نشست خبری فیلم «قهرمان من» با حضور عوامل فیلم و داوران نوجوان برگزار شد:

بازیگری در کنار ویروس کرونا

نشست خبری داوران پسر سی‌و‌پنجمین جشنواره فیلم فجر با عوامل فیلم «قهرمان من» در سینما چهارباغ برگزار شد. فیلم «قهرمان من» در اوج جولان ویروس کرونا و با محوریت همین بیماری در اصفهان به کارگردانی مرتضی آتش‌زمزم تولید شده است.

تاریخ انتشار: 14:58 - دوشنبه 1402/07/17
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
بازیگری در کنار ویروس کرونا

به گزارش اصفهان زیبا؛ نشست خبری داوران پسر سی‌و‌پنجمین جشنواره فیلم فجر با عوامل فیلم «قهرمان من» در سینما چهارباغ برگزار شد. فیلم «قهرمان من» در اوج جولان ویروس کرونا و با محوریت همین بیماری در اصفهان به کارگردانی مرتضی آتش‌زمزم تولید شده است.

در ابتدای این نشست مرتضی آتش‌زمزم، کارگردان این اثر، درباره تولید این فیلم بیان کرد: از دو هفته بعد از آغاز کرونا در ایران، به این نتیجه رسیدم که باید کاری کنم. آن زمان با بیمارستان خورشید برای مستندسازی هماهنگ کردم. بعد از آن خودم را دو هفته قرنطینه کردم و قصه اولیه را در قرنطینه اولیه که در نوروز بود، دور از خانواده‌ام نوشتم. یک سال هم به بنیاد فارابی برای مشارکت رفت‌وآمد کردم؛ اما همکاری نکردند.

کارگردان فیلم «قهرمان من» گفت: زمانی که عزیزانمان را از دست داده بودیم و شورای پروانه ساخت هم تعطیل بود، فیلممان را ساختیم؛ اما سازمان سینمایی به مدت دو سال و نیم پروانه فیلم را نداد و ما به تازگی پروانه را گرفته‌ایم. پارسال هم بدون پروانه و با نامه از صداوسیما فیلم را در جشنواره رشد ارائه کردیم و در این جشنواره برگزیده شد.

او با بیان اینکه «قهرمان من» به دو جشنواره بین‌المللی هم راه یافته است، ادامه داد: عوامل این فیلم در زمان کرونا بدون واکسن برای تولید فیلم فداکاری کردند. این یک کار دلی بود و خیلی از نتیجه‌اش راضی هستم. در جشنواره فیلم کودک و نوجوان قبلی در سال 99 فیلمم آماده بود و تمام توانم را خرج کردم که در جشنواره فجر آن سال هیئت انتخاب فیلم را ببیند؛ اما اجازه ندادند.

او در خصوص بخشی از مشکلات تولید فیلم توضیح داد: ما کل فیلم را با یک موبایل گرفتیم. دوربین بزرگ داشتیم؛ اما پیرمردها با دوربین بزرگ مشکل داشتند و اذیت می‌شدند و نمی‌توانستند جلوی دوربین بیایند. ما قصه را برایشان می‌گفتیم و از زبان خودشان محتوای قصه را می‌شنیدیم.

نیکو حشمت، بازیگر کودک فیلم در این نشست گفت: برای اولین بار جلوی دوربین بازی می‌کردم و تجربه خیلی خوبی برای من بود. پیش از این فیلم، تجربه زندگی در روستا را داشتم و فضا برایم آشنا بود. در تعامل با افراد سن بالا نیز مشکلی نداشتم. مردم قهدریجان همه با هم ارتباط خوبی دارند به همین دلیل مشکلی با آن‌ها نداشتیم. دوست دارم بازیگری را ادامه بدهم.

مظاهری یکی از بازیگران «قهرمان من» اضافه کرد: جشنواره کودک برای من حس غریبی دارد. چون در دوره یازدهم خودم داور نوجوان بودم. اسم «قهرمان من» برازنده این فیلم است. کارگردان دست‌تنها و با همکاری دلی عوامل فیلم این کار را تولید کرد. وقتی به من پیشنهاد کار را دادند خطراتش را برایم توضیح دادند و من به خاطر ارزش سوژه وارد کار شدم. این فیلم در دو جشنواره بین‌المللی پذیرفته شده است؛ اما در ایران به آن کم‌لطفی شده است. اینجا باید از فیلم‌سازان مستقل بیشتر حمایت شود.

در ادامه داوران نوجوان حاضر در نشست سوالات خود را درخصوص فیلم با عوامل آن مطرح و پاسخ آن را دریافت کردند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

18 + ده =