پوشاک‌های ضد آلرژی

با افزایش فرآورده‌های صنایع پتروشیمی و استفاده از آنها در صنایع پوشاک و وسایل خانگی، حساسیت‌ها و آلرژی‌ها روز به روز افزایش یافته است.  

تاریخ انتشار: 09:17 - سه شنبه 1403/01/21
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
پوشاک‌های ضد آلرژی

به گزارش اصفهان زیبا؛ با افزایش فرآورده‌های صنایع پتروشیمی و استفاده از آنها در صنایع پوشاک و وسایل خانگی، حساسیت‌ها و آلرژی‌ها روز به روز افزایش یافته است.

در واقع امروزه با گسترش صنایع پتروشیمی، مواد شیمیایی زیادی در جامعه تولید و مصرف می‌شود که در پی آن زندگی، نشاط طبیعی خود را از دست داده و مصنوعی شده است.

 در پی آن نیز بیماری‌های اعصاب و روان رواج یافته است.

از نظر علم پزشکی، این نوع بیماری‌ها قابل درمان نیست. از این رو اگر به طبیعت خود بازگردیم، بسیاری از مسائل حل خواهد شد و شادابی و نشاط از دست رفته، به خصوص آرامش به زندگی ما باز خواهد گشت.

در واقع باید از وسایلی استفاده کرد که از طبیعت سرچشمه می‌گیرد، یعنی از محصولاتی که از جنس طبیعت باشد تا با بدن ما سازگاری بهتری داشته باشد.

علاوه بر این دور و اطراف‌مان بهتر است از جنس طبیعت در نظر گرفته شود تا به سلامت ما کمک شایانی شود. از جمله می‌توان به پوشاک اشاره کرد.

جنس پوشاک

پوشاک انسان باید از جنسی تهیه شود که با بدن آن سنخیت کامل داشته باشد. چون انسان از خاک و طبیعت آفریده شده، باید پوشاک او نیز از طبیعت باشد تا دچار بیماری‌های پوستی و آلرژی نشود و احساس راحتی و آرامش کند.

در ضمن استفاده از وسایلی مانند نمد، گلیم، جاجیم، زیلو و سایر مواد طبیعی، جلوه خاصی به محیط اطراف می‌دهند و باعث می‌شوند انسان از بودن در آن محیط احساس آرامش کند و اعصاب و روانی آرام و فکری آسوده داشته باشد.

انواع جنس‌های طبیعی

کتان و کنف: یکی از الیاف‌های طبیعی، کتان و کناف است که می‌توان از آنها لباس‌های شیک و زیبا تهیه کرد.

پشم: از الیاف‌های طبیعی دیگر، پشم بعضی از حیوانات و نیز مو و کرک برخی از حیوانات مانند موی بز و کرک شتر است که می‌توان از آنها لباس‌های زمستانی گرم و شیک تهیه کرد و از آسیب سرما در امان بود.

از مهمترین ویژگی‌های چنین لباس‌هایی، این است که بدون هیچگونه حساسیتی انسان را از گرما و سرما محفوظ نگه می‌دارد، اینگونه لباس‌ها طبیعی و با بدن انسان سنخیت دارند.

پنبه: یکی از بزرگترین نعمت‌های خداوند که به انسان ارزانی شده است، الیاف‌های طبیعی مانند پنبه است و آن را طلای سفید می‌نامند.

پنبه ارزش زیادی دارد و معمولا برای لباس‌های زیر از آن استفاده می‌شود.

یکی از محسنات لباس‌های پنبه‌ای، جذب کامل عرق است که باعث می‌شود پوست بدن صدمه نبیند و دچار عرق‌سوز نشود.

از دیگر خواص لباس‌های پنبه‌ای، جلوگیری از حساسیت‌های پوستی است که فوق‌العاده مهم است.

این نوع پوشاک بهداشتی است و برای کودکان و نوزادان ایده‌آل است. جالب اینکه این نوع پارچه، به راحتی انواع رنگ‌های گیاهی را به خود می‌گیرد.

از این نوع پوشاک به خاطر سبک و بهداشتی بودن آن و داشتن رنگ‌های زیبا و دلپذیر بهتر است برای لباس‌های خواب استفاده شود.

ابریشم: یکی دیگر از الیاف‌های طبیعی و با ارزش، ابریشم است که فوق‌العاده لطیف و زیباست.

از این جنس، می‌توان لباس‌های بسیار شیک و زیبا با رنگ‌های دلنشین تهیه کرد. این نوع لباس بسیار لطیف است و جاذبه ایجاد می‌کند.

دکتر الهه حاج‌صادقی

پژوهشگر طب سنتی

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

نه + 14 =