مدیریت‌شهری، بسیج را همکار خود بداند

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: انتظار داریم که شورای شهر بسیج را همکار خود بداند. سردار سرتیپ پاسدار مجتبی فدا، مهمان ویژه هجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: بسیج برای مقابله با موانع و چالش‌هایی که مقابل جمهـــــوری اسلامی قرار دارد، ایجاد شده و اگر مجموعه‌های دولتی و غیردولتی از این ظرفیت استفاده کنند، آن‌ها آماده خدمت‌رسانی هستند و در غیر این صورت مأموریت‌های خود را انجام می‌دهند.

تاریخ انتشار: 07:34 - دوشنبه 1400/09/1
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

واکسیناسیون خانه‌به‌خانه

سردار فدا از بسیج به عنوان یک نهاد مردمی و داوطلبانه یاد کرد و افزود: ۴۲سال از تشکیل بسیج در ایران می‌گذرد. بسیج یک نهاد بی‌نظیر با ساختار مردمی است که به صورت کاملا داوطلبانه ایجاد شده است.
او ادامه داد: بسیج حلقه ارتباطی بین دستگاه‌های مختلف ایجاد می‌کند؛ چون با ظرفیتی که دارد می‌تواند دستگاه‌های مختلف را با یکدیگر مرتبط کند.
او با بیان اینکه بسیج از دو سال قبل در بحران کرونا برای ضدعفونی معابر و تولید موادضدعفونی و ماسک برای مردم نقش محوری داشته است، گفت: از امروز با کمک دانشگاه علوم‌پزشکی تا ۲۹ آذرماه با انجام واکسیناسیون خانه‌به‌خانه، نرخ واکسیناسیون را در اصفهان به سطح استاندارد ارتقا می‌دهیم.
او ادامه داد: از اوایل سال جاری برای انجام واکسیناسیون هفت مرکز برای حمایت دانشگاه علوم‌پزشکی ایجاد کرده و تا ۵۰درصد ظرفیت تزریق واکسن اصفهان را بالا بردیم.
سردار فدا با بیان اینکه اصفهان برای مأموریت‌های خود برنامه دارد، اظهار داشت: بسیج در این راستا یک سند ۱۰ساله تهیه کرده است. او ادامه داد: 9هزار رده بسیجی در اصفهان فعال هستند که در راستای سند 10ساله در مساجد، پایگاه‌ها و محله‌ها فعالیت می‌کنند. به گفته او، ۱۱۰۰ قرارگاه محله‌محور در دوران کرونا ایجاد شده که با ارائه خدمات اجتماعی فعال هستند. او ادامه داد: در 110 محله طرح کرامت با اولویت مقابله با آسیب‌های اجتماعی ایجاد و سامانه مهر کریمانه با هدف شناسایی خانواده‌های نیازمند استان با همکاری نهادهای ذی‌ربط راه‌اندازی شد.
سردار فدا از ایجاد کارگاه‌های تحکیم خانواده در هفته بسیج با محوریت طرح محرومیت‌زدایی خبر داد. همچنین ۱۵ کارگاه خوداشتغالی در سطح شهر ایجاد شده است.
به گفته او، بسیج برای راه‌اندازی ۸۰۰ نیروگاه خورشیدی در اصفهان مجوز گرفته که ۴۰۰ واحد آن در این هفته افتتاح می‌شود. فدا تأکید کرد که بیشترین بخش این نیروگاه‌ها به شرق اصفهان اختصاص دارد. او ادامه داد: این نیروگاه‌ها نه‌تنها برق مورد نیاز خانوارها و استان را تأمین می‌کنند که برای مردم شرق اصفهان درآمدزایی نیز دارند. گفتنی است این طرح برای پدافند غیرعامل، جلوگیری از تخلیه روستاها و ایجاد درآمد پایدار برای خانواده‌ها مؤثر است.
او با بیان اینکه در اصفهان 1.5 میلیون بسیجی حضور دارند، گفت: ۷۰۰ هزار نفر از آن‌ها سامان‌دهی شده‌اند. فدا ادامه داد: در حال حاضر ۲۳۰۰ گروه جهادی اصفهانی در نقاط محروم کشور در حال فعالیت هستند و ۱۵۰ بسیجی نیز در دوران کرونا به کادر درمان کمک کردند.
 او با بیان اینکه قصد داریم یک‌دهم درصد جمعیت استان را در حلقه‌های تربیتی وارد کنیم، اظهار داشت: آن‌ها وظایفی مثل عمق‌بخشی داخلی و تولید نرم در میان اقشار مختلف جامعه، اصلاح سبک زندگی در ۵ حوزه، نقش‌آفرینی در حوزه جهادی و علمی، کمک به حل و اصلاح حاشیه‌نشینی و اعتیاد و احیای پایگاه‌های محلی را برعهده دارند.
 گفتنی است ۲۹۳۰ پایگاه بسیج در اصفهان فعال هستند که عملکرد آن‌ها بررسی شده است. به گفته سردار فدا، بسیجیان اصفهانی در طول دوران کرونا ۴۰۰ میلیارد تومان اجناس احتکارشده را کشف کردند.
او اظهار امیدواری کرد که بسیج با کمک تیم مدیریت‌شهری به چشم‌اندازی روشنی برای حل مشکلات و اداره شهر دست یابد.
در جلسه روز گذشته با حضور سرهنگ قریشی، فرمانده ناحیه بسیج امام رضا (ع)، سرهنگ نصر اصفهانی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع)، جواد شجاعی، فرمانده بسیج کارمندان شهرداری اصفهان برگزار و از سه کارمند بسیجی فعال شهرداری تقدیر شد.

تفکر بسیجی برای اداره شهر

در این جلسه، عباس حاج‌رسولیها، رئیس کمیسیون اقتصاد گفت: تحقق بودجه شهرداری و اداره شهر با تفکر بسیجی بهتر انجام می‌شود.
 او با بیان اینکه مردم و امام جمعه رهنان از انتصاب شهردار منطقه 11 تقدیر کرده‌اند، ادامه داد: با تفکر بسیجی به‌راحتی می‌توان شهر را اداره کرد.
 علی صالحی، سخن‌گوی شورای شهر نیز گفت: مناطق کم‌برخوردار، اشتغال و اقتصاد و وضعیت امروز شایسته ایران اصفهان نیست. او ادامه داد: در این رابطه تلاش‌های زیادی انجام شده، اما ظرفیت بسیج و سامانه مهر کریمانه می‌تواند مشکلات را کاهش دهد.
 او افزود: اینکه اعضای شورا نیز عملکرد بسیجی‌گونه دارند؛ چرا که به جای 60 ساعت کار ماهانه ۲۰۰ ساعت کار انجام می‌دهند.
صالحی تأکید کرد: در کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار طرح‌های مهمی انجام شده و موضوعات جدیدی نیز در دست اقدام است که انجام آن‌ها همکاری پایگاه‌های بسیج را می‌طلبد. به گفته او، در حوزه فرهنگی رویکرد شورای ششم مشارکت مردم است و امروز مشارکت همه اقشار به‌خصوص بسیج در فعالیت‌های فرهنگی فراهم است.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    لیلی زواره‌ای

برچسب‌های خبر