
در دل یک روستای کوچک اما زیبا و چشمنواز، دختربچهای به نام زهرا زندگی میکرد. او عاشق درسخواندن و آموختن بود و همیشه با اشتیاق به مدرسه فکر میکرد. متأسفانه، در آن زمان پیشدبستانی وجود نداشت و مدرسه هم از خانه آنها فاصله زیادی داشت.

هر کنکوری که برگزار میشود، یک یادآوری مجدد است؛ اگر حتی فقط یکبار این آزمون را تجربه کرده باشید. بدین معنا که حتی کسانی که سالها از کنکورشان میگذرد، با فرارسیدن این ایام به خاطرههای آن زمان خودشان برمیگردند و روزهای کنکوریبودن برایشان زنده میشود.

این روزها بازار کتابهایی که به شما قوتقلب میدهند و شما را تشویق میکنند تا بهترینِ خودتان باشید، حسابی داغ است و شناخت استعدادها و تواناییهای بالقوه انسانها در این روزگار نُقل همه محافل است.

باتوجهبه تجاوز رژیم اشغالگر صهیونیستی با دانشآموزان به گفتوگو پرداختیم و از واکنش و تفکر آنها درباره اتفاق رخداده جویا شدیم.

ما والدین و مربیان باید به ابعاد مختلف تربیتی فرزندانمان توجه کنیم و در مورد مسائل سیاسی و نظامی و اتفاقات روز کشور نیز بتوانیم با آنها گفتوگو کنیم تا از این طریق شیوه صحیح مواجه با این موقعیتها را بهصورت غیرمستقیم به آنها آموزش دهیم.

بلافاصله پس از تجاوز رژیم صهیونیستی دانشجویان دانشگاههای اصفهان واکنشهای مختلفی از خود نشان دادند که به بررسی آن میپردازیم.

صحبت از آموزش زبان بود و نوآوریهایی که در این زمینه صورتگرفته است. نام فردی به میان آمد که با دغدغه فرهنگ ایرانی – اسلامی، مؤسسه زبانی را تأسیس کرده تا به تدریس کتابهای زبان مناسب بافرهنگ خودمان بپردازد و در مسیر کاهش سلطه روزافزون تفکرات غربی نهفته در کتابهای آموزش زبان گام بردارد

آن زمان که دانشآموز بودم، هرچند وقت یکبار مراسم بررسی کیفها در مدارس به راه بود. گاهی بهصورت آشکار و علنی و گاه، پنهانی.

بنیاد فرهنگی و آموزشی امامصادق(ع) یکم خرداد آیین تجلیل از دو پیشکسوت آموزشوپرورش اصفهان، محمود تلگینی و حسن نیلفروشان را برگزار کرد.

بهعنوان معلم مدارس و کسی که از دور و نزدیک شاهد دغدغهمندی و فعالیتهای خالصانه قسمتی از بدنه فعالان تعلیموتربیت شهر اصفهان بودهام، به نظرم میرسد به چند نکته مهم از آنچه در مدارس منتسب به جریان تحولخواهی در آموزشوپرورش میگذرد، اشاره کنم.

در جهان امروز که منشأ انحرافها زیادشده و هجوم فرهنگی علیه یک مملکت اسلامی به اوج خود رسیده است، اگر به حفظ ارزشها و پرورش استعدادهای نوجوانان بهعنوان حاملان اصلی فرهنگ نپردازیم، این استعدادها جذب کارهای بیهوده و عامل تباهی جامعه خواهد شد.

در عصر حاضر کودکان و نوجوانان بهعنوان عضو فعال و آسیبپذیر در جامعه حضور دارند و باتوجهبه بحرانهای اجتماعی و خانوادگی که سبب ایجاد اختلالهای روانی و رفتاری در کودکان و نوجوانان میشود، باید این اختلالها با همراهی معلمان، والدین، مشاور و روانشناس بررسی شود و بهبود یابد.