نباید مشکلات اقتصادی را نادیده گرفت

امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: نباید مشکلات اقتصادی را نادیده گرفت و مسئولان باید وظیفه خود را انجام دهند؛ اما از آن‌طرف نیمه‌پر لیوان را هم ببینیم که کشور کجا بوده و حالا به کجا رسیده است. 
 
تاریخ انتشار: 08:11 - شنبه 1401/10/3
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
no image
حجت‌الاسلام‌والمسلمیــن سیدمجتبــی میردامادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، شهادت حضرت زهرا (س) را تسلیت و ولادت حضرت مسیح (ع) را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: این روزها شعارهای زیادی بر دیوارها نــوشتــه شـــد؛ زن، زنـــدگـــی، آزادی؛ کــدام زن؟ آیــا زن‌هــای موفــق جهــان سربرهنگان بودند؟  او تأکید کرد: ما دومدل زندگی داریم؛ یکی حیوانی و یکی انسانی.
 
لزوم بیان برکت و آثار انقلاب اسلامی
میردامادی با بیان اینکه آن که خدا و اسلام و قیامت را قبول ندارد اصلا هدف در زندگی برایش معنی ندارد، افزود: تمام بدبختی‌هایی که در دنیا مشاهده می‌کنیم برای این است که بشریت غرب از خدا دور شده است. بر این اساس باید ببینیم کدام زندگی موردعلاقه ماست.او تأکید کرد: در زندگی حیوانی جز غارت و ویران‌کردن و مردم را به اسارت‌کشیدن چیزی نیست؛ اما در سبک زندگی اسلامی برای نمونه خدمات اجتماعی کمیته حضرت امام (ره) یا  کمک‌های مؤمنانه را از برکات زندگی اسلامی شاهد هستیم.امــام‌جمعه مـوقــت اصفهــان از دیگـــر نمونه‌های برکات زندگی اسلامی گفت و ادامه داد: ساخت خانه برای فقرا و پیشرفت‌های علمی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را باید از آثار انقلاب و برکات زندگی اسلامی دانست و به مردم یادآور شد.
 
 بانک قرنیه در جمهوری اسلامی بزرگ‌ترین بانک قرنیه در دنیاست
میــردامادی خاطــرنشـــان کـــرد: درصـــد پزشکان وارداتی از هند و پاکستان قبل از انقلاب را با تحصیل دانشجویان از سایر کشورها در ایران در ۲۷ تا  ۳۰رشته تخصصی مقایسه کنید.  او خاطرنشان کرد: ۳۵هزار بهورز در روستاها خدمت می‌کنند. در سال ۱۳۵۷ صرفا با هفت دانشکــده پزشکـــی ۷۰۰دانشجـــوی پــزشکــی داشتیــم و اکنــون اعضــای هیئــت‌علمــی ۱۶برابر شده است.  امام‌جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه بانک قرنیه در جمهوری اسلامی بزرگ‌ترین بانک قرنیه در دنیاست، افزود: در پنج‌قرن اخیر مساحت ایران از ۷میلیون و یک‌دهم به ۵میلیون و سه‌دهم کاهش‌یافتــه و جمهــوری اســلامی با وجـــود ابرقدرت‌ها یک وجب هم اجازه اشغال نداده است؛ اما بحرین، استان چهاردهم ایران، با بی‌عرضگی محمدرضا پهلوی تقدیم انگلیس شد.
 
سعی کنید در دنیا و آخرت به یک‌شکل دیده شوید
میردامادی با اشاره به آیه ۱۴۳سوره بقره اظهار کرد: بدن ما شاهد اعمال ماست. تمام گناهانی که به‌وسیله اعضای بدنمان انجام می‌دهیم روز قیامت بازگو می‌شوند. او همچنین با اشاره به آیه ۶۵ سوره یاسین نیز گفت: روز قیامت مثل دادگاه دنیا نیست که متهم دروغ بگوید، دست‌ها شهادت می‌دهند و حرف می‌زنند و تمام اعمال ما به‌وسیله خود اعضا گفته و انجام می‌شود.امام‌جمعه موقت اصفهان افزود: بدانید دنیا چیزی نیست که گم شود و همه‌چیز می‌ماند و همه اعمال ما ضبط می‌شود.مراقب باشید؛ قیامت قطعی است و  امضای خداوند پای قیامت است.  میردامادی  ادامه داد: سعی کنیم طوری باشد که روز قیامت سرافراز وارد صحرای محشر شویم. مردم همان‌طور که ما را در دنیا دیده‌اند در آخرت هم به همان شکل ببینند.
 
 
 
 
 
 
  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا