به گزارش اصفهان زیبا؛ بارها با تماشای اثر عصر عاشورای استاد فرشچیان به فکر فرو رفتیم و درباره مظلومیت غمانگیز امام حسین(ع) اندیشیدهایم. اینکه یک اثر هنری بتواند فکر بیننده را درگیر خود کند اتفاق تازهای محسوب نمیشود؛ اما اینکه یک اثر هنری بتواند سلسلهای از باورها، شنیدهها و بخشهای بزرگ تاریخ را برای بیننده خود روایت کند، حقیقتا کمیاب است!
حالا تصور کنید این هنر آنقدر با روح انسان آمیخته شود که بتواند گونههای او را نمناک کند. فراموش نکنیم اندیشه همراه با اشک، یک ترکیب بسیار قدرتمند خواهد بود که میتواند منطق و احساس ما را همزمان بیدار کند. منطق و احساسی که روزانه توسط اهل دنیا بازیچه میشود و قطعا نیاز به «بازگشت سوی حقیقت» دارد.حسن روحالامین هنرمند جوانی است که آثار درخشانی را با موضوعات دینی و مذهبی خلق میکند. آثار روحالامین با تکنیک «نقاشی دیجیتال» تولید شده که در تبیین سیر پیشرفت نگارگری ایرانی نکته حائز اهمیتی به شمار میرود. این هنرمند جوان آثاری با موضوع شهادت حضرت زهرا (س) خلق کرده که دیدن آنها، با روح شما معجزهای از جنس تابلوی «عصر عاشورا» خواهد کرد! آثار روحالامین گاهی حماسی است و گاهی روضه میخواند؛ اما برخی از تابلوهای این هنرمند جوان، در وجود شما دو عنصر ارزشمند «غم» و «عظمت» را برمیانگیزد. همانگونه که شخصیت مولا علی (ع)، آمیخته با عظمت، شجاعت، غیرت و درعینحال مظلومیت و غم بیبدیل ایشان است… .
در ادامه آثاری از روحالامین با محوریت شهادت حضرت زهرا (س) را مشاهده خواهید کرد. تنهایی و مظلومیت غریبانه امیرالمؤمنین علی (ع) در غم شهادت حضرت زهرا(س)، بزرگترین نماد در این آثار به شمار میرود. با این وجود، هنرمند نقاش تلاش کرده است تا در کنار غم بزرگ حاضر در این تصاویر، عظمت انکارناپذیر مولا علی (ع) را نیز به تصویر بکشد. بدون شک خود امیرالمؤمنین (ع) و بانوی دوعالم حضرت زهرا (س) به این هنرمند جوان لطف داشتهاند؛ چراکه آمیختن غم، حماسه، اشک و درعینحال حقیقت، در یک اثر هنری کاری بهغایت بزرگ و سخت محسوب میشود. «میرود زهرا»، «بعد فاطمه»، «علی تنهاست»، «وداع»، «اسدالله»، «میزان» و «شیر عرب» ازجمله آثار روحالامین با محوریت شخصیت امیرالمونین علی (ع) است. گفتنی است سال گذشته این هنرمند جوان و شایسته توانست به نشان درجه یک هنر دست یابد.