ماساژدرمانی برای کمردرد

ماساژ‌درمانی، راه موثری برای از بین بردن درد‌هاست. مطالعات مختلف نشان داده‌اند ماساژدرمانی برای درمان کمردرد بسیار موثر است.

تاریخ انتشار: 09:06 - چهارشنبه 1402/12/9
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
ماساژدرمانی برای کمردرد

به گزارش اصفهان زیبا؛ ماساژ‌درمانی، راه موثری برای از بین بردن درد‌هاست. مطالعات مختلف نشان داده‌اند ماساژدرمانی برای درمان کمردرد بسیار موثر است.

مطالعه‌‌ای در سال ۲۰۰۳ نشان داد تاثیر ماساژدرمانی برای کاهش دردهای مزمن کمر از طب فشاری یا اصلاح ستون فقرات بیشتر است و لزوم استفاده از داروهای مسکن را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

فواید

ماساژدرمانی، روش موثری برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و تسکین دردهاست.

با استفاده از این روش، قادر خواهید بود علت بروز بیماری و درد را در هر قسمت از بدن برطرف کنید و در صورت استفاده منطقی و کاربرد تکنیک‌های مناسب و به شرط انجام توسط افرادی که صلاحیت آن را دارند، می‌تواند اثرات موثری بر سلامت جسمی و روانی افراد سالم و بیمار داشته باشد.

در خصوص کمر‌درد نیز تحقیقات نشان می‌دهد که ماساژ‌درمانی دارای مزایای متعددی برای افراد مبتلا به این درد است. به طوری که افزایش جریان خون به عضلات و بافت‌ها در بهبود درد عضلانی ناشی از فعالیت‌های فیزیکی موثر است.

همچنین مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ انجام شد، نشان داد که ماساژ بافت‌‌های عمیق می‌‌تواند مانند یک داروی ضد‌التهابی عمل کرده و دردهای کمر را که ناشی از سیاتیک است، از بین ببرد.

اگر این روزها خسته و کوفته از سر کار به خانه بر‌می‌گردید، پیشنهاد می‌‌کنیم برای یک بار هم که شده ماساژ‌درمانی ستون فقرات را تجربه کنید.

این ماساژ یکی از بهترین شیوه‌‌های طبیعی است که بدون نیاز به مصرف دارو؛ خستگی و کوفتگی، تنش‌ها و استرس‌‌های ناشی از زندگی روزمره را از تنتان دور می‌‌کند و به کاهش کمردرد کمک می‌کند.

اجرای این ماساژ نه تنها سرحال‌تان می‌آورد، بلکه مقاومت بدن‌تان را نیز در برابر برخی بیماری‌ها بالا می‌‌برد.

بهتر است بدانید زمانی که ماهیچه‌ها بیش از حد فعالیت دارند، تجمع مواد زائد از جمله اسیدلاکتیک می‌تواند باعث درد، گرفتگی و حتی اسپاسم عضلات شود.

ماساژ به طور عام و ماساژ سوئدی به طور خاص، گردش خون و جریان لنفاوی را بهبود بخشیده، مواد غذایی و اکسیژن تازه را به بافت‌های مزبور می‌رساند و به خروج مواد سمی و بهبود آن کمک می‌کند.

همچنین عضلات در حال کشش می‌توانند به رگ‌های خونی و اعصاب فشار آورده و با محدود کردن جریان خون باعث ایجاد درد شوند.

با ماساژ منطقه مورد اثر، به تدریج فشار عضله بر اعصاب درگیر کاهش یافته و درد کاهش می‌یابد. همین مکانیسم در بهبود عضلات آسیب‌دیده با ماساژ باعث سودمندی آن است.

علاوه بر این، ماساژ باعث افزایش اندروفین‌ها‌(نابود‌کننده‌های درد) و افزایش ترشح هورمون سروتونین‌(تعدیل‌کننده خلق و خوی) می‌شود.

در ضمن ثابت شده است که هورمون استرس‌(کورتیزول) را آزاد می‌کند. به همین دلیل ماساژ اغلب به عنوان یک درمان تکمیلی برای افرادی که سیستم ایمنی آنها بر اثر استرس تضعیف شده، توصیه می‌شود.

بررسی‌ها نشان داده است که تنش و اضطراب، انرژی بدن را کاهش می‌دهد. هنگامی که بدن شما از توان جسمی و ذهنی کامل برخوردار نباشد، نیاز به ماساژ خواهید داشت تا به ارگانیسم بدن خود نیروی تازه‌ای ببخشید.

ماساژ یک عمل بهداشتی، آرامبخش و تضمین‌کننده سلامتی جسمی و روانی است.

عملکرد

 ماساژ، گره‌های چربی حبس شده در اندام‌های بدن را باز کرده و جریان آزاد مایعات را در نسج میسر می‌سازد و در نهایت مواد زائد را از سیستم بدن خارج می‌کند.

مدت زمان

 مدت ماساژ برای اندام‌های مختلف ۱۰ تا ۲۰ دقیقه است که شما می‌توانید هر روز یا یک روز در میان انجام دهید، اما برای هر دردی بستگی به نوع و شدت دارد که از یک جلسه تا 30 جلسه متغیر است.

 شرط رسیدن به نتیجه مطلوب این است که به طور منظم انجام پذیرد. ضمنا انجام آن هر موقع روز مناسب است، ولی ، حدود ۲ ساعت پس از غذا خوردن، بهترین زمان برای ماساژ است.

نکته مهم

ماساژ باید در حال استراحت و به دور از فشار روانی و بدون عجله صورت پذیرد، چون در حال فشار روانی، کانال‌های خروج مواد زائد و سمی منقبض شده و بسته می‌شوند، ولی در حال استراحت کانال‌های فوق آزاد هستند و لذا مواد زائد و سمی به راحتی دفع می‌شوند.

دکتر الهه حاج‌صادقی

پژوهشگر طب سنتی

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

ده − 4 =