دانستنی روز:

فوایدی از رژیم گیاه‌خواری  

امروز روز گیاه‌خواری است، از این رو در زمینه فواید گیاه‌خواری نظر لاله امینی، موسس فروشگاه راز تندرستی با سابقه گیاه‌خواری را جویا شدیم تا برای شما بازگو کنیم:

تاریخ انتشار: 11:40 - دوشنبه 1402/07/10
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
فوایدی از رژیم گیاه‌خواری   

به گزارش اصفهان زیبا؛ امروز روز گیاه‌خواری است، از این رو در زمینه فواید گیاه‌خواری نظر لاله امینی، موسس فروشگاه راز تندرستی با سابقه گیاه‌خواری را جویا شدیم تا برای شما بازگو کنیم:

فواید زیادی در رژیم گیاه‌خواری در صورت اجرای صحیح آن، وجود دارد.

کمک به کاهش وزن

از جمله فواید گیاه‌خواری این است که به لاغر شدن کمک می‌کند.

 تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که این رژیم غذایی را دنبال می‌کنند، معمولا شاخص توده بدنی مناسب‌تری نسبت به سایر افراد دارند.

 به علت وجود فیبر زیاد در این رژیم شما احساس سیری بیشتری نسبت به سایر رژیم‌ها می‌کنید.

علاوه بر این، غذاهای گیاهی به‌راحتی هضم می‌شوند و عملکرد سوخت ‌و ساز بدن را در وضعیتی خوب حفظ می‌کنند. همچنین میزان سوخت ‌و‌ ساز بدن گیاهخواران در حالت استراحت بالاتر از همه‌چیزخواران است. بدین ترتیب هر چه این میزان بالاتر باشد، سرعت سوختن چربی در بدن نیز افزایش می‌یابد.

کمک به سلامت قلب

رژیم گیاه‌خواری، برای سلامت قلب و عروق نیز مناسب است.

بهتر است بدانید گیاهخواران تا یک‌سوم احتمال کمتری دارد که در اثر بیماری قلبی بستری شوند یا بمیرند. البته انتخاب غذا مهم است و نه گیاه‌خوار بودن یا نبودن.

کاهش افسردگی

گیاه‌خواری در کاهش افسردگی نیز موثر است؛ طبق تحقیقات، معمولا فرد گیاه‌خوار نسبت به بقیه شادتر و آرام‌تر است و کمتر دچار عصبانیت و خشونت می‌شود.

دیگر آنکه گیاه‌خواران با احتمال کمتری خطر ابتلا به سرطان دارند.

پیشگیری از دیابت

پیروی از رژیم گیاه‌خواری سالم ممکن است به پیشگیری و درمان دیابت نوع 2 موثر باشد. این مورد به انتخاب غذاهای کم شکر مانند غلات کامل، حبوبات و آجیل‌ها برمی‌گردد که سطح قندخون را ثابت نگه می‌دارند.

کاهش فشارخون

ضمنا طبق یافته پژوهشگران؛ افرادی که گوشت نمی‌خورند، فشارخون پایین‌تری دارند. چرا که غذاهای گیاهی چربی، سدیم و کلسترول پایین‌تری دارند که اثر مثبتی روی فشارخون شما دارد. میوه‌ها و سبزیجات نیز منبع خوبی از پتاسیم است که به کاهش فشارخون کمک می‌کند.

جلوگیری از پوکی‌استخوان

همچنین آمارها نشان می‌دهد پوکی استخوان در کشورهایی که بیشتر مردم آنها رژیم گیاه‌خواری دارند، کمتر است. برخی از منابع نشان داده است که محصولات حیوانی ممکن است باعث خروج کلسیم از بدن شوند(کمبود کلسیم باعث کاهش تولید استخوان و در نتیجه پوکی‌استخوان می‌شود)

سلامت چشم

جالب است بدانید که طبق تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه آکسفورد، رابطه‌ای‌ قوی بین آب مروارید و رژیم‌های غذایی مصرفی وجود دارد و طبق آن افراد غیرگیاهخوار یا گوشت‌خواران بیشتر در معرض آن هستند و گیاهخواران کمتر.

پوست سالم

سلامت پوست نیز از دیگر فواید گیاه‌خواری است؛ اگر دوست دارید پوستی سالم داشته باشید، باید میزان صحیحی از ویتامین‌ها و مواد معدنی را با حجم زیادی از آب مصرف کنید. میوه‌ها و سبزیجاتی که گیاه‌خواران مصرف می‌کنند، سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و میزان کافی از آنتی‌اکسیدان‌ها است.

علاوه بر این، از آنجا که این مواد غذایی بر پایه آب هستند، مصرف آن‌ها به‌صورت خام، کمک بزرگی در دریافت و جذب مواد مغذی به بدن می‌کند.

میزان آنتی‌اکسیدان بالا در برخی از غذاهای رژیم گیاه‌خواری نیز شما را از بیماری‌ها در امان نگه می‌دارد و موجب سلامت پوست می‌شود.

هضم و دفع آسان

 هضم و دفع غذاهای رژیم گیاه‌خواری برای دستگاه گوارش به ‌مراتب آسان‌تر هستند، در زمان کمتری می‌توان آن‌ها را پخت، سالم‌تر هستند.

 از همه مهم‌تر، پول کمتری برای تهیه آن‌ها باید هزینه کرد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

شانزده − ده =