کنترل گلودرد

گلودرد، معمولا از بیماری‌های شایع فصل سرد است که گاه ممکن است درمان آن طول بکشد در این صورت بهتر است برای درمان سریع‌تر آن و نیز پیشگیری از اقدامات زیر استفاده کنید:

تاریخ انتشار: 12:26 - یکشنبه 1402/11/29
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
کنترل گلودرد

به گزارش اصفهان زیبا؛ گلودرد، معمولا از بیماری‌های شایع فصل سرد است که گاه ممکن است درمان آن طول بکشد در این صورت بهتر است برای درمان سریع‌تر آن و نیز پیشگیری از اقدامات زیر استفاده کنید:

ویتامین C مصرف کنید

 میزان بالای ویتامین C به کاهش و شدت گلودرد و نشانه‌های عفونت‌های ویروسی تنفسی کمک می‌کند. ویتامین C، همانند آنتی‌اکسیدان‌های دیگر، نقش اساسی در عملکرد مناسب سیستم دفاعی بدن دارد. بنابراین دریافت مناسب ویتامین C، فرد را در برابر انواع ویروس‌ها، باکتری‌ها و دیگر عوامل عفونی محافظت می‌کند.

میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید

مصرف بین 5 تا 10 واحد میوه و سبزیجات در روز مصرف شوند. با این میزان حدود 200 میلی‌گرم ویتامین C و دیگر ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری تأمین می‌شود.

روی و منابع غذایی روی مصرف کنید

نتایج زیادی نشان می‌دهد، عنصر روی قادر است شدت و دوره گلودرد را کوتاه‌تر کند. رژیم‌های غذایی با مقدار کافی از منبع غذایی روی، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

دمنوش‌های مناسب بنوشید

بابونه، شیرین‌بیان، اکالیپتوس، گل ختمی، آویشن، زنجبیل، نعناع از جمله گیاهانی است که می‌توان از آنها دمنوش تهیه کرد و برای کمک به بهبود گلودرد استفاده کرد. البته توجه داشته باشید که در صورت مصرف داروی خاصی تداخل پیش نیاید.

بخور دهید

بخور، با استفاده از تخم گشنیز، اکالیپتوس، برگ بو، آویشن و… می‌تواند برای پیشگیری و کمک به درمان گلودرد موثر باشد.

از مصرف الکل دوری کنید

 الکل، باعث کاهش سیستم ایمنی بدن می‌شود. کاهش یا حذف مصرف کافئین نیز توصیه می‌شود، زیرا ادرار‌آور بوده و باعث افزایش از دست دادن مایعات از بدن می‌شود. در نتیجه خشکی در غشاء، ناحیه گلو و تغلیظ ترشحات و خلط روی می‌دهد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

یازده + 3 =