آرشیو سرویس فراغت از فراغت؛ پرونده ای برای اوقات فراغت در اصفهان
اوقات فراغت دودی!
16:44 - 20 تیر 1402
چرا استعمال دخانیات و ماده مخدر گل به یکی از تفریح‌های نوجوانان تبدیل شده است؟

اوقات فراغت دودی!

هر طرف که نیم‌نگاهی بیندازید، حلقه‌هایی از نوجوانان و جوانانی را می‌بینید که دور هم نشسته‌اند و سیگاری بر لب گذاشته‌اند یا قلیان به دست گرفته‌اند و حلقه‌های دودش را به هوا می‌فرستند.

در فضای مجازی اوقات فراغت کیلویی چند؟
16:08 - 20 تیر 1402
فضای مجازی امروزه به ابزاری برای سرگرم‌کردن افراد تبدیل شده است:

در فضای مجازی اوقات فراغت کیلویی چند؟

رسانه‌های جمعی با پخش برنامه‌های مهیج و جذاب که خاصیت سرگرمی دارند، می‌توانند نقش بسزایی در الگوها و دیدگاه‌های افراد جامعه داشته باشند و آن‌ها را  از روزمرگی رها کنند و به سمت‌وسوی ارتباط و تعامل با محیط سوق دهند.

افراط‌ و تفریط ممنوع!
15:34 - 20 تیر 1402
اوقات فراغت نوجوانان نیازمند برنامه‌ریزی درست است:

افراط‌ و تفریط ممنوع!

تابستان آغاز شده و اولین ماه آن به نیمه رسیده است؛ فصلی که روزهای بلند و کش‌دارش جان می‌دهد برای رفتن به این کلاس و آن کلاس و تدارک برنامه‌های متعدد مثل رفتن به سفر یا بودن با خانواده و دوستان و آشنایان.

تابستان پرمشغله از جنس دانش‌آموزی!
14:33 - 20 تیر 1402
کلاس‌های کنکور و جبرانی اجازه تفریح به نوجوانان نمی‌دهد:

تابستان پرمشغله از جنس دانش‌آموزی!

بهار که به روزهای آخر خود نزدیک می‌شود، شمارش معکوس دانش‌آموزان برای چندصباحی رهایی از درس و مدرسه هم آغاز می‌شود. آن‌ها معمولا روزهای آخر را در انتظار فرارسیدن تابستان و اوقات فراغت به‌سر می‌برند.

فراغت از «فراغت»
13:51 - 20 تیر 1402

فراغت از «فراغت»

تابستان، همیشه گره خورده است به اوقات فراغت گسترده؛ فرصتی برای دوری چند ماهه کودکان و نوجوانان از مدرسه و دل‌مشغولی‌ها و دلواپسی‌ها راجع به درس و مشق و البته برنامه‌ریزی برای آنچه در طول سال تحصیلی فرصت انجام دادن آن مهیا نمی‌شود.

مُد اوقات فراغت!
13:26 - 20 تیر 1402

مُد اوقات فراغت!

ما اولین نسلی بودیم که با مفهوم اوقات فراغت آشنا و درگیر شدیم. تابستان‌ها که مدرسه تعطیل می‌شد، اول بیکاری و حوصله‌سررفتن ما بود و دنبال کاری بودیم تا وقتمان را پر کند.

تفریح پَر!
10:25 - 20 تیر 1402
حذف برخی از تفریح‌های اصفهانی‌ها به دلیل گرانی:

تفریح پَر!

اگر تا پیش‌ازاین فرارسیدن تابستان همراه بود با بستن چمدان و عزم سفرکردن یا برگزاری دورهمی و مهمانی‌های شبانه و بردن کودکان به انواع و اقسام شهربازی‌ها، حالا اما زور گرانی، روزهای گرم تابستان را برای خیلی‌ها کش‌دارتر کرده و باعث شده است عطای تفریح‌کردن را به لقایش ببخشند.