رؤیای بهشت

در زمین قدم بر می‌داری و در کربلا هستی. چشمانت خیره به تصاویر زائران کربلاست، در دلت شوری عجیب به پا شده. لحظه‌های زیارت، خاطرات سفر و همه لحظات چشم نواز مسیر را مرور می‌کنی.

تاریخ انتشار: 12:06 - سه شنبه 1402/05/31
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
رؤیای بهشت

در زمین قدم بر می‌داری و در کربلا هستی. چشمانت خیره به تصاویر زائران کربلاست، در دلت شوری عجیب به پا شده. لحظه‌های زیارت، خاطرات سفر و همه لحظات چشم نواز مسیر را مرور می‌کنی. اینجا که قدم بر می‌داری هر گوشه و کناری، خاطره‌ای تداعی می‌کند.

دوستان و هم‌وطنانت را می‌بینی. در نگاه هر کدام حرفی نهفته و آشکارا برایت سخن می‌گوید. در این جاده و طریق، تفاوت‌ها کمرنگ می‌شوند و همه مسیر  پر می‌شود از برادری. همه همدل و همراه‌اند.

هر کس در پیاده‌روی کربلا سهمی دارد. کسی به بضاعت ایمان و کردار نیکش دعوت می‌شود. کسی برای نوکری و خدمت به زائران و کسی برای دل خودش که پر از شور و شوق است.

و عده‌ای هم برای ثبت حال خوش این مسیر رهسپار می‌شوند. جاده‌ای که با زائران زینت می‌گیرد. با قدم هر کدام پر برکت می‌شود.

جا برای همه هست. حتی جامانده‌ها و دور مانده‌ها هم نیابت می‌دهند تا سهیم باشند. و چه خوش است ماندگار کردن و به یادگار گذاشتن لحظه‌های ناب عاشقان حسین (ع) و این مسئولیت بر عهده زائران وادی حسین است. این مسیر هر لحظه پر از زائر است!

دل‌های زائران پر از شوق زیارت است. هرکدام به گونه‌ای نظاره می‌کنند… ای کاش ما شاگردان خوبی برای اربعین باشیم و درست تمرین کنیم. یاد بگیریم، چرا که همه شرایط آموختن در این مسیر فراهم است.

عظمت اربعین اگر عشق، عشق و عشق نباشد، با کدام لفظ و واژه بگوییم چه انگیزه‌ای و هدفی در سر زائرانت است که این طور خودشان را به تو می‌رسانند؟!

این روزها و این جمعیت ورق تازه برای تاریخی است که بگویند، تاریخ کربلا، مظلومیت و شهادت شما تکرار نخواهد شد.

بگویند ما هستیم. آماده‌ایم. دوستت داریم. همه این زیبایی‌ها به تضادی شناخته می‌شود که عده‌ای ناخلف باید بگویند و بسازند و اغراق کنند بلکه آرام بگیرند!!!

مگر غیر این است که شما خیر مطلق هستی و هر شری با شما، راهتان و نامتان غریبه است. در خیل عظیم زائرانت، عاشقان و دوستدارانت نبودیم و آه می‌کشیم از فراق و دوری.

ولی یقین داریم در قدم‌هایی که به سویت آمده‌اند، دعاگوی ما بودند. من که به سفره وسیع و گسترده امسال هم نرسیدم. دلخوشی ام تصاویر ناب، مهمان‌نوازی ها و اتحاد شیعیانت هست. هر چه غیر از عشق، شور و شعور ببینیم، چشم دل باز نکرده‌ایم.

مگر راهی که شما مقصد باشی، جز خیر کثیر و لطف لطیف است؟! حضرت عشق، دل ما در جمع قدم‌زنان و زائرانی است که با پای پیاده لبیک گفتند و کوله‌بارشان را از سفر اربعین برداشتند و خوش توفیق بودند.

دل ما بی تاب زیارت و حرمی است که دلتنگش هستیم و می‌دانیم امن‌ترین است و حق‌ترین… به حال خوبشان غبطه می‌خوریم و آرزو داریم سفرشان پر باشد از معنویت و برکت. وقتی نام اربعین می‌آید و وقتی قرار است بین زائران حسین قدم برداری، تو هم قطره‌ای در دریای بیکران او می‌شوی.

تو هم ذره‌ای از وجود کسی می‌شوی که قرار است در راهش قدم‌ها برداری و این گام‌ها تمرینی است برای رسیدن به او… و ما چه می‌خواهیم جز همین رسیدن و
به‌موقع رسیدن!

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

1 × 2 =