توهم رونق گردشگری بدون نسخه‌های کارآمد بازاریابی

می‌توان روی ظرفیت‌های تاریخی اصفهان برای برندسازی کار و در این زمینه بازاریابی کرد. علاوه بر این، اصفهان از قابلیت‌های جغرافیایی نیز برخوردار است.

تاریخ انتشار: 14:05 - دوشنبه 1403/01/6
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
توهم رونق گردشگری بدون نسخه‌های کارآمد بازاریابی

به گزارش اصفهان زیبا؛ می‌توان روی ظرفیت‌های تاریخی اصفهان برای برندسازی کار و در این زمینه بازاریابی کرد. علاوه بر این، اصفهان از قابلیت‌های جغرافیایی نیز برخوردار است. درواقع جاذبه‌های منطقه‌ای شهر اصفهان تنوع آب‌وهوایی دارد؛ به گونه‌ای که کویر، کوهستان و جنگل را در فاصله مختصری از یکدیگر در زیست‌بوم جغرافیایی اصفهان قرار گرفته‌اند.

در کمال تأسف اصفهان در حوزه خدمات گردشگری ضعف دارد. زیرساخت خدمات گردشگری سال‌هاست به‌دلیل شرایط اقتصادی و معیشت مردم و از سوی دیگر شیوع کرونا طی چندسال اخیر و ناآرامی‌های چندماه اخیر با ضعف مواجه و باعث شده تا نتوان از ظرفیت‌های گردشگری اصفهان به درستی استفاده کرد. با این حال چندین اتفاق افتاده که اگر به‌صورت ظرفیت بالفعل در آید، اصفهان می‌تواند در این زمینه رشد کند.

مرکز همایش‌های بین‌المللی در اصفهان، شهر رؤیاها و مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان ظرفیت‌هایی هستند که اگرچه بیش از این جای کار دارند؛ ولی می‌توان روی آن‌ها برندسازی کرد؛ ضمن اینکه اصفهان طی سال‌های گذشته برندی تحت عنوان «اصنهان» را راه‌اندازی کرد که اگرچه ایدئال نبود؛ ولی نسبتا کار خوبی است.

اصفهان همچنین می‌تواند در زمینه رویدادهای گردشگری نیز برندسازی کند و به‌عنوان پایگاه گردشگری رویدادمحور شناخته شود. سایر استان‌ها نیز روی ظرفیت‌های گردشگری‌شان برندسازی کرده‌اند؛ به عنوان مثال استان گیلان در زمینه گردشگری غذا، همدان در زمینه صنایع دستی، یزد در زمینه بافت تاریخی و مشهد در زمینه زیارتی و مذهبی برندسازی کرده‌اند‌.

بیشتر گردشگرانی که به ایران می‌آیند، شهرهایی همچون اصفهان، یزد، کاشان و شیراز را برای گردشگری انتخاب می‌کنند؛ بنابراین با برندسازی ظرفیت‌ها می‌توان اقدام به جذب گردشگر کرد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

سیزده − نه =