«خیابان ملک»؛ فیلمی برای اصفهان اصیل

فیلم سینمایی «خیابان ملک» به کارگردانی احسان سلطانیان، یکی از فیلم‌های حضوریافته در سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان‌ونوجوانان است که با بهره‌گیری از عوامل اصفهانی توانسته است یک فیلم از دل اصفهان و برای اصفهان پدید بیاورد.

تاریخ انتشار: 15:05 - یکشنبه 1402/07/16
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
«خیابان ملک»؛ فیلمی برای اصفهان اصیل

به گزارش اصفهان زیبا؛ فیلم سینمایی «خیابان ملک» به کارگردانی احسان سلطانیان، یکی از فیلم‌های حضوریافته در سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان‌ونوجوانان است که با بهره‌گیری از عوامل اصفهانی توانسته است یک فیلم از دل اصفهان و برای اصفهان پدید بیاورد.

سلطانیان که پیش‌ازاین با فیلم سینمایی «آن‌ها» به عرصه فیلم‌سازی بلند پا گذاشته بود، اکنون با یک فیلم در ژانر کودک‌ونوجوان قصد دارد نظر مخاطبان این رده سنی را به‌سمت آثار خود جلب کند.

داستان فیلم از این ‌قرار است که دو خواهر و برادر به نام‌های مهسا و میثم تصمیم می‌گیرند برای پدربزرگ پیر خود غذا ببرند.آن‌ها در مسیر با چالش‌هایی مواجه می‌شوند. فیلم با یک صحنه دلنشین و نوستالژی شروع می‌شود.

مهدی باقربیگی، بازیگر نقش قصه‌های مجید که حالا برای خود مردی شده، معلم کلاس است و با خواندن نام عوامل فیلم آن‌ها را حضوروغیاب می‌کند؛ تا آنجا که به یک اسم می‌رسد و کسی جواب نمی‌دهد؛ کیومرث پوراحمد و همچنان در سکوت این سؤال را می‌پرسد: «بچه‌ها کسی از پوراحمد خبر نداره؟!»

این آغازی خوب است که هم یاد پوراحمد را زنده می‌کند و هم فیلم را به همان اصفهان اصیل «قصه‌های مجید» متصل می‌سازد. استفاده سلطانیان از بازیگرانی که خاطره‌های خوبی را برای نسل‌های قبل ساخته‌اند، مانند استاد حسن جویره و مهدی باقربیگی یکی از نکته‌های مثبت فیلم است که می‌تواند لب ما را به تحسین بازی‌ها نیز باز کند.

مهران هادی یکی دیگر از بازیگران فیلم است که بازی مطلوبی را ارائه داده و نشان می‌دهد راه و مسیر روشنی را در آینده در پیش دارد.

مطلبی که در اینجا باید ذکر شود، ریتم فیلم است که با توجه‌ به جامعه مخاطب کودک‌ و نوجوان انتظار می‌رفت سلطانیان و تدوینگرش سعی و تلاش مضاعفی در جهت تندتر شدن ریتم فیلم داشته باشند تا بتوانند به‌خوبی با رقبای خود که سعی در جلب‌نظر و هیجان مخاطب کودک‌ونوجوان دارند، رقابت کنند.

این فیلم که با همکاری شهرداری اصفهان تولید شده است، مضامین مثبت و شهروندی خوبی را نیز به کودکان‌ و نوجوانان در حین داستان می‌آموزد که باعث شده فیلم هم سرگرم‌کننده باشد و هم آموزنده. درنهایت فیلم سینمایی خیابان ملک را می‌توان تلاشی تحسین‌برانگیز برای سینمای اصفهان دانست که در آینده قطعا راه را برای آثار درخشان باز خواهد کرد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

پانزده − چهار =