پنجشنبه روز میزبانی از یکی از شهدای سانحه هوایی بالگرد رئیس‌جمهور در اصفهان بود

سنگ‌تمام نجف‌آبادی‌ها برای شهید دریانوش

پنجشنبه سوم خرداد، چهار روز بعد از سانحه هوایی هلیکوپتر رئیس‌جمهور و همراهان ایشان بود که زن و مرد، پیر و جوان و دختر و پسر از قشرهای گوناگون و شهرها و نقاط مختلف استان اصفهان، خود را به شهر نجف‌آباد رساندند تا در مراسم وداع با پیکر مطهر شهید خلبان دریانوش، از شهدای این سانحه هوایی شرکت‌ کنند و حماسه‌ای دیگر رقم بزنند.

تاریخ انتشار: 10:06 - شنبه 1403/03/5
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
سنگ‌تمام نجف‌آبادی‌ها برای شهید دریانوش

به گزارش اصفهان زیبا؛ پنجشنبه سوم خرداد، چهار روز بعد از سانحه هوایی هلیکوپتر رئیس‌جمهور و همراهان ایشان بود که زن و مرد، پیر و جوان و دختر و پسر از قشرهای گوناگون و شهرها و نقاط مختلف استان اصفهان، خود را به شهر نجف‌آباد رساندند تا در مراسم وداع با پیکر مطهر شهید خلبان دریانوش، از شهدای این سانحه هوایی شرکت‌ کنند و حماسه‌ای دیگر رقم بزنند.

ا‌صفهانی‌ها همچون دیگر مردم در جای‌جای ایران بیعتی خوش با شهدای خدمت و در رأس آن‌ها شهید جمهورشان آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی بستند و با حضور گسترده در شهرستان نجف‌آباد، شهر سردار شهید حاج احمد کاظمی و شهید مدافع حرم محسن حججی، پیکر مطهر شهید خلبان دریانوش، از شهدای بالگرد رئیس‌جمهور را تا خانه ابدی تشییع کردند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم، با در دست داشتن تصاویر شهید آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور، شهید امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، شهید آیت‌الله آل‌هاشم امام‌جمعه تبریز، شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، خلبان شهید سرتیپ دوم محسن دریانوش و سردار شهید موسوی با شهدای خدمت وداع کردند.

نیروهای جان‌برکف هوایی ارتش پیش‌قدم هستند

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید حاضر شده بود، طی سخنانی گفت: تحقق تمدن اسلامی و رسیدن به آن و تشکیل دولت اسلامی، مستلزم گذر از شرایط سخت و صبر در برابر تهدیدها و توطئه دشمنان است.

امیر خلبان امیرمهدی هادیان اظهار کرد: رسیدن به تمدن اسلامی و مقدمه‌سازی فرج امام زمان(عج) نیازمند صبر و مقاومت در برابر مشکلات و تهدیدهای دشمنان است.

او افزود: دشمنان در برابر اهداف و سیاست‌های داخلی و بین‌المللی ایران مقاومت و توطئه می‌کنند؛ چراکه سرنوشت بدی را با شکل‌گیری تمدن اسلامی و بیداری اسلامی پیش روی خود می‌بینند. جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران معتقد است آن‌ها که به واقعیت بیداری اسلامی و فرج حضرت مهدی (عج) باور دارند در مسیر پیشرفت و مقاومت هیچ ترس و واهمه‌ای نخواهند داشت.

هادیان ادامه داد: نیروهای ارتش ایران همسو با سیاست‌های کلی کشور پیش می‌روند و در برابر توطئه و تهدیدهای دشمنان و همچنین حوادث غیرطبیعی عقب‌نشینی نمی‌کنند. او با اشاره به ازجان‌گذشتگی و ایثار نیروهای مسلح، به‌ویژه نیروی هوایی ارتش بیان کرد: این یگان نظامی تاکنون در حوادث مختلف با وجود شکست دادن دشمن، دچار حوادثی نیز شده، ولی این اتفاق‌ها انگیزه و امید خلبانان و نیروها را از بین نبرده است.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه نیروهای مسلح پرقدرت برای عزت این کشور کار می‌کنند، بیان کرد: خانواده شهدا و کارکنان نظامی، همراهی و صبر خوبی در راستای اهداف ارتش داشته‌اند و قدرشناس آن‌ها هستیم. هادیان اظهار کرد: همه در برابر شهدا و خانواده‌های آن‌ها مسئول هستند و باید نقش خود را برای حفظ و حراست نظام و اقتدار آن به‌جا آوریم. او فعالیت در نظام جمهوری اسلامی را افتخاری برای خود و همکارانش در ارتش دانست و گفت: مردم قدرشناس خدمتگزاران هستند که نمونه بارز آن را در تشییع پیکر شهدای دولت، به‌خصوص رئیس‌جمهور شهید در روزهای گذشته و امروز شاهد بوده‌ایم.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی افزود: نیروهای جان‌برکف هوایی ارتش همه مثل امیر خلبان محسن دریانوش در مسیر خدمتگزاری پیشگام هستند. گفتنی است؛ پیکر سرتیپ دوم شهید دریانوش، روز پنجشنبه سوم خرداد از محل باغ ملی تا جنت‌الشهدای نجف‌آباد روی دستان خیل عظیم مردم تشییع شد و در خانه ابدی آرام گرفت. شهید دریانوش در کنار دیگر شهدای نجف‌آباد، ازجمله شهید مدافع حرم، شهید محسن حججی به خاک سپرده شد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

2 × سه =