اکنون میتوان گفت احیای بدنه شرقی چهارباغ، پروژهای که قرار بود به سرزندگی این گذر تاریخی کمک کند، خود به یکی از معضلات اساسی این گذر تبدیل شده است.
نگاهی به مسائل چهارباغ با استفاده از مدل لایهای علّی.
در عصر رسانه مهمترین عامل تربیت انسان رسانه است (رسانه = الگو). شما شبیه چیزی میشوید که آن را دنبال میکنید. در این میان سلبریتی جماعت بیشترین تأثیرگذاری را بر قشر جوان و نوجوان ما پیدا کردهاند.
آمارها حکایت از وضعیت بحرانی فرونشست در ایران دارند. اعداد و ارقامی که روایت میکنند میانگین فرونشست در ایران 6 سانتیمتر در سال است.
صورتمسئله واگرایی در شهرداری با سه مؤلفه قابل ردیابی و تحلیل است.
فقه رسانه، اخلاق رسانه، احکام در فضای مجازی، تقوا در فضای مجازی، پژوهشگری در فضای ارتباطات… هر اسمی را انتخاب کنید خوب است، اما در این مطلب سعی میکنیم کلیشههای ذهنی را کنار بزنیم و از زاویه دیگری به بحث تقوا در فضای مجازی خواهیم پرداخت.
مروری بر نظریهٔ روایت در ادبیات، هنر و عرصههای گوناگون زیست انسانی.
هرگاه نام بانو نصرتالسادات امین به گوش میرسد، بلادرنگ از آن صحبت میشود که او بانویی اصفهانی بود که ازلحاظ علمی به درجه «اجتهاد» رسیده بود.
موضوع این نوشته اصفهان در قاب سینما و تلویزیون است. اصفهان در واقعیت امروز دنیا شهری از شهرهای ایران است، شهر هم واحدی جغرافیایی در تقسیمات کشوری است.
شنوابودن دستیابی به کُنه مطلب است. شنیدن، یعنی شنیدن آنچه میگوید، شنیدن لبخند، نگاه، حرکات، تنفس، رفتار، دردها، انرژی و… . آنچه کیفیت رابطه را میسازد، حسکردن آمادگی فعال دیگری و خود برای شنیدن است.
تاریخچه پیدایش سواد رسانهای، به سال ۱۹۶۵ بازمیگردد. مارشال مک لوهان اولینبار در کتاب خود با عنوان «درک رسانه: گسترش ابعاد وجودی انسان»، این واژه را به کار برد و نوشت: «زمانی که دهکده جهانی تحقق یابد، لازم است انسانها به سواد جدیدی به نام سواد رسانهای دست یابند…».
تابلوی ارزشمند، مجموعه چهارجلدی «زمین به من گفت چی گفت؟» است که مهرانه جندقی آن را تصویرگری کرده و واحد کودک و نوجوان انتشارات بهنشر هر جلدِ 16صفحهای آن را به بهای 25هزار تومان برای گروه سنی نوجوان (+7 سال) تولید و منتشر کرده است.