کوهنوردی مفرح قلب است

ورزش فواید زیادی دارد و بسیاری از بیماری‌ها را از انسان دور می‌کند. یکی از ورزش‌هایی که به اعتقاد اطبا سنتی بهترین مفرح قلب و افزایش‌دهنده طول عمر است، کوهنوردی است.

تاریخ انتشار: 10:13 - سه شنبه 1403/02/4
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
کوهنوردی مفرح قلب است

به گزارش اصفهان زیبا؛ ورزش فواید زیادی دارد و بسیاری از بیماری‌ها را از انسان دور می‌کند. یکی از ورزش‌هایی که به اعتقاد اطبا سنتی بهترین مفرح قلب و افزایش‌دهنده طول عمر است، کوهنوردی است.

در این باره محمد موسوی، پژوهشگر و عضو هیات جامع طب ایرانی اسلامی توضیحاتی داده است که به آن می‌پردازیم:

فواید کوهنوردی

کوهنوردی، ورزشی مفید برای جسم و روح ا‌ست، به طوری که صلابت، صبر، اطمينان، غيرت، پاکی، مقاومت، تمايل به بالندگي و استقامت در راه رسيدن به هدف از ويژگی‌های منحصر به فرد در این ورزش به شمار می‌آيد.

همچنین نسيم کوهسار برای قلب و ريه تنفسی شفابخش و بهترين مفرح قلب است که بدین منظور بهتر است کمی بایستید و تنفس عمیق بکشید.

در ضمن با کوهنوردی بدن در مقابل همه امراض خطرناک بيمه می‌شود؛ به نحوی که سموم ماهيچه‌ها جاری و خارج می‌شود، حجم عضلات افزايش يافته و قوه جذب در بدن بهبود می‌يابد.

علاوه بر این، با کوهنوردی، عضلات بدن بويژه از نيم تنه به پايين تقويت شده و مکانيسم بالابرنده خون در سياهرگ‌ها به خوبی عمل می‌کند.

نکته

در کوهنوردی، بخش بالايي بدن از تحرکی مناسب نسبت به نيم تنه پايين برخوردار نمی‌شود؛ اين نقص را هنگام رسيدن به بالاترين نقطه صعود که کوهنورد قصد بازگشت به دامنه کوه را دارد، با نيم ساعت نرمش برای عضلات بالای بدن قابل جبران است.

به طور کلی اين ورزش کيفيت همه روش‌های ايجاد طول عمر را به حداکثر ممکن افزايش می‌دهد و در يک کلام تمام بدن جوانی را تکرار و تجدید می‌کند.

در واقع ورزش و حتی ماساژ در بالاترين نقطه صعود و قبل از آن که بدن سرد شود، لازم است. در اين صورت بين نيم‌تنه پايين و نيم تنه‌بالای بدن تعادل نسبی برقرار شده و خون با نشاط به سوی مغز و قلب و ريه‌ها هجوم می‌آورد.

همچنین آثار و برکات ورزش کوهنوردی را برای انسان دو چندان مي‌کند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

یک × 1 =