دانستنی روز

درمان اصولی برای کهیر

کهیر، یکی از علائم اختلال سیستم ایمنی بدن است که مشکلات کبدی و گوارشی و عدم هماهنگی آنها با هم مشکل بیرون‌ریزی صفرا و گرمی روی پوست را به وجود می‌آورد و اصطلاحاً به آن کهیر یا بیرون‌ریزی پوست گفته می‌شود.

تاریخ انتشار: 10:39 - سه شنبه 1402/04/20
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
درمان اصولی برای کهیر

به گزارش اصفهان زیبا؛ کهیر، یکی از علائم اختلال سیستم ایمنی بدن است که مشکلات کبدی و گوارشی و عدم هماهنگی آنها با هم مشکل بیرون‌ریزی صفرا و گرمی روی پوست را به وجود می‌آورد و اصطلاحاً به آن کهیر یا بیرون‌ریزی پوست گفته می‌شود.

در این باره دکتر محمد جعفریان، درمانگر و محقق طب سنتی درمان خاصی را پیشنهاد می‌دهد:

درمان عمومی

 برای درمان کهیر، راه حل‌های متفاوت وجود دارد که اغلب باعث مخفی شدن و نه درمان آن می‌شود، به این صورت که با مصرف دارو، بیماری از سطح پوست و تظاهرات پوستی آن از بین نمی‌رود و برای مدتی در بدن مخفی شده، احساس راحتی به بیمار دست می‌دهد اما این اتفاق خوبی در درمان نیست.

استفاده از داروهایی که درمان کامل و قطعی نکند، منجر به مخفی شدن عامل بیماری همچون آتش زیر خاکستر خواهد شد و هر زمان امکان شعله‌ور شدن آن وجود دارد.

البته این تظاهرات فقط به شکل کهیر ممکن است نباشد بلکه به بیماری کبدی یا غددی یا مشکلات داخلی منجر خواهد شد.(بسته به حمله عامل بیماری به عضو خاص دارد.)

درمان اصولی

دقت در درمان این بیماری بسیار اهمیت دارد. در طب سنتی با تشخیص عامل بیماری که در کهیر معمولاً صفرا یا ترکیبی از صفرا و سودا است، درمان شروع می‌شود.

منضج مناسب و مسهل، در کنار رژیم غذایی لطیف و ساده و حذف ادویه‌ها و گرمی‌ها با ایجاد اسهال صفرا یا صفرا، سودای اضافه را از بدن و کبد خارج می‌کند و با حجامت یا فصد خون هم عاملی که در خون هست، دفع می‌شود.

 این روش درمانی از دو هفته تا دوماه طول می‌کشد تا آرام آرام تعادل مزاج ایجاد شود و درمان کامل حاصل شود. برای موارد حاد و آزار‌دهنده حجامت اورژانسی و شوینده مناسب که شامل ترکیب سدر و مورد و حنا به نسبت ۵،۵،۱ است.

 این پودر را با سرکه یا آبغوره یا آبلیمو و آب مخلوط کرده و به شکل خمیر رقیق در‌می‌آوریم و به کل بدن مالیده می‌شود، حدود ۱۵ دقیقه صبر می‌کنیم و بعد آن‌ را می‌شوییم. این شوینده منحصر به فرد طب سنتی، بهترین شوینده طبیعی با خواص فراوان و درمانی برای همه قابل استفاده است.

در حین درمان پدیده بیرون‌ریزی محتمل است و به علت عدم تنظیم دقیق آماده‌سازی و دفع اخلاط مناسب مقداری از آن به پوست سرایت می‌کند که به آن بیرون‌ریزی گفته می‌شود که نشانه خوبی از مرحله درمان است و آرام آرام با ادامه درمان کهیر به طور قاطع درمان می‌شود.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

شانزده + هفت =