بچه زرنگ

رهبر انقلاب در سخنرانی چهاردهم خرداد در حرم امام(ره) از شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده یاد کردند و فرمودند: «ایران مملو از مصطفی صدرزاده‌هاست.»

تاریخ انتشار: 14:58 - سه شنبه 1402/03/23
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
بچه زرنگ

به گزارش اصفهان زیبا؛ رهبر انقلاب در سخنرانی چهاردهم خرداد در حرم امام(ره) از شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده یاد کردند و فرمودند: «ایران مملو از مصطفی صدرزاده‌هاست.»

اسمش را جست‌وجو کردم. در کنار مطالبی درباره زندگی و شهادتش، دیدم کاربران زیادی درباره‌اش مطلب نوشته‌اند. کاربری با اشاره به سخنان رهبری نوشته است: «وقتی رهبر حکیم و فرزانه نامی بر زبان جاری می‌کنند، قطع‌به‌یقین بدانید چراغ راه به ما نشان داده‌اند.»

کاربر دیگری با اشاره به برگزیدگی شهدا می‌گوید:«حس می‌کنم خدا وقتی بعضی از بنده‌هاش رو خلق می‌کنه، پای این اثر یه امضای خاص و گرون‌قیمت می‌زنه که خریدار اول و آخرش خودشه.»

یکی از کاربران اهل شهریار است. از فعالیت‌های فرهنگی شهید آگاه است و او را دورادور می‌شناسد: «ما ساکن شهریار هستیم. دورادور صدرزاده را می‌شناسم. این شهید قبل از شهادتش مسئول کارهای فرهنگی پایگاه بود. خیلی‌خیلی فعال و اثرگذار. کل زندگی‌اش صرف همین کارها می‌شد. به‌خدا اگر در هر محل چند تا مثل ایشان بود، جامعه اصلاح می‌شد.»

کاربر دیگری که او نیز اهل شهریار است، کامنت جالبی دارد: «شهریار ما همیشه با قاتل و دزد و چاقوکش شناخته می‌شد. خوشحالم که مصطفی صدرزاده ورق رو برگردوند.»

جهت تعدادی از کامنت‌های کاربران به سمت مسئولان است: «اون شیرمردان به تکالیف خود، مردانه عمل کردند. کاش سیاسیون و دولتمردان و مجلس و عدلیه و… ارزش خون شهدا را بدانند و با تثبیت عدالت اجتماعی و رفع فقر و تبعیض به داد مردم برسند! سیاسیون نزاع را کنار بگذارند و به خاطر خون این جوانان از کار و معیشت مردم گره بگشایند؛ ان‌شاءالله.»

تعدادی از کاربران به عبارت «شهدا شرمنده‌ایم» اکتفا کرده‌اند. کاربری خطاب به این افراد می‌نویسد: «شرمنده نباش برادر! بلکه سعی کن هرروزی که خداوند متعال به تو فرصت زندگی می‌دهد، ثانیه به ثانیه‌اش را در جهت رضای ذات اقدس باری‌تعالی سپری کنی. رضای خداوند، زندگی از روی عقلانیت… .»

یکی از کاربران گلزار شهدا را مایه آرامش می‌داند: «وقتی دلتنگ و دلگیرم تنها جایی که آرامش را حس می‌کنم، گلزار شهدای روستامونه. واقعا زنده‌بودن شهدا را درک می‌کنم.»

برای برخی از کاربران، شهدا و به‌ویژه شهدای مدافع حرم، یادآور حاج قاسم است: «آن‌ها آنچه را ماندنی است، می‌گیرند و ما به دنبال فانی‌ها می‌گردیم. خاک‌پای حاج قاسم و شهدا.»

در کنارِ خواندن کامنت‌ها آن چیزی که به چشم می‌آید و کاربران نیز آن را در نظر داشته‌اند، صحبت‌های سردار سلیمانی درباره این شهید است: «یک جوان تودل‌برویی بود. آدم لذت می‌برد نگاهش کند. من واقعا عاشقش بودم. این جوان چون ما راهش نمی‌دادیم بیاید اینجا، رفته بود مشهد و در قالب تیپ فاطمیون به اسم افغانستانی خودش را ثبت‌نام کرده بود تا به اینجا برسد‌. زرنگ به این می‌گویند… امثال سید ابراهیم، با شکل سید ابراهیم تو خیابون‌های تهران خیلی زیاده… .»

شهید مصطفی صدرزاده (سید ابراهیم) ظهر تاسوعای ۱۳۹۴ به قافله شهدای حریم اهل‌بیت پیوست. روحش شاد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

دوازده − 5 =