پای صحبت‌های دکتر الهه حاج‌صادقی، پژوهشگر برتر کشوری

چالش بخشش در باغ نوش

هفته پیش در سلسله‌همایش‌های شروع یک زندگی جدید واقع در مجموعه فرهنگی تفریحی باغ نوش، دکتر الهه حاج‌صادقی، پژوهشگر طب‌سنتی و متخصص طب سوزنی قبل از سخنرانی چالشی انجام داد.

تاریخ انتشار: 11:30 - پنجشنبه 1403/03/31
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
چالش بخشش در باغ نوش

به گزارش اصفهان زیبا؛ هفته پیش در سلسله‌همایش‌های شروع یک زندگی جدید واقع در مجموعه فرهنگی تفریحی باغ نوش، دکتر الهه حاج‌صادقی، پژوهشگر طب‌سنتی و متخصص طب سوزنی قبل از سخنرانی چالشی انجام داد.

او از همه بانوان حاضر در همایش خواست تا مبلغی را به‌عنوان کمک به فرد بسیار نیازمندی در ساکی بگذارند، هر فردی هم که پول همراه نداشت، می‌توانست مبلغی را روی برگه به همراه نامش بنویسد تا بعد بپردازد و…

پس‌ازآن، سخنران گفت: آیا می‌دانید این اقدام تنها یک چالش با عنوان بخشش بود؟

چالشی که هر یک از شما با آن روبه‌رو شدید و توانستید خود را محک بزنید که چقدر می‌توانید بخشش داشته باشید. درعین‌حال ممکن است قضاوت ذهنی داشته باشید که چرا من چنین درخواستی داشتم و….!

بخشش بیشتر؛ دریافتی بیشتر

در دنیایی که زندگی می‌کنید، همگی به هم متصل هستید و دورتادور شما و حتی تمام اجسام هاله وجود دارد، هاله‌ای که هم ورودی دارد و هم خروجی.
اما این ورودی و خروجی چیست؟
این ورودی و خروجی می‌تواند پندار، گفتار، رفتار، کردار، قضاوت، اعتماد، اعتقادات، احساسات، شانس، بازخورد کارها، ورزش، تغذیه، تفریح و… باشد.
هرچه دهید، بازخورد آن را خواهید دید. اگر خوبی کردید، خوبی خواهید دید و اگر بدی کردید، بدی خواهید دید. حتی فکری که می‌کنید، بازخورد دارد. بنابراین به ورودی‌هایتان دقت کنید تا خروجی قابل قبولی داشته باشید.
جالب است بدانید نظم کائنات چنین است که با هر داده‌ای بازپس دهد.
اگر چیزی دادید، کائنات به شما بدهکار است و به ازای آن به شما بازمی‌گرداند.
مثلا اگر به فردی پول دهید، کائنات مکلف است که آن را به شما بازگرداند، اما چنین نیست که حتما به شما پول دهد، بلکه به نحوی به شما آن را بازمی‌گرداند، طوری که برای شما سود داشته باشد؛ بنابراین تا می‌توانید بذل و بخشش داشته باشید. ضمنا هرچه بیشتر دهید، قاعدتا بیشتر به شما بازخواهد گشت.

شکرگزاری

هر ورودی خوب از پندار، رفتار، کردار و اعتقاد باعث ارتقای هاله می‌شود؛ اما برای ماندن در هاله بالاتر باید شکرگزار باشید و با احساسات منفی مثل تکبر، غرور، خودخواهی یا هر حس منفی، باعث سقوط به هاله پایین نشوید.
برای هر نعمتی از خالقتان شکرگزاری کنید و این را بدانید که هرچه بیشتر شاکر باشید، نعمات بیشتری دریافت خواهید کرد.
حتی تشکر و قدردانی از هم‌نوعانتان یا از طبیعت بازخورد مثبتی دارد. اگر کسی به شما سودی رساند، حال چه معنوی و چه مادی باشد، از او تشکر و قدردانی کنید.
از طبیعت هم به خاطر زیبایی‌ها و آنچه به شما می‌دهد، قدردانی کنید تا بیشتر سود ببینید. شکرگزار خودتان هم باشید، شکرگزار اینکه به آگاهی دست پیدا کردید و به خداوند نزدیک‌تر شدید.

زنده و شاد نگه‌داشتن کودک درون

یکی از راه‌ها برای رسیدن به ورودی و خروجی ایدئال، توجه به کودک درون و به‌عبارت‌دیگر زنده نگهداشتن کودک درونتان است.
بدین منظور بنشینید و هیچ فکری نکنید. در لحظه باشید و سکوت کنید تا به معبود وصل شوید.
البته این کار نیاز به تمرین دارد؛ بنابراین هر روز تمرین کنید تا موفق شوید.
ضمنا کودک درون خود را شاد نگهدارید. شاد کردن کودک درون هر کاری است که حس خوب اول به خودتان و بعد به دیگران بدهد. مثلا خندیدن (حتی بلندبلند)، نقاشی کشیدن، آواز خواندن، آشپزی کردن، ورزش و بازی‌های گروهی، گوش دادن موسیقی، حتی نوازش حیوانی مثل اسب برای شما مفید است و شادتان می‌کند. در طبیعت بودن و نوازش گیاهان نیز مفید و به حفظ کودک درونتان کمک می‌کند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

19 + 7 =