نمایش زندگی کارگری با اجرای «نمایش یک متن عاشقانه» در تالار فرشچیان

«نمایش یک متن عاشقانه» با موضوع مصائب یک خانواده کارگری، عنوان تئاتری است که به همت گروه هنری «آفاق صحنه» قرار است از 22 اردیبهشت تا 11 خرداد 1403 در تالار فرشچیان برگزار شود. به همین مناسبت عوامل اجرایی و پیشکسوتان دیروز و جوانان امروز تئاتر کشور و اصفهان در یک نشست خبری درباره این تئاتر صحبت کردند.

تاریخ انتشار: 12:13 - دوشنبه 1403/02/17
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
نمایش زندگی کارگری با اجرای «نمایش یک متن عاشقانه» در تالار فرشچیان

به گزارش اصفهان زیبا؛ «نمایش یک متن عاشقانه» با موضوع مصائب یک خانواده کارگری، عنوان تئاتری است که به همت گروه هنری «آفاق صحنه» قرار است از 22 اردیبهشت تا 11 خرداد 1403 در تالار فرشچیان برگزار شود. به همین مناسبت عوامل اجرایی و پیشکسوتان دیروز و جوانان امروز تئاتر کشور و اصفهان در یک نشست خبری درباره این تئاتر صحبت کردند.

در این نمایش مسعود نریمانی، طراح و کارگردان، احمدرضا حیدری تهیه‌کننده، بیژن گنجعلی، شهرزاد بداقی و مهدیس قابضی بازیگران، محمد پورگردی نویسنده و محمدعلی عمادی، طراح پوستر هستند.

طراح و کارگردان این نمایش گفت: امیدوارم با این اثر لحظات خاطره‌انگیزی را برای دیگران ایجاد کنیم. این نمایش با چهار بازیگر بااخلاق و حرفه‌ای به روی صحنه می‌رود. مسعود نریمانی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه می‌توانند یکم خرداد این اثر را به تماشا بنشینند، تصریح کرد: 200 تا 300 میلیون تومان برای این اثر هزینه شده است و یک تیم 20 نفره یاری‌رسان ما در این نمایش هستند.

در ادامه این نشست حسن جویره چهره‌پرداز و بازیگر مشهور تئاتر در اصفهان که کارش را از سال ۱۳۴۵ با داستان‌نویسی آغاز کرده است، تصریح کرد: هنر تئاتر کم‌نظیر است؛ به دلیل اینکه هنرمند باید به‌صورت پویا و زنده هنرش را به نمایش بگذارد. او ادامه داد: هنرمندان تئاتر باید اثری را به نمایش بگذارند که ماندگار و تأثیرگذار باشد.جویره با تأکید بر اینکه نگاه هنرمندان به جامعه یک نگاه معمولی نیست، خاطرنشان کرد: همان‌گونه که نگاه نقاش و شاعر به جامعه یک نگاه معمولی نیست، نگاه یک هنرمند تئاتر نیز به جامعه معمولی نیست.

هنرمند با نمایش باید درد جامعه را به تصویر بکشد. این هنرمند پیشکسوت بازیگری در اصفهان با اشاره به اینکه هنرمندان تئاتر باید تلخی‌های جامعه را به نمایش بگذارند، اظهار کرد: «نمایش یک متن عاشقانه» تصویر یک خانواده کارگری را نشان می‌دهد که با مشکلات زندگی روزمره دست‌وپنجه نرم می‌کنند و این برشی از یک واقعیت در جامعه است. جویره با اشاره به اینکه هنر یک اشتیاق و یک ارتزاق است، تصریح کرد: اثر خوب، مؤثر است و اگر در اصفهان هر شب یک تئاتر تأثیرگذار برگزار و دردهای جامعه به نمایش گذاشته شود، می‌توان به مؤثر بودن آینده تئاتر اصفهان امیدوار بود.

او با بیان اینکه لزوم نشست‌های رسانه‌ای برای برگزاری نمایش‌ها در اصفهان ضروری است، خاطرنشان کرد: بسیاری از هنرمندان تئاتر در اصفهان ناشناخته باقی مانده‌اند و این روزها ضرورت برگزاری چنین نشست‌هایی بیش از گذشته احساس می‌شود. این هنرمند پیشکسوت اصفهانی با تأکید بر اینکه شناخت و گفت‌وگو با پیشکسوتان هنر تئاتر موضوعی مغفول‌مانده است، خاطرنشان کرد: هنرمندان جوان برای اجرای یک اثر باید با اساتید گفت‌وگو کنند و از تجربیات آن‌ها برای اجرای یک اثر مفید و مؤثر بهره‌مند شوند.

در ادامه بیژن گنجعلی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون گفت: احساس کردم این نمایشنامه می‌تواند یک اثر رمانتیک و عاشقانه اجتماعی باشد و هنگامی که متن را خواندم متوجه شدم این اثر می‌تواند دردی از جامعه را به‌صورت عاشقانه بیان کند.

او با اشاره به اینکه هیچ اثری صددرصد خوب نیست، ادامه داد: متن نمایش ویژگی‌های خاصی داشت، اما قطعا از معایب و نواقصی هم برخوردار است.در ادامه محمد پورگردی، نویسنده «نمایش یک متن عاشقانه» نیز خاطرنشان کرد: در متن نمایشنامه سعی کردم تمام جوانب یک زندگی کارگری در جامعه امروزی را به رشته تحریر درآورم و امیدوارم اثر شایسته‌ای برای مخاطب باشد.

او ادامه داد: گاهی در نوشتن اثر با محدودیت‌هایی روبه‌رو می‌شویم و برخی از متن‌ها حذف و غربال می‌شود. پورگردی با بیان اینکه متأسفانه امروز نمایش‌های دلقک‌گونه بیشتر به روی صحنه می‌رود، اظهار کرد: ما نباید هرگونه شده است مخاطب را بخندانیم حتی با جمله‌های رکیک و زننده و متأسفانه برخی از نمایشنامه‌های این روزها با این مدل به روی صحنه می‌رود. او اضافه کرد: در حال حاضر برخی نمایش‌های سخیف و بی‌محتوا به نمایش گذاشته می‌شود که هنر تئاتر اصیل، اجتماعی و تأثیرگذار را زیر سؤال می‌برد.

احمدرضا حیدری تهیه‌کننده «نمایش یک متن عاشقانه» نیز در این نشست با اشاره به اینکه در این نمایش از بازیگران ماهری استفاده‌شده است، گفت: این تئاتر به مناسبت روز کارگر سختی‌های یک خانواده کارگری را در یک ساعت به نمایش می‌گذارد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

1 × یک =