سه میلیون یورو برای شهرک جی و سجزی جذب شد

ورود سرمایه خارجی به شهرک های صنعتی

همکاری با دانش‌بنیان‌ها برای کنترل آلایندگی‌ها و تأمین برق موردنیاز صنایع موضوعی بود که در نشست مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان با اصحاب رسانه مطرح شد.

تاریخ انتشار: 08:48 - دوشنبه 1402/10/11
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
ورود سرمایه خارجی به شهرک های صنعتی

به گزارش اصفهان زیبا؛ همکاری با دانش‌بنیان‌ها برای کنترل آلایندگی‌ها و تأمین برق موردنیاز صنایع موضوعی بود که در نشست مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان با اصحاب رسانه مطرح شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان در پاسخ به پرسش «اصفهان‌زیبا» مبنی بر اینکه با توجه به اظهارنظرهای انجام‌شده درباره تعامل‌های مناسب دانش‌بنیان‌ها با شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان آیا این شرکت‌ها تاکنون توانسته‌اند فناوری یا تجهیزات مناسب به‌منظور کنترل آلاینده‌های واحدهای صنعتی را  ارائه دهند، گفت: در این رابطه با دانشگاه اصفهان تفاهم‌نامه امضا کردیم که مطالعاتی از سوی دانشگاه صورت گیرد و جمع‌بندی گزارش‌های دانشگاه اصفهان به ما ارائه شود.

رسول سواری همچنین در پاسخ به پرسش دیگر «اصفهان‌زیبا» درباره آخرین وضعیت شهرک پوشاک اصفهان بیان کرد: مطالعات ارزیابی شهرک پوشاک انجام شده و سازمان صنایع کوچک ایران نیز تأییدیه نهایی را به ما داده است.

در حال حاضر منتظر تأییدیه شورای برنامه‌ریزی استان هستیم. ما تا پایان سال مجوز راه‌اندازی شهرک پوشاک را دریافت می‌کنیم و از ابتدای 1403 عملیات اجرایی زیرساخت شهرک پوشاک اصفهان شروع می‌شود.

45 طرح صنعتی افتتاح می‌شود

سواری خاطرنشان کرد: 45 پروژه عمرانی و زیرساختی با ارزش 10هزار میلیارد ریال در دهه فجر افتتاح خواهد شد؛ همچنین آغاز عملیات اجرایی 45 پروژه عمرانی و زیرساختی با ارزش ریالی 10هزار میلیارد ریال شروع و کلنگ‌زنی خواهد شد؛ علاوه بر این در سال جاری پروانه بهره‌برداری 45 طرح صنعتی در شهرک‌های صنعتی صادر شده و در دهه فجر به‌طور رسمی افتتاح می‌شوند.

او تصریح کرد: پروژه‌های دهه فجر در زمینه‌های عمرانی، آب‌رسانی، برق‌رسانی و گازرسانی به واحدهای صنعتی، تلفن و فیبر نوری، تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، آتش‌نشانی، ساختمان‌های اداری و خدماتی به بهره‌برداری می‌رسند.

50درصد اشتغال استان را تأمین کنیم

سواری عنوان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی برای بیش از 170هزار نفر اشتغال‌زایی کرده است. این شرکت 50درصد اشتغال استان را به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان اذعان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی بیش از 60 خوشه را موردمطالعه قرار داده که از این بین مطالعه 12 خوشه خاتمه یافته و سه خوشه فرش دست‌باف، گز اصفهان و پوشاک خورزوق در شرف اجراست. او گفت: 12هزار و 500 قرارداد واگذاری زمین در استان منعقد کردیم که هفت‌هزار و 500 واحد به بهره‌برداری رسیده است.

مازوت‌سوزی نداریم!

مدیرعامل شرکت شهرک‌‌های صنعتی اصفهان بیان کرد: مازوت‌سوزی در شهرک‌های صنعتی صفر است.

یکی از مشکلات اصلی ما قطعی برق است که از وزارت نیرو درخواست حمایت کردیم؛ همچنین در کمیته انرژی پیشنهاد مدیریت مصرف بار توسط شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه‌ شده است که توسط شرکت‌های داخلی این مهم صورت گیرد؛ درضمن راه‌اندازی پنج شهرک خورشیدی را در دستورکار قرار دادیم که عملیات راه‌اندازی دو شهرک در حال انجام است.

مراحل راه‌اندازی شهرک خورشیدی در شرق اصفهان شروع شده است و تا 1403 واگذاری آن انجام می‌شود.مدیرعامل شرکت شهرک‌‌های صنعتی اصفهان گفت: امروز واحدهای صنعتی فعال درزمینه تولید، محصولاتشان را به دورترین نقاط جهان صادر می‌کنند و افتخار کشور هستند و باوجود تحریم‌ها و مشکلاتی که وجود دارد، این توانمندی ایجاد شده است؛ چون مردمی هستند و وابستگی به دولت ندارند.

ما ادعا داریم که در شهرک‌های صنعتی اصفهان بیش از 700هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است که این سرمایه را مردم آورده‌اند و برای توسعه صنایع کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

جذب سه‌هزار میلیون یورو سرمایه‌گذاری خارجی

در ادامه، معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: حمایت‌های مالی بلاعوض و برگزاری دوره‌های آموزشی با سرفصل‌های مختلف توسط این معاونت ارائه می‌شود؛ ضمن اینکه از رویدادها و ایده‌های استارتاپی حمایت می‌کنیم.

جمشید انصاری بیان کرد: مرکز خدمات کسب‌وکار را راه‌اندازی کرده‌ایم و مشاوران ما به واحدهای صنعتی مشاوره می‌دهند. کلینیک‌های مشاوره سیار از واحدهای صنعتی حمایت می‌کنند و صنعتگران می‌توانند از خدمات این مشاوران استفاده کنند.

انصاری عنوان کرد: از شرکت‌های مدیریت صادرات حمایت می‌کنیم؛ ضمن اینکه مطالعات امکان‌سنجی جذب سرمایه‌گذار خارجی را در دستورکار قرار دادیم. سال گذشته سه‌هزار میلیون یورو سرمایه خارجی برای شهرک صنعتی جی و شهرک صنعتی سجزی توسط شرکت‌های هندی و چینی جذب کردیم. معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان اذعان کرد: صنعتگران را حمایت می‌کنیم تا نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برگزار کنند.

ارائه خدماتمان به صنعتگران الکترونیکی شد

معاون برنامه‌ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان نیز بیان کرد: یک طرح صنعتی از زمانی که مجوز تأسیس می‌گیرد تا مرحله بهره‌برداری، خدماتی نیاز دارد که این خدمات را به آن‌ها ارائه می‌دهیم.علیرضا وحدت‌پور تصریح کرد: زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات الکترونیک را ایجاد کردیم تا متقاضیان نیازی به مراجعه حضوری نداشته باشند. اصفهان رتبه نخست را در تعداد طرح‌های صنعتی به خود اختصاص داده است.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

دو × 1 =