حمله مسلحانه برای نفوذ به بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه

منابع رسانه‌ای از حمله مسلحانه امروز برای نفوذ به بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه در نزدیکی میدان نفتی العمر، خبر دادند.

تاریخ انتشار: 17:01 - سه شنبه 1402/02/5
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
حمله مسلحانه برای نفوذ به بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه

به گزارش اصفهان زیبا؛ به نقل از خبرگزاری فارس، منابع آگاه از حمله مسلحانه امروز (سه‌شنبه، ۲۵ آوریل) افراد ناشناس به یکی از ایست‌های بازرسی نظامی مسئول حفاظت از جاده اصلی منتهی به پایگاه آمریکا در بزرگترین میدان نفتی شرق سوریه خبر دادند.

به اعلام خبرنگار اسپوتنیک در دیرالزور، در این حمله مسلحانه که صبح امروز با سلاح‌های مختلف صورت گرفت ، ایست بازرسی افراد مسلح وابسته به نیروهای آمریکایی هدف قرار گرفت که وظیفه حفاظت از جاده اصلی منتهی به میدان نفتی العمر در حومه شمال شرقی این استان را بر عهده داشت.

منابع آگاه همچنین اعلام کردند که این حمله به زخمی شدن دو نفر از افراد مسلح حاضر در این ایست بازرسی منجر شد که هر دو به یکی از بیمارستانهای شهرک الشحیل منتقل شدند.

بر اساس این گزارش، به محض این حمله، جنگنده‌های آمریکایی بر فراز آسمان این شهرک به پرواز در آمدند و نیروهای قسد ضمن اعلام آماده‌باش نیروهایشان، شهرک الشحیل را محاصره کردند تا عاملان این حمله را شناسایی و دستگیر کنند.

این در حالی است که شب گذشته، ارتش آمریکا در پایگاه میدان نفتی «العمر» که بزرگترین پایگاه نظامی نیروهای آمریکایی در منطقه محسوب می‌شود، با مهمات جنگی تمریناتی را با هدف تقویت توانایی برای مقابله با حملات انجام داد و تا ساعت پایانی شب، صدای انفجار از داخل این پایگاه به گوش می‌رسید.

شهرک الشحیل، گذرگاه اصلی برای ورود و خروج میدان نفتی العمر به عنوان یکی از بزرگترین میدان‌های نفتی سوریه، به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

1 − 1 =