، برنامه درمانی متناسب با شرایط و نیاز بیمار را برای آنها تدوین می‌کنند. ضمنا در تمام لحظات ورزش، ریتم قلب و فشارخون بیمار توسط تجهیزات تخصصی لازم کنترل و نظارت می‌شود و فرد می‌تواند با آسودگی‌خاطر دوره درمان خود را به اتمام برساند.

افراد نیازمند به بازتوانی

در صورت وجود هر یک از عوامل زیر، انجام بازتوانی به شما توصیه می‌شود:

♦ دارای سابقه پیوند قلب یا ریه

♦ دارای بیماری‌های عروق محیطی و یا سابقه سکته قلبی

♦ دارای سابقه جراحی قلب

♦ دارای دردهای پایدار یا مزمن قفسه سینه

♦ دارای عوامل خطرساز مرتبط با قلب مانند پرفشاری خون، دیابت، کلسترول بالا و سابقه خانوادگی

♦ ابتلا به نارسایی قلبی و یا دارای باطری و هدایتگر درون قلبی.

مزایای بازتوانی

کاهش احتمال وقوع مجدد حمله قلبی یا انجام جراحی قلب، کاهش علائم قلبی و کاهش نیاز به درمان های دارویی در بیماران، کاهش نیاز به بستری شدن‌های مکرر، کاهش اضطراب و بهبود روحیه، کمک به کاهش و کنترل وزن بیمار، بازگشت بیماران به زندگی عادی و بازیابی استقلال فردی در انجام فعالیت‌های روزمره، افزایش بهداشت سلامت عاطفی و روانی، افزایش اطلاعات و آگاهی‌های لازم در خصوص بیماری خود، پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های ثانویه که در اثر کم‌تحرکی و فشارهای عصبی ناشی از بیماری قلبی عارض می‌شود، آموزش روش‌های خودمراقبتی، مدیریت عوامل خطرساز قلبی و عروقی.

کلینیک‌تخصصی بازتوانی قلب ایران‌زمین با بیش از 13‌سال سابقه

کلینیک تخصصی بازتوانی قلب ایران زمین اولین مرکز خصوصی و تخصصی جامع بازتوانی قلب در استان اصفهان با بیش از 13 سال سابقه فعالیت در حوزه درمان و سلامت با مدیریت دکتر مسعود فشارکی، متخصص پزشکی ورزشی و با تکیه بر این دیدگاه که «پیشگیری بهتر از درمان است»، در راستای بالا بردن سطح سلامت، آگاهی و استقلال فردی آحاد جامعه گام بر می‌دارد.

این مجموعه با به‌کارگیری دانش روز، تجهیزات کامل و پیشرفته همراه با پزشکان متخصص در زمینه‌های قلب، پزشکی‌ورزشی و نیروهای متخصص و با تجربه در بخش‌های متعدد آماده خدمت‌رسانی به شهروندان گرامی در زمینه‌های ذیل است:

♦ انجام کلیه تست‌های تشخیصی بیماری‌های قلبی و ریوی

♦ دوره‌های بازتوانی قلب و ریه و توانبخشی بیماری‌های مزمن

♦ انجام معاینات کامل عضلانی اسکلتی و تشخیص و درمان ناهنجاری‌ها و آسیب‌های مرتبط

♦ ارائه مشاوره و درمان مشکلات مربوط به اضافه و کمبود وزن و تغذیه سالم در بیماری‌های خاص

♦ ارائه خدمات مشاوره روانشناسی.

بخش‌های تخصصی و خدمات پاراکلینیک

قلب‌(اکوکاردیوگرافی/ تست ورزش/ نوار قلب/ هولتر ریتم و فشار/ بازتوانی قلب)، ریه (تست تنفس/ تست راه رفتن 6دقیقه‌ای/ بازتوانی ریوی)، پزشکی ورزشی‌(ورزش‌درمانی/ درمان آسیب‌های ورزشی و غیر‌ورزشی/ تشخیص ناهنجاری‌های اسکلتی-‌عضلانی/ تزریقات داخل مفصل/ طب‌سوزنی تخصصی/ ماساژ‌درمانی/ لیزرتراپی پرتوان/‌PRP)، طب فیزیکی و توانبخشی(نوار عصب و عضله/ تزریقات داخل مفصلی/ بیوفیدبک رکتال و واژینال) داخلی‌(تشخیص و درمان بیماری‌های گوارش/ تیروئید/ دیابت/ خون/ کلیه و بیماری‌های روماتیسمی)، ارتوپدفنی(اسکن داینامیک و استاتیک/ اسکن سه‌بعدی/ اسکن فشار/ اسکن قامت بدن/ تعمیر و ساخت کفی، صندل)، فیزیوتراپی‌(الکتروتراپی/ مکانوتراپی/ شاک ویو/ مگنت‌تراپی/ لیزرتراپی پرتوان/ تکارتراپی/ تمرین‌درمانی)، تغذیه‌(سنجش ترکیب بدنی/ رژیم‌درمانی/ تناسب اندام)، روانشناسی‌(تشخیص و درمان اختلالات روانی-عاطفی/ترک دخانیات)

آدرس: اصفهان، خیابان باهنر، چهارراه آیت‌الله خادمی، خیابان هدایت، کوچه جواد، مرکز ام اس اصفهان، طبقه دوم.

شماره تماس: 03191620020  –  03191620021

www.iranzaminrc.com

Instagram: iranzaminrc

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

20 − ده =