سرانجام گرسنگی کشیدن، چاقی است!

معمولا افرادی که دارای اضافه وزن هستند و قصد کاهش وزن دارند، معتقدند رژیم گرفتن باعث گرسنگی کشیدن است اما دکتر بهمن محمدی، متخصص تغذیه چنین نظری ندارد و در این باره توضیحاتی می‌دهد.

تاریخ انتشار: 14:41 - چهارشنبه 1402/03/31
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
سرانجام گرسنگی کشیدن، چاقی است!

به گزارش اصفهان زیبا؛ معمولا افرادی که دارای اضافه وزن هستند و قصد کاهش وزن دارند، معتقدند رژیم گرفتن باعث گرسنگی کشیدن است اما دکتر بهمن محمدی، متخصص تغذیه چنین نظری ندارد و در این باره توضیحاتی می‌دهد.

گرسنگی کشیدن و دیگر هیچ…

مرسوم است كه رژيم غذائي را مساوي گرسنگي مي‌دانند. خيلي‌ها گرسنگي را به عنوان يك نكته مثبت پذيرفته و حاضر هستند براي لاغر شدن خود را از غذا خوردن محروم كنند، گاهي اوقات كم خوري مي‌كنند و گاهي وعده‌هاي غذائي را حذف مي‌كنند.

اگر اين باور كه رژيم غذائي همان گرسنگي كشيدن است، صحيح باشد ديگر نيازي به وجود متخصصين تغذيه نيست. كافي است همه غذاي خود را كاهش دهند و به اصطلاح رژيم بگيرند‌!

در حقيقت رژيم غذائي به معني تحمل گرسنگي نيست، رژيم غذايي يك برنامه غذائي حساب شده است و هر رژيم غذائي هدفي را دنبال مي‌كند‌. بعضي رژيم‌ها براي كاهش وزن، بعضي براي افزايش وزن و بعضي براي كنترل و درمان بيماري‌ها و‌… استفاده مي‌شوند.

رژيم غذائي كاهش وزن

همانطور كه پيداست نقش اين رژيم كاهش وزن بدن از طريق حذف چربي مازاد بدن است‌. در اين رژيم غذائي با در نظر گرفتن كالري و مواد غذائي مورد نياز بدن، مقدار غذاي مصرفي تعيين و به جاي غذا‌هاي پر كالري و عموما مضر، از غذاهاي مفيد و كم كالري استفاده مي‌شود، در اين رژيم ميوه و سبزيجات بيشتر مصرف شده و مصرف چربي و شيريني‌جات به حداقل رسانده مي‌شود‌.

 گرسنگي كشيدن اشتباه است

این را بدانید که گرسنگي كشيدن اشتباه است. زيرا گرسنگي كشيدن سرانجام به چاقي منجر مي‌شود، عجيب است ولي اين يك واقعيت است در واقع گرسنگي و كم خوري موجب نرسيدن مواد غذائي به بدن و سوء تغذيه مي‌شود.

 در نتيجه گرسنگي و سوء تغذيه عوارضي مانند‌: ريزش موها، خراب شدن و چين و چروك و شلي پوست صورت و بدن، سفيد شدن موها‌، ضعف بدن‌، افت فشار خون، ضعف اعصاب و ناراحتي‌هاي گوارشي و‌… و حتي افسردگي بروز مي‌كند و انسان مجبور مي‌شود غذاي خود را افزايش داده و بالطبع چاق مي‌شود‌.

دو حالت گرسنگی

-گرسنگي موجب ولع و تمايل شديد به غذاخوردن مي‌شود

كه دو حالت دارد‌:

الف)شخص گرسنه مجددا به غذا خوردن و بخصوص غذاهاي پر كالري روي مي‌آورد‌.

ب)در حد فاصل وعده‌هاي غذائي خرده‌خواري مي‌كند و شيريني و هله هوله مصرف مي‌كند‌.

-همانطور كه گفته شد گرسنگي اراده انسان براي لاغر شدن را در هم مي‌شكند و فرد با خوردن غذاي بيشتر چاق مي‌شود.

-گرسنگي ميزان متابوليسم‌(‌سوخت و ساز‌) بدن را كاهش داده و بدين ترتيب سرعت كاهش وزن كند مي‌شود. بنابراين بهترين راه كاهش وزن پيروي از يك برنامه غذائي اصولي است كه هم غذاي كافي و مفيد خورده شود و هم وزن كاهش يابد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

سه × سه =