روزهای گذشته که دما بهطور چشمگیری در کشور افزایش یافت، افراد زیادی به دلیل گرمازدگی راهی بیمارستانها شدند و شرایط نامساعدی را پشت سر گذاشتند.
«مربع خطر» از مهمترین مباحث دوره نوجوانی است که باید مورد توجه والدین و متولیان فرهنگی قرار گیرد. این مربع با چهار ضلع و یک بخش درونی است.
به گفته مرکز بیماریهای واگیر مرکز بهداشت استان، از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ مورد ابتلا به این بیماری در اصفهان مشاهده نشده است. سال گذشته نیز شاید سه یا چهار نفر به این بیماری مبتلا شدهاند.
در و دیوار شهر و پیجهای اینستاگرامی و کانالهای تلگرامی، این روزها همه پر شدهاند از تبلیغات خوشآبورنگ خدماتی که قرار است زیبایی را به ارمغان آورند و شما را «زیباتر» کنند؛ از تزریق انواع و اقسام ژلها و فیلرهای روسی گرفته تا پاکسازی و کاشت مژه و ابرو.
حال نظام سلامت چندان مساعد نیست. کمبود پزشک و دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی و مهاجرت این قشر به خارج از کشور و بدهی بالای سازمانهای بیمهگر و همچنین نبود اعتبارهای کافی، سیستم درمانی را با چالشهای زیادی روبهرو کرده است.
آلزایمر بیماری مزمنی است که نهتنها بیمار را درگیر میکند که رنج زیادی را برای خانوادههای بیماران نیز به وجود میآورد؛ بیماری که بنا به گزارشهای انجمن آلزایمر هر هفت دقیقه یکبار یک نفر به آن مبتلا میشود.
شواهد نشان میدهد که گردوغبار همچنان و به روال سالهای پیش، میزبان اصفهانیها خواهد بود و همانطور که شهروندان زمستان گذشته را با آلودگی طی کردند، تابستانشان را هم باید با همراهی گردوغبارها پیش ببرند!
ناصر چاووشی، مدیرکل بهزیستی استان اصفهان که چند ماهی است بر مسند ریاست نشسته، به رسم مدیران قبلی، صبح روز گذشته خبرنگاران را دور هم جمع کرد تا در اولین نشست خبری خود که در آستانه روز بهزیستی برگزار شد، به چالشها و دغدغههای این سازمان بپردازد.
همهچیز از یک اتفاق ناگهانی آغاز شد؛ اتفاقی که سالهاست به کابوس شبانه «فرانک سیفیه» تبدیل شده و روزهایش را با حسرت و آرزوهای دستنایافتنی آغشته کرده است.
هر طرف که نیمنگاهی بیندازید، حلقههایی از نوجوانان و جوانانی را میبینید که دور هم نشستهاند و سیگاری بر لب گذاشتهاند یا قلیان به دست گرفتهاند و حلقههای دودش را به هوا میفرستند.
رسانههای جمعی با پخش برنامههای مهیج و جذاب که خاصیت سرگرمی دارند، میتوانند نقش بسزایی در الگوها و دیدگاههای افراد جامعه داشته باشند و آنها را از روزمرگی رها کنند و به سمتوسوی ارتباط و تعامل با محیط سوق دهند.
تابستان آغاز شده و اولین ماه آن به نیمه رسیده است؛ فصلی که روزهای بلند و کشدارش جان میدهد برای رفتن به این کلاس و آن کلاس و تدارک برنامههای متعدد مثل رفتن به سفر یا بودن با خانواده و دوستان و آشنایان.