بهترین نتیجه ورزش اصفهان در پاراآسیایی چطور به‌دست آمد؟

نمره قبولی در هانگژو

هرچه عملکرد کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو دور از انتظار ظاهر شد، ورزشکاران اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی فراتر از پیش‌بینی‌ها ظاهر شدند و با کسب رتبه دوم قاره کهن به کارشان پایان دادند.

تاریخ انتشار: 10:56 - چهارشنبه 1402/08/10
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
نمره قبولی در هانگژو

به گزارش اصفهان زیبا؛ هرچه عملکرد کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو دور از انتظار ظاهر شد، ورزشکاران اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی فراتر از پیش‌بینی‌ها ظاهر شدند و با کسب رتبه دوم قاره کهن به کارشان پایان دادند.

کاروان ایران که با نام فرزندان ایران در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی شرکت کرده بود، با ۱۳۱ مدال با مجموع ۴۴ طلا، ۴۶ نقره و ۴۱ برنز در رده دوم قرار گرفت تا روندی صعودی را نسبت به رتبه چهارم بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ و رتبه سومی بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ طی کند؛ ورزشکاران اصفهانی نیز بهترین نتیجه در ادوار گذشته این رویداد را کسب کردند تا در مسیر کسب رتبه دومی کاروان ایران نقش مهمی ایفا کنند و از این رویداد بزرگ نمره قبولی بگیرند.

در بازی‌های آسیایی جاکارتا 2018، اوج کار ورزشکاران اصفهانی کسب چهار مدال انفرادی و تیمی بود. امید کریمی در رشته شطرنج و علیرضا مختاری در پرتاب وزنه، به دو مدال طلا رسیدند و محمد سرنجی با گلبال آقایان و محمدرضا سبحانی‌نیا با والیبال نشسته کشورمان بر سکوی قهرمانی ایستادند.

در بازی‌های آسیایی هانگژو، اصفهانی‌ها ازلحاظ کسب مدال طلا شرایط بهتری را تجربه کردند و پنج مدال طلا نقطه عطف ورزشکاران اعزامی نصف‌جهان بود.

هاجر صفرزاده را باید چهره ویژه کاروان ایران دانست. صفرزاده در دوره گذشته سه مدال در سه ماده دوومیدانی کسب کرده بود. در هانگژو یک مدال به دست آورد؛ اما با این مدال نامش را در تاریخ ورزش استان ثبت کرد.

صفرزاده در ماده 200 متر دوومیدانی کم‌بینایان و نابینایان، به مدال طلا رسید که اولین مدال طلای تاریخ ورزش اصفهان در ادوار بازی‌های پاراآسیایی به‌شمار می‌رود.

علیرضا مختاری و رشید مسجدی، دو ورزشکار اصفهانی نیز پیش‌بینی‌ها را محقق کردند و هرکدام با یک طلا به کشور بازگشتند.

مختاری که سابقه قهرمانی در دو دوره گذشته این رقابت‌ها را دارد، در رشته پرتاب دیسک به مدال طلا رسید و در ماده پرتاب وزنه نقره‌ای شد؛ رشید مسجدی، دیگر ملی‌پوش اصفهانی نیز در پرتاب دیسک به مدال برنز دست پیدا کرد؛ اما در ماده پرتاب وزنه بر سکوی اولی ایستاد تا در نخستین تجربه المپیک آسیایی، خوش‌رنگ‌ترین مدال را از آن خود کند.

میثم بنی‌طبا، جودوکار اصفهانی نیز که طی دو سال گذشته و پس از تغییر کلاس‌بندی، در تمام میادین بین‌المللی به مدال طلا رسیده است، در پاراآسیایی هم درخشید و مدال طلای جودوی کم‌بینایان و نابینایان را کسب کرد.

آخرین طلای اصفهانی‌ها هم به حامد حق‌شناس مربوط می‌شود که در رشته پاراتکواندو به‌دست آمد و این رزمی‌کار موفق شد با شکست تمام حریفان بر سکوی اول بایستد.

کسب پنج مدال طلای انفرادی در رشته‌های دوومیدانی، پاراتکواندو و پاراجودو رخداد مثبتی برای ورزش اصفهان محسوب می‌شود؛ به‌ویژه اینکه سال آینده پاراالمپیک پاریس 2024 را پیش رو داریم و هر پنج طلایی اصفهان امیدوار به تکرار درخشش در بزرگ‌ترین فستیوال ورزشی دنیا خواهند بود.

دوره گذشته اصفهان در شطرنج دو نماینده داشت و به مدال طلا هم رسید؛ اما برای این دوره امیر ربی در ترکیب تیم ملی بود که به مدال نقره رسید؛ سمیه رحیمی هم در پاراتیراندازی با کمان به مدال نایب قهرمانی رسید.

تیم والیبال نشسته بانوان کشورمان که لیلا بریانیان را به‌عنوان مربی و زینب ملکی و حدیث رضایی را به‌عنوان بازیکن در اختیار داشت، همان طور که پیش‌بینی می‌شد، نتوانست از سد محکم چین عبور کند و به مقام دومی رسید.

هادی نوری، ملی‌پوش تیراندازی با کمان اصفهان نیز که سابقه قهرمانی در بازی‌های پاراآسیایی را دارد، در این دوره به مدال برنز رسید.

اعزام کاروان ورزشی ایران به بازی‌های پاراآسیایی با مبانی کیفی است و با توجه به پیش‌بینی مدالی، ورزشکارانی که شانس کسب مدال دارند، به این رویداد اعزام می‌شوند؛ بااین‌حال پیش‌بینی‌های مدالی به‌طور کامل محقق نمی‌شود و برخی ورزشکاران، مطابق توقع نتیجه نمی‌گیرند.

با وجودی که عملکرد ورزشکاران اصفهانی‌ در مسابقات پاراآسیایی هانگژو رضایت‌بخش بود، انتظار می‌رفت نفرات بیشتری در کاروان اعزامی داشته باشیم؛ به ویژه در بخش کم‌بینایان و نابینایان که برخلاف ادوار گذشته در تیم گلبال بانوان و آقایان، نماینده‌ای نداشتیم.

وحید علی نجیمی و مهرداد مرادی دو ورزشکاری بودند که به عنوان ورزشکار تیم همدان راهی هانگژو شدند. نجیمی نتوانست عنوان قهرمانی دوره گذشته‌اش را تکرار کند و دو مدال نقره گرفت؛ اما مرادی موفق به کسب دو طلا برای کاروان ایران و ورزش همدان شد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

2 × 5 =