پیشنهاد موثری برای پیشگیری از کرونا

مدتی است دوباره نوع جدیدی از کرونا شیوع پیدا کرده است و از سویی افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، بیشتر امکان ابتلا به آن را دارند، از سوی دیگر  اما، این بیماری، قدرت دفاعی بدن را ضعیف می‌کند

تاریخ انتشار: 13:50 - دوشنبه 1402/06/20
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
پیشنهاد موثری برای پیشگیری از کرونا

به گزارش اصفهان زیبا؛ مدتی است دوباره نوع جدیدی از کرونا شیوع پیدا کرده است و از سویی افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، بیشتر امکان ابتلا به آن را دارند، از سوی دیگر اما، این بیماری، قدرت دفاعی بدن را ضعیف می‌کند. بنابراین تقویت بدن ضروری است. یکی از راه‌ها بدین منظور استفاده از طب سوزنی است.

در گذشته نیاکان ما راه‌‌های زیادی برای پیشگیری از بیماری‌‌ها می‌شناختند، مثلاً در ایران به حجامت اعتقاد داشتند و با انجام این شیوه، از بیماری‌ها پیشگیری می‌کردند یا مثلاً در چین باستان درمانگران به خانه‌های مردم می‌رفتند و از روی نبض و زبان آنها بیماری‌‌های فعلی و آینده آنها را ذکر می‌کردند و برایشان داروهای گیاهی یا طب سوزنی تجویز می‌کردند.

اینگونه پیشگیری‌‌ها که اکنون کمرنگ شده است، مانع از بروز بسیاری از بیماری‌‌ها می‌شد و قدرت دفاعی بدن را افزایش می‌داد.

عوامل بیماری‌زا

از جمله عوامل بیماری‌زا؛ سرما، گرما و رطوبت است. مثلاً وقتی با بدن خیس و عرق کرده بعد از یک ورزش در معرض یک باد سرد قرار بگیرید، منافذ پوست ما باز می‌شوند و به‌راحتی دچار سرماخوردگی می‌شوید یا اگر باد سرد به پشت گردنتان بخورد، دچار درد عضلات گردن می‌شوید.

در واقع اگر منافذ باز بمانند، عوامل بیماری‌زا می‌توانند به بدن شما نفوذ کنند. بیماری‌های عفونی نیز به همین شکل فرد را دچار خود می‌کند.

نقش طب‌سوزنی در تقویت سیستم‌ایمنی بدن

در اینجا نقش طب سوزنی مشخص می‌شود، در طب سوزنی اولین خط دفاعی بدن که به نام «وی چی» است و این انرژی که زیر پوست بدن ما حرکت می‌کند، می‌تواند بر سیستم ایمنی بدن اثر بگذارد.

«وی چی» به انرژی کانال ریه ارتباط دارد و همچنین منافذ بدن را باز و بسته می‌کند.

با این اوصاف، برای تقویت سیستم ایمنی باید «وی چی» خود را بهبود بخشید، بدین منظور علاوه بر اموری مثل: ورزش و تمرینات تنفسی، خواب منظم و به موقع‌، کاهش استرس و کاهش داروهایی مثل آنتی‌بیوتیک، استفاده از داروهای گیاهی در زمان بیماری و تغذیه مناسب؛ طب سوزنی تأثیر زیادی دارد.

در واقع با طب سوزنی که باعث تحریک و آزادسازی انرژی در بدن می‌شود، مقاومت بدن در برابر بیماری تقویت می‌شود.

به عبارت دیگر باید گفت؛ برای تقویت سیستم ایمنی لازم است تا انرژی حیاتی بدن تقویت شود که این از طریق طب سوزنی امکان‌پذیر است. همچنین این شیوه باعث فزایش سلول‌‌هایی می‌شود که باکتری‌‌ها و ویروس‌‌ها را از بین می‌برند تا کمتر بیمار شوید.

نتایج تحقیقات

تحقیقات نشان می‌دهد طب سوزنی می‌تواند گلبول‌‌های سفید خون را افزایش دهد و با این مکانیزم با سرعت و شدت به عوامل بیماری‌زا واکنش نشان می‌دهد و با آن‌‌ها به مقابله می‌پردازد.

همچنین مشخص شده است که طب سوزنی می‌تواند سلول‌‌هایی به نام «نچرال کیلر» را افزایش دهد، این سلول‌‌ها همان سلول‌‌های کشنده طبیعی هستند که با عوامل عفونی در بدن می‌جنگند. بنابراین در افرادی که سیستم ایمنی آن‌‌ها به دلایلی مانند: استرس طولانی مدت یا عفونت‌‌های مکرر دچار اختلال شده است، مفید است.

بررسی‌های دیگری نیز ثابت کرده است که طب سوزنی با مکانیزم‌‌های دیگری نیز باعث افزایش ایمنی بدن می‌شود، به‌طوری‌که گردش انرژی در بدن را تقویت می‌کند و می‌تواند بدن را در برابر بیماری‌‌هایی که باعث ضعف و کندی حرکت انرژی در بدن می‌شوند، محفوظ نگه دارد.

تحقیقات گسترده دیگر نشان داده است که طب سوزنی کمک می‌کند تا تعداد سلول‌‌هاي‌T (T سل) را در بدن افزایش دهد، این سلول‌‌ها می‌توانند باعث از بین رفتن باکتری‌‌ها و ویروس‌‌ها در بدن شوند.

وقتی سوزن به بدن وارد می‌شود. بدن آن را دشمن می‌پندارد و به دنبال روشی برای مقابله با آن می‌گردد، به همین دلیل است که گلبول‌‌های سفید، نچرال کیلر و سلول‌‌های T افزایش می‌یابد و بدین ترتیب چند روز بعد از طب سوزنی سیستم ایمنی فرد در سطح بالاتری قرار خواهد گرفت.

نکته

به هر حال نقش طب سوزنی در تقویت سیستم ایمنی بدن انکارنشدنی است؛ اما این به آن معنا نیست که اگر کسی طب سوزنی انجام دهد قطعاً بیمار نخواهد شد، بلکه درصد بیمار شدن در او کاهش خواهد یافت و این کمک مهمی در شرایط فعلی برای کنترل بیماری‌های عفونی مثل کرونا است.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

شش − 6 =