دانستنی روز:

درمان‌های طبیعی برای پیشگیری از خشم

گاهی دچار خشم و عصبانیت می‌شوید و از این حالت خود دلخور هستید، در این صورت پیشنهاد می‌شود از تعدادی از گیاهان مفیدی که با نظر دکتر جمشید هاشمی، ملقب به استاد آرام، درمانگر و روانشناس بالینی اشاره می‌شود، استفاده کنید:

تاریخ انتشار: 13:01 - شنبه 1402/07/15
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
درمان‌های طبیعی برای پیشگیری از خشم

به گزارش اصفهان زیبا؛ گاهی دچار خشم و عصبانیت می‌شوید و از این حالت خود دلخور هستید، در این صورت پیشنهاد می‌شود از تعدادی از گیاهان مفیدی که با نظر دکتر جمشید هاشمی، ملقب به استاد آرام، درمانگر و روانشناس بالینی اشاره می‌شود، استفاده کنید:

ریحان

ریحان، گیاه بسیار معطری است که اغلب برای پخت و پز مورد استفاده قرار می‌گیرد و با خصوصیات گوارشی و هضمی که دارد، شناخته می‌شود.

این گیاه برای افرادی که در زمان عصبانیت به معده درد دچار می‌شوند، مفید خواهد بود. این حالت معمولا در موقعیت‌های استرس‌آور به‌‌‌‌وجود می‌آید. می‌توانید ریحان را به صورت دمنوش گیاهی مصرف کنید یا در روش ساده‌تر برگ‌های تازه و خام آن را در سالاد، سس، چاشنی و خامه مورد استفاده قرار دهید. البته می‌توانید سس پستو را با استفاده از ریحان آماده کرده و حتی آن را درون فریزر نگهداری کنید.

اسطوخودوس

اسطوخودوس، گیاهی است که از زمان‌های قدیم برای آرامش بخشیدن به کار برده می‌شود. در واقع مردم آن را به وان داغ حمام اضافه می‌کردند تا هم از عطر خوش آن لذت ببرند و هم از خصوصیاتش بهره‌مند شوند.

شما می‌توانید بسته‌های کوچکی را با استفاده از یک پارچه نازک و نفوذپذیر آماده کرده و درون آن را با گل‌های اسطوخودوس پر کنید. حال این بسته‌ها را درون بالشت یا درون آب وان قرار دهید. همچنین می‌توانید اسانس روغنی اسطوخودوس را بخرید تا راحت‌تر و در روش‌های مرسوم‌تر از آن استفاده کنید.

بابونه

این دمنوش گیاهی بسیار آرامش‌بخش است و در عین حال می‌تواند درد‌های خفیف را هم از بین ببرد. همچنین می‌توانید اسانس روغنی بابونه را به عنوان خوشبوکننده خانگی هم به‌کار ببرید. اگر آن را با دیگر روغن‌های گیاهی مانند نارگیل، بادام، زیتون، کنجد یا جوجوبا ترکیب کنید، می‌توانید این ماده را به عنوان روغن ماساژ و برای افزایش آرامش و ریلکسیشن استفاده کنید.

پرتقال

مصرف پرتقال یکی از روش‌های درمانی طبیعی برای عصبانیت محسوب می‌شود. در حقیقت میوه‌های مرکبات به‌طورکلی برای این احساس مفید هستند. پیشنهاد می‌شود از پوست پرتقال که دارای مواد مغذی بسیار بوده و بسیار معطر است، استفاده کنید.

می‌توانید با این میوه دمنوش گیاهی، آبمیوه یا اسموتی تهیه کنید. همچنین می‌توانید پوست پرتقال را رنده کرده و آن را در فریزر قرار دهید تا در زمان نیاز، در دسترستان باشد.

گلپر

گلپر دارای خواص گوارشی و آرامش‌بخش است. برای این منظور باید مطمئن باشید که از گونه چینی آن با نام Angelica sinensis استفاده می‌کنید که دارای خواص پزشکی باشد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ریشه‌های این گیاه در هند برای درمان بیماری‌های عصبی مانند صرع مورد استفاده قرار می‌گرفته است. خصوصیات تسکین‌دهنده گلپر چینی برای درمان عصبانیت، نگرانی، استرس، بی خوابی و حتی میگرن مفید خواهد بود. ضمنا اگر دمنوش خود را با عسل طبیعی شیرین کنید، اثرات آرامش‌بخشی بیشتری به‌ دست می‌آورید.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

یک × پنج =