ادای دین مساجد و کانون‌های فرهنگی به خدمتگزاران شهید

نزدیک به یک هفته از آن ماجرا گذشته است؛ از آن روزی که هلیکوپتر حامل رئیس‌جمهور و همراهانش مفقود و پس از آن هم خبر شهادت سرنشینان آن اعلام شد.

تاریخ انتشار: 11:25 - شنبه 1403/03/5
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
ادای دین مساجد و کانون‌های فرهنگی به خدمتگزاران شهید

به گزارش اصفهان زیبا؛ نزدیک به یک هفته از آن ماجرا گذشته است؛ از آن روزی که هلیکوپتر حامل رئیس‌جمهور و همراهانش مفقود و پس از آن هم خبر شهادت سرنشینان آن اعلام شد.

در این چهارپنج‌روزی که گذشته است، برخی برای قدردانی از آن بزرگواران در مراسم تشییع شرکت کردند و برخی دیگر که شرایط حضور نداشتند، با حضور در مراسم‌ و برنامه‌های محلی همراهی و همدردی خود با حادثه را ابراز کردند.

مساجد و کانون‌های فرهنگی ازجمله مراکزی بودند که به انحای مختلف در این امر مشارکت کرده و زمینه برگزاری برنامه‌هایی برای یادبود شهدای خدمت را فراهم کردند.

مسجد «نورباران» ازجمله مساجدی بود که در یک هفته گذشته به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور و همراهان گرامی‌شان سه شب مراسم عزاداری برپا کرد و با برپایی موکب در جوار مسجد، این حادثه را گرامی داشت؛ همچنین به گفته سلیمه آقامیری، مسئول خواهران مسجد، زمینه حضور علاقه‌مندان در تشییع آیت‌الله رئیسی و همراهان فراهم و چهار دستگاه اتوبوس راهی تهران شد.

مسجد «ملک» نیز یکی دیگر از مساجدی بود که هفته گذشته بخشی از مراسم هفتگی خود را به گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدان اختصاص داد. به گفته حجت‌الاسلام سلمانی برنامه همیشگی مسجد به این صورت است که هر هفته به گرامیداشت یکی از شهدا اختصاص پیدا می‌کند؛ به این صورت که از ابتدای هفته اطلاعاتی درباره شهید در کانال‌های مجازی مسجد بارگذاری می‌شود و درنهایت، سه‌شنبه‌شب‌ها مراسمی به یاد آن شهید برگزار و از خانواده او تجلیل می‌شود.

آقای سلمانی با اشاره به حوادث اخیر اظهار کرد که برنامه این هفته مسجد به شهید رئیسی و همراهانشان اختصاص پیدا کرد؛ همچنین حجله‌های شهیدان را نیز روبه‌روی مسجد قرار دادند.

گروه فرهنگی «یادگاران» نیز در این راستا روز چهارشنبه گذشته در خیمه گلستان‌شهدا مراسمی برپا و زمینه حضور عموم مردم را فراهم کرد. به گفته یکی از مربیان مرکز یادگاران نرگس کلباسی، برنامه روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه مجموعه جلسه‌های گفت‌وگومحور است که با توجه ‌به حادثه رخ‌داده، موضوع آن به تبیین مسائل کشور اختصاص پیدا می‌کند.

مسجد امام‌حسن‌مجتبی(ع) در خیابان کاوه، حسینیه بنی‌فاطمه و دیگر مراکز فرهنگی شهر نیز همچون مساجد و مجموعه‌های ذکرشده، زمینه حضور مردم در مراسم تشییع را فراهم کردند و با برگزاری مراسم‌ تسلیت، یاد آن عزیزان را گرامی داشتند و در مسیر روشنگری گام برداشتند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

هجده − 4 =