مردم اصفهان هفت کیلومتر تا بهشت‌زهرا را پوشش دادند

زمانی که قرار بود امام به ایران بیایند، معلمان اصفهان تصمیم گرفتند برای استقبال از ایشان، افرادی را که مشتاق هستند، ثبت‌نام کنند و با اتوبوس به تهران ببرند.

تاریخ انتشار: 13:54 - یکشنبه 1403/03/13
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
مردم اصفهان هفت کیلومتر تا  بهشت‌زهرا را پوشش دادند

به گزارش اصفهان زیبا؛ زمانی که قرار بود امام به ایران بیایند، معلمان اصفهان تصمیم گرفتند برای استقبال از ایشان، افرادی را که مشتاق هستند، ثبت‌نام کنند و با اتوبوس به تهران ببرند.

در آن خفقان به‌سختی به سمت تهران حرکت کردیم؛ حتی گازوئیل‌زدن در مسیر هم حساب‌شده و دشوار بود؛ تا اینکه به تهران رسیدیم. قرار بود فردای آن روز امام تشریف بیاورند. ما شبانه رسیدیم و به مهدیه آقای کافی رفتیم.

جمعیت به‌قدری زیاد بود که جا برای ما در مهدیه نبود؛ به همین دلیل، در خانه مردم خیِّر اقامت کردیم. دکتر بهشتی، آیت‌الله طالقانی، شهید مطهری و آیت‌الله منتظری در تهران بودند و مردم را رهبری می‌کردند. ما شب را به‌سختی در آن مکان گذراندیم و فردای آن شب که قرار بود حضرت امام خمینی(ره) تشریف بیاورند، اعلام کردند که به حضرت اجازه ورود به کشور نداده‌اند.

وقتی ما به حسینیه اصفهانی‌ها (نزدیک بهارستان مجلس) رسیدیم، جمعیت بسیار زیادی به رهبری دکتر بهشتی و آیت‌الله مطهری در آنجا جمع شده بودند. این جمعیت فراوان به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند. به یاد دارم تعداد زیادی توپ و تانک به سمت مردم گذاشته بودند و جمعیت شعارهای کوبنده می‌دادند. یکی از آن شعارها این بود:

صنعت کشور ایران رفته به یغما    می‌شود با مقدم خمینی آباد

مردم بیشتر شعارها را فی‌البداهه می‌گفتند و همان موقع به زبان همه مردم جاری می‌شد و یکپارچه شعار می‌دادند. در این حرکت، بعضی از مردم تماشاچی بودند؛ ولی همین تماشاچی‌ها هم با مردم هم‌عقیده شده بودند؛ مثل مشروب‌فروشی که خودش شیشه‌های مشروب‌فروشی را شکست و سینماگری که سینما را آتش زد.
در میدان بهارستان یکی از همان تماشاچی‌ها خانمی با لباس کوتاه بود که اشک می‌ریخت و انگار داشت برای جمعیت دعا می‌کرد. دل‌ها در آن زمان یکی شده بود. مردم و روحانیون مبارز مثل بهشتی و مطهری اعتراض کردند و کار به جایی رسید که با این اعتراض مردم، حضرت امام وارد کشور شدند.  خاطره دیگری نیز از آن دوران دارم: مردم اصفهان حدود هفت کیلومتر تا بهشت‌زهرا، دو طرف خیابان را پوشش داده بودند.
بعد از نماز صبح دسته‌دسته، خانم‌ها بچه‌به‌بغل و جوانان پیاده به سمت بهشت‌زهرا می‌رفتند. آن لحظه که حضرت امام به بهشت‌زهرا آمدند و دست خود را برای مردم تکان ‌دادند، انگار تمام دل‌ها را با خود ‌بردند. ما از خوشحالی گریه می‌کردیم و از شوق دیدن روی امام حتی برای یک‌لحظه بسیار خوشحال بودیم. برای مردم و آن جمعیتی که خیابان‌ها را گل زده بودند، روز بسیار زیبایی بود. ناگفته نماند که جامعه معلمان و مردم اصفهان در پوشش‌دادن خیابان در محل عبور امام خمینی(ره) نقش چشمگیری داشتند.
برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

پانزده − دوازده =