وضعیت ناوگان حملونقل عمومی در اصفهان از ابتدای دوره ششم شوراها در عرصه توجه مدیران شهری بوده است؛ چراکه این مجموعه با همه فرازوفرودی که دارد، موجب نارضایتی اغلب شهروندان شده است. از یک سو، مسئولان شهروندان را ترغیب میکنند که برای پاکیزگی هوا و داشتن هوایی عاری از دود و مواد آلاینده از وسایل حملونقل عمومی استفاده کنند؛ اما از سوی دیگر، ناوگان حملونقل عمومی معضلهای متعددی دارد که مدیریت شهری درصدد رفع آنهاست؛ آنگونه که نایبرئیس شورای اسلامی شهر اصفهان میگوید: «مدیریت شهری تلاش کرده است با برنامهریزی بهتر و مناسبتر امکان تردد آسان در سطح شهر را فراهم کند. بر همین اساس در حال حاضر موضوع توسعه حملونقل عمومی بسیار مدنظر است.»
در این دوره مدیریت شهری برنامههای متنوعی را برای کنترل ترافیک در دستورکار قرار داده است. ابوالفضل قربانی دراینخصوص با اشاره به برنامههای مدیریت شهری ششم برای کنترل ترافیک شهری اصفهان اظهار میکند: «افزایش بیرویه تعداد خودروها یکی از دلایل ترافیک در تمام کلانشهرهاست؛ درحالیکه اکنون جمعیت خودروهای شهر اصفهان ازجمله خودروهای سبک، سنگین، دولتی، نیمهدولتی و ناوگان حملونقل عمومی با جمعیت ساکن در این شهر برابری میکند.» او میافزاید: «به دلیل اینکه زیرساختهای لازم برای این حجم از خودرو مهیا نیست و امکان مهیاشدن نیز وجود ندارد، بنابراین روزانه شاهد افزایش حجم ترافیک شهری هستیم.»به گفته نایبرئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، تنها راه کنترل این موضوع مدیریت استفاده از خودرو ابتدا توسط شهروندان و سپس توسط دستگاههای ذیربط است که لازم است مدنظر قرار بگیرد.قربانی میگوید: «ما احتیاج به الگوهای متعادلتری برای جابهجایی در سطح شهر داریم که از مسائل مهم دراینخصوص کاهش ترددهای غیرضروری توسط خودروی شخصی در سطح شهر و استفاده از وسایل حملونقل عمومی برای جابهجایی است.»او بیان میکند: «در آغاز مدیریت شورای ششم اسلامی تعداد ناوگان اتوبوسرانی در اصفهان ۶۰۰ دستگاه با میانگین عمر ۹ سال بود که نشان میدهد در دوره قبل به این موضوع بیتوجهی بسیاری شده است؛ اما در دوره مدیریت ششم، با پیگیریهای انجامشده تعداد زیادی اتوبوس نو و اتوبوس کوچک خریداری و تعدادی از اتوبوسهای قدیمی نیز که نیاز به بازسازی داشت، تعمیر شد.»
او ادامه میدهد: «این رقم در حال حاضر به ۹۰۰ دستگاه رسیده است؛ یعنی ناوگان اتوبوسرانی در اصفهان در طول دوره مدیریت جدید نسبت به آغاز دوره ۵۰درصد افزایش بهبود وضعیت داشته است؛ همچنین در دوره مدیریت ششم به دنبال افزایش تعداد اتوبوس به عدد ۱۴۰۰ دستگاه تا سال آینده هستیم که در این راستا تعداد دو خط BRT جدید اضافه شده است.»
نایبرئیس شورای اسلامی شهر اصفهان میافزاید: «تصمیم جدی مدیریت شهری بر بهرهبرداری هرچه سریعتر از خط دوم قطار شهری است. امیدواریم این خط در مدار قرار گیرد و بخش زیادی از جابهجایی در سطح شهر را بهبود بخشد؛ همچنین پروژه حلقه حفاظتی با هزینه زیاد و به طول ۸۰ کیلومتر در حال انجام است که نقش مؤثری در کنترل ترافیک درونشهری و برونشهری دارد.»او خاطرنشان میکند: «مسئولیت ترافیک شهر در گام نخست برعهده پلیس راهور است؛ لذا لزوم هماهنگی پلیس راهور و مدیریت استان، بهویژه شورای ترافیک استان برای همافزایی دستگاهها بیشازپیش موردتوجه است.»قربانی میگوید: «از دیگر اقدامات، بهبود وضعیت زیرساختهای الکترونیکی است؛ چراکه در مقطعی تخریب گستردهای در زیرساختهای الکترونیکی حملونقل شهری صورت گرفت که با پیگیری مجدد بازسازی و تمام کمبودها برطرف شده است که ازاینجهت اصفهان در وضعیت خوبی قرار دارد.»او تصریح میکند: «نگران بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید بودیم که با ایجاد ستاد مهر و هماهنگی با آموزشوپرورش و حضور میدانی تمام عوامل توانستیم بحران موردانتظار را مهار کنیم؛ البته همچنان اشکالاتی وجود دارد که برنامهریزی لازم برای برطرفکردن آنها انجام شده است.» نایبرئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان میکند: «برنامه ستاد مهر یک طرح میانبخشی است که با مشارکت پلیس راهور، استانداری، آموزشوپرورش و انجمن اولیاومربیان انجام میشود. ایجاد هماهنگی لازم جهت اجرای این طرح برای مدیریت شهری زمانبر است؛ همچنین اقدامات صورتگرفته
در خصوص احداث خیابانهای جدید، بهویژه در مناطق کمبرخوردار همچون منطقه ششراه قابلستایش بوده و تمام تلاش ما در مدیریت شهری بهبود وضعیت حملونقل عمومی برای شهرونداناست.»